Gisteren stond ik lang in de file en toen liep mijn temperatuur meter hoog op naar het rode vlak, heb toen de motor uitgezet later gingen we weer rijden toen ging de temperatuur weer omlaag.
De auto reed volgens mij in de noodloop en had weer het vermogen toen de wijzer weer in het midden stond.
Ook bemerkte ik toen ik stil stond dat er iets wou aanslaan of het was een stroomverbruiker en de auto (motor) schudde en liep 2 seconden onregelmatig.
Dit heb ik 1 maal eerder mee gemaakt toen liep de temperatuur ook omhoog.
Vorig jaar waterpomp vernieuwd en afgelopen winter de thermostaat.
Wat ik nu gelezen heb op het Internet zou het de Visco-koppeling kunnen zijn.
Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Chassis (Vin) nummer: BT09544
Rudy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de visco zal wel defect zijn,je mag deze bij warme motor niet tegen kunnen houden,niet met de blote handen testen natuurlijk..
Als deze niet meer werkt,loopt hij bij file of stationair draaien het rode gebied in..
Nr 2 is defect :
[url=http://img29.imageshack.us/i/77041053.pn...][img]http://img29.imageshack.us/img29/5001/77...[/img][/url]
Gr Stefan
Hoi stefan84,
Als ik de foto bekijk gaat de Visco-koppeling om de Poelie Nr4 ?
Is dit gemakkelijk zelf te doen, ik heb steeksleutel 32 om de ventilator te verwijderen.
Op de site BMW fans BMW parts catalog Fan coupling part number: 11 52 2 246 042
En als ik op een nederlandse website deze Visco-koppeling wil bestellen en vul dan mijn gegevens in staat er dit:
Gegevens visco-koppeling
OEM-nummer BMW: 11 52 2 243 303
Diameter visco-koppeling: 159.9 mm
De viscokoppeling heeft het volgende modelnummer: 6078
Waar moet ik op letten welke gegevens zijn de goede?
Rudy
15 jaar
Viscokoppeling wordt in de ventilator bevestigd met boutjes. De poelie zit met 4 boutjes op de flens van de waterpomp. Nadien wordt de koppeling met de ven op de aspunt van de waterpomp geschroefd.
Om de koppeling te vervangen hoeft de poelie dus niet los.
Rudy
Nr 4 zit op de waterpomp geschroeft en die hoeft zoals gezegd niet los..
Als ik me even niet vergis sla je de visco rechtsom los..
Voor het te vergemakkelijken zou je de ventilator ook even los kunnen draaien ( van de visco ) met de 4 boutjes..
Ik zou gewoon met de oude langs de automaterialenzaak gaan om ze te vergelijken,zo heb je altijd de goed,anders zoeken ze wel op kenteken.
Gr Stefan
15 jaar
Hoi, Stefan en moderator
Bedankt voor jullie antwoorden nu kan ik het zelf doen.
Deze mail kreeg ik vandaag terug van het online bedrijf waar ik hem ga bestellen, dus ik neem nu aan dat het de goede visco is omdat hij voor de zekerheid de papieren catalogus van de fabrikant er naast heeft gelegd:
Hallo Rudy,
Ik heb voor de zekerheid de papieren catalogus van de fabrikant er naast gelegd.
Je hebt helemaal gelijk.
Dit is 1 vd weinige visco's die maar 1 enkel oem nr hebben en dat is het nr dat jij opgeeft.
Ik ben dus blij met je vraag en zal de on-line bestanden aanpassen.
Als je de 6078 bestelt krijg je dus de juiste voor je auto.
Mvg
J G ................. :)
15 jaar
Rudy
Succes ermee..
Gr Stefan
15 jaar
Vandaag de Visco-koppeling gemonteerd en dat ging best wel snel nu kan ik met een gerust hart weer in de file rijden ;)
Stefan en Moderator bedankt voor het meedenken en helpen, dit waardeer ik zeer.
Vrg,
Rudy
15 jaar
Rudy bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar