close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Stuurhuis versleten of toch wat anders?

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine

Hoi,

Ik heb het volgende probleem: M'n e30 (325 zonder bekrachtiging) maakt een knakkend/tikkend geluid bij insturen wat staand naast de auto goed hoornaar is. Daarnaast een lichte trilling bij 80-90 km/h (voelt als onbalans maar de wielen zijn gebalanceerd)

Als de auto stil staat en ik draai aan het stuur (links of rechtsom, maakt niet uit) dan hoor/voel je een tik/knak waarna het stuur verder normaal doordraait. In een richting sturen betekend dus een keer een "knak".
Op de brug het volgende geconstateerd: Op linker voorwiel is minimale speling aanwezig bij links en rechts bewegen op het wiel, in verticale richting is er geen speling en op het rechter voorwiel is helemaal geen speling aanwezig. Geluid is op de brug ook bijna niet waarneembaar, en stuurkogels zijn zonder speling

Zichtbaar kan ik de speling niet ontdekken. De garage denkt aan een versleten stuurhuis maar ik vind het dan vreemd dat er alleeen speling op het linker wiel zit. Kan het dat er speling in het stuurhuis zit dat het probleem veroorzaakt waarbij er alleen speling aan een wiel is?

Alvast bedankt

Geplaatst door

dick2190 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je geen afgebroken voorveer?

Harry4233 0
badge

18 jaar

[quote=Harry4233]heb je geen afgebroken voorveer?[/quote]
Nee, daar dacht ik ook als eerste aan maar geluid komt echt uit de buurt van het stuurhuis/kruiskoppeling/binnenste stuurkogel.

dick2190 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.