BMW 3-Serie: Te weinig vermogen en inhouden bij een bepaald toeretal !

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: m47d20

Het gaat om een e46 320d met 136 pk te weinig vermogen..wat kan dit zijn?

Bmw1250pk

Geplaatst door Bmw1250pk (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

carlito brigande (0), 9 jaar geleden

ik had vorig jaar het zelfde probleem. bij mijn 320D e46 lag het aan de turboslang die een valse lucht kreeg.

Bmw1250pk (0), 9 jaar geleden

Dus stel dat je een scheur hebt in je luchtfilterdarm/ turboaanzuigbuis na de lmm dan krijg je eigenlijk teveel lucht binnen dan dat de lmm denk dat je binnekrijgt ! wat gaat er dan gebeuren...die lucht word dan in de motor geblazen ! nu de ecu gaat minder brandstof laten inspuiten in verhouding met de lucht die er beschikbaar is ! dus minder vermogen! als je dit aan de hand hebt dan zal de lmm nooit veel "lucht ingang " kunnen meten..nu heeft een e46 toch een druksensor op de inlaat ! die moet dat toch zien dat er meer lucht is dan dat de lmm denkt ! en de ecu moet hier toch ook op reageren en dan misschien toch meer brandstof inspuiten of ? dus mss toch geen vermogens verlies ? ja ik snap het niet volledig ...maar zal eens zien als ik geen scheur ofzo heb in die darm waar dat de turbo verse lucht aanzuigt ! nu de carterventilatiedarm is ook aangesloten op die darm..

Bmw1250pk (0), 9 jaar geleden

en hoe kun je daar valse lucht trekken ? dat lijkt toch een stevige darm ! de cv slang is erook op aangesloten..zou die dan van daar valse lucht trekken ? of bedoel je mss dat je minder vermogen had omdat er een slang was gescheurd na de turbo ? maar dan hoor je geblaas..?

GJBAutos (0) PRO, 9 jaar geleden

Het is een diesel geen benzine. 2 totaal verschillende systemen.

gr Martin

Bmw1250pk (0), 9 jaar geleden

kheb eigenlijk ook nog nooit gehoord van een dieselmotor wat valse lucht trekt ! een dieselmotor werkt toch met overschot van lucht ..ma nu ben ik wel aant denken als je op die plek een scheur zou hebben dan trek je eigenlijk toch valse lucht want de lmm meet iets anders..ma wat de gevolgen zijn? diesel of geen diesel de gemeten waarde van de lmm gaat toch worden doorgegeven aan de ecu en als je bvb volle gas gaat geven en de lmm meet bvb mindere luchtdoorstoming dan de werkelijke luchtdoorstroming doordat de darm na de lmm gescheurd is dan gaat die mss minder brandstof inspuiten ..ecu houd bij het inspuiten van diesel rekening met lmm. nu stel ik me de vraag als die lmm wel een maximale luchtdoorstroming kan meten omdat er word ook lucht gezogen langs die scheur ...want hoe werkt het eigenlijk..je geeft plankgas dus moet je pomp het maximale doen..maar je lmm meting klopt niet dus kan ecu toch minder diesel laten inspuiten en zo voor minder vermogen zorgen denk ik .

stel als die scheur er niet was dan word alle lucht langs de lmm gezogen dus gaat de lmm ook meer luchtdoorstroming meten en gaat ecu meer diesel laten inspuiten dus ook meer vermogen

carlosvdk68 (0) PRO, 9 jaar geleden

Wat een theoretische verhalen...praktijk wijst toch vaak anders uit :-)
In jouw geval kan het meerdere oorzaken hebben. (meerdere oorzaken, en meerder componenten kunnen dus deze klacht dus veroorzaken)
Daar heeft de dealer in zijn testkast een zgn luchtmassa systeemtest voor, deze omvat niet alleen de lm maar het gehele druksysteem, dus sensoren, temp voelers, egr, drukleidingen t/m de turbo.
Het is dus maar gokken zo.
Wat je wel zelf kunt doen is checken of er turbodruk is..dus iemand in de auto zetten en ff volgas geven, en voelen of er druk wordt opgebouwd in de dikke drukslang, dan weet je of er turbodruk is, of niet...indien niet:
Dan kun je dat canvas slangetje volgen vanaf de turbo, deze gaat naar een klepje..check dat slangetje op scheurtjes, en kijk of dat klepje werkt, en of er uberhaupt wel vacuum is aan de andere kant vh klepje (vac staat er op)
Maar het kan ook zo maar zijn dat er een druksensor verstopt zit, zodat ie bij volgas meet dat je stationair staat...
Zeg het maar...gedegen diagnose is het advies.

Bmw1250pk (0), 9 jaar geleden

Ja pff het probeem is eigenlijk dat de wagen wel goed optrekt maar niet zoals het zou moeten ! de wagen heef 330.000km.Probleem is dat de wagen 211km/h moet gaan of toch of zn minst 207km/h ! het is een 36pk 320d ! De wagen gaat echter maar 202km/h en er is een voelbare verzwakking in het toerenverloop ! Je geeft gas en de wagen reageerd goed en begint goed op te trekken en net na je begint op te trekken voel je dat hij opeens inhoud en minder vlot doortrekt! dus hij trekt en opeens voel je een "dipje" en trekt met die "dipkracht" door tot zn maximale toerental! Je hoort geen geblaas door bvb gescheurde slangen de wasgate werkt ! zie je op en af gaan ! zelfs een nieuwe drukomvormer geplaatst ! was nog niet eens nodig ! vacuumleidingen gecontroleerd ,drukomvormer egr vervangen,egr en inlaat zijn proper ! zelfs injecteerd laten testen ! druksensor vervangen op inlaat!2de hands lmm even geplaast maar geen effect ! wagen uitgelzen geeft niets aan ! katalysator leeg gehaald ! middendemper leeggehaald haha allemaal nie nodig ! zou het nie weten aan wat het nog kan liggen ! de een zegt normale slijtage de ander zegt dat er een update was van de lmm en dat je als er ooit een nieuw lmm geplaatst was dat je dan bij bmw die moet laten inleren..ik kan mss is bij bmw gaan checken als die lmm ingeleerd is en ik kan mss bij bmw de wagen laten uitlezen met zon testkast ..want heb zelfs geen verstand van zon testkast ..kan wel fouten uitlezen en wissen ed maar daar bijft het ook bij ! heb ook geen computer ! Was ook aant denken aan een compressietest of lektest maar krijg een injector er niet meer uit en 1bougie is ook afgebroken en heb geen compressietester..ik heb zoiets van : ik weet niet aan wa het ligt dus controleer ik maar ALLES

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.