close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Temperatuur sensor verdamper

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320d

Ik wil de temperatuur sensor van de verdamper vervangen. Kan iemand mij uitleggen waar hij zit en hoe ik er bij kom?

320D uit 2000

Geplaatst door

boccaccio (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Deze zit aan de bestuurderszijde ter hoogte van je rechterknie,dus onderplaat pendalen weghalen,een paar schuimpje's weghalen,en dan met een beetje buigen en trekken..kun je hem eruit frutselen.
gr C

duc998s 0
badge

17 jaar

[quote=duc998s]Deze zit aan de bestuurderszijde ter hoogte van je rechterknie,dus onderplaat pendalen weghalen,een paar schuimpje's weghalen,en dan met een beetje buigen en trekken..kun je hem eruit frutselen.
gr C[/quote]
Ik heb even een foto gemaakt.
http://home.wanadoo.nl/josbakker83/BMW/2...


Ik moet dus de 'vloerbedekking' onder de pendalen weghalen zodat ik achter het stoffe gedeelte bij me knie kan komen (zie foto) of zit de sensor achter het plastic gedeelte?

boccaccio 0

17 jaar

De sensor zit rechts achter die schuimpje's behoorlijk ver weggestopt,dus schuimpje's weghalen,gedeelte
vd middenconsole wegbuigen,en daarachter zit ie,kwart slag draaien dan komt ie eruit.
gr C

duc998s 0
badge

17 jaar

Ik heb het net even geprobeerd, schuimpje wat op de foto zichtbaar is weggehaald, middenconsole voor zover mogenlijk weggebogen, maar ik zie hem niet zitten, ik kom er ook voor geen meter bij, kan hooguit met 1 of 2 vingers 'voelen' maar ik voel geen draden o.i.d.
Dit is echt moeilijk.

Zie foto: http://home.wanadoo.nl/josbakker83/BMW/4...


Je woont zeker niet in zuid holland...

boccaccio 0

17 jaar

hij moet er toch echt zitten,je kunt het luchtkanaaltje ook nog verwijderen voor meer ruimte,ik zal morgen
zien dat ik er meer info over krijg,kom ik morgen op terug.
gr C

duc998s 0
badge

17 jaar

[quote=duc998s]hij moet er toch echt zitten,je kunt het luchtkanaaltje ook nog verwijderen voor meer ruimte,ik zal morgen
zien dat ik er meer info over krijg,kom ik morgen op terug.
gr C[/quote]
Mijn dank is groot!

boccaccio 0

17 jaar

@boccaccio,

duc998s wijst precies in de goede richting, dat shuim weghalen dan moet je er al bij kunnen (evt. luchtkanaaltje).
Je moet dan tegen het schutbord aan kijken onder die leidingen....
Het is een witte stekkerverbinding en is maar klein.
Zou je ook eens willen vertellen waarom je die gaat vervangen (het zal defect zijn denk ik ;) en hoe je daar achter bent gekomen ?

BEEMER320D 0

17 jaar

Het probleem is als volgt;

De airco werkt opzich prima, echter na verloop van tijd, ongeveer 10 tot 30 min. komt er steeds minder lucht door de ventilatie roosters terwijl je de ventilator wel hoort draaien. Het maakt niet uit of je handmatig de snelheid hoger zet of handmatig aangeeft door welke ventilatie rooster (Raam, midden, voeten) hij moet blazen, de lucht die eruit komt is minimaal en lijkt na verloop van tijd ook echt te stopppen. Pas wanneer je de airco handmatig uit zet dan komt er na 10 tot 20 sec. weer lucht uit de roosters. Wanneer je de airco weer aanzet dan stopt dit weer na 10 tot 30 min en begint het weer van voor af aan. De reden hiervoor is, naar mijn mening, dat de verdamper bevriest (condens vriest vast tussen de roosters) en blokkeerd daardoor de luchtstroom. De airo uitzetten heeft als gevolg dat de boel ontdooit en er weer lucht doorheen gaat. De reden dat de verdamper bevries is hoogstwaarschijnlijk een kapotte temperatuur sensor die daar zit om bevriezing tegen te gaan. De sensor moet de airco uitschakelen wanneer de temperatuur in de verdamper beneden een bepaald punt komt. Dit gebeurd dus niet. De sensor kost iets van 13,- dus deze heb ik gekocht. Het inbouwen is echter een ander verhaal zoals je kan lezen. Ik ga nu nog even kijken naar een witte stekker en of ik die luchtkanaal kan weghalen..

boccaccio 0

17 jaar

@boccaccio ,

Ah ok dan, kijk nou hopen dat het inderdaad is wat je denkt dan komt het weer allemaal op zijn pootjes terecht.
En nu je die info hebt gepost kunnen andere forumleden hier mischien ook iets mee als ze met zoeen probleem zitten.
Mij klinkt het in iedere geval wel logisch in de oren maar goed afentoe denk je dat je het in de juiste richting zoekt en blijkt het toch heel wat anders te zijn.

PS* het schuim weghalen is belangrijker als dat luchtkanaal (in TIS staat dat luchtkanaal nog op de foto dus....)

BEEMER320D 0

17 jaar

Ik heb hem!!
Zit goed verstopt achter het luchtkanaal. als je die naar buiten buigt en je gaat op je rug in de auto liggen en je kijkt omhoog dan zie je hem zitten.
Je moet dan wel het paneel boven je pedalen verwijderen en het stuk schuim naast het luchtkanaal.

Ik zal zometeen even wat foto's uploaden. Daarna even een handleiding in NL en ENG.

boccaccio 0

17 jaar

Het probleem lijkt trouwens ook opgelost te zijn. De climate controle funtioneerd heel anders nu, de juiste temperatuur wordt aangehouden, hij blijft altijd blazen en hij lijkt de lucht nu ook veel beter te mengen. allemaal dingen die hij eerst niet echt goed deed.

boccaccio 0

17 jaar

@ boccaccio,

Mooi mooi mooi ,... weer een probleem minder in de wereld (dr Feelgood! ;-)
Nog bedankt voor je uitleg, dat kan andere mensen weer een hoop zoekwerk/denkwerk besparen !

BEEMER320D 0

17 jaar

Leuk detail trouwens; op de oude sensor staat; "Made in Indonisia" de nieuwe, een geheel zwarte trouwens, staat: "Made in Germany"

boccaccio 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.