Ik rij een BMW 318i limited edition E36 type met M43 motor, bouwjaar mei 1998.
Mijn koppakking ging stuk na 150.000 kilometer. Heb het zelf vervangen. Heb cilinderkop naar reviciebedrijf gebracht, termostaat, packingen, riemen en waterpomp vervangen en olie ververst. Motor klinkt goed volgens meerdere garagebedrijven die ik na heb laten kijken, alleen zijn er een paar kleine problemen ontstaan die met het uitlezen niet te vinden is. Voordat de koppakking stuk ging, had hij dit probleem niet.
De eerste is dat de ven aanslaat terwijl de motor koud is, de accu wordt leeggezogen als ik het niet loskoppel als hij te lang stilstaat en wanneer het heel erg koud is geweest s'nachts, start hij heel erg moeilijk. Tevens trekt hij niet meer zo snel op. Welke fantastische slimme monteur kan mij vertellen waar het aan kan liggen en wat ik zou moeten doen of vervangen, zonder dat ik eerst van alles vervang om erachter te komen waar het aan kan liggen. Want dat heb ik in het verleden vaak meegemaakt bij de garage en het heeft me heel veel geld gekost. Alvast bij voorbaat dank.
Groeten Mandana
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de fan
controleer of er genn draad gebroken of los is met de/montage
ook kan het thermo contact defect zijn
de accu
was dit probleem al voor de kop aanwezig
dat moeilijke starten en traag zijn kan een verkeerde afstelling van de D riemzijn
goed controleren ook de klepspeling(hydr stoter)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar