BMW 3-Serie: Stotteren, ontsteking?

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 6cylinder

Na 2 jaar heb ik toch maar de olie, olie filter en bougies vervangen, dit was hard nodig!
Nadat dit allemaal vervangen was, starten ik de bmw en liep hij eigelijk best goed, tot dat ik ging rijden.
Bij het accelereren stotterd hij best erg, als ik gewoon constante snelheid blijf rijden merk ik niks.
Tijdens hij stotteren hoor je back fires, knallen in de uitlaat en luchtfilter.

Wat kan dit probleem veroorzaken?
Voordat ik alles verving liep de moter perfect.

Gr Willem
=========

Wimmel

Geplaatst door Wimmel (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

BMW_Bennie (0), 16 jaar geleden

klinkt als kapotte lmm

Wimmel (0), 16 jaar geleden

Zomaar in eens? voordat ik de bougies ging verwisselen was er niks aan de hand.
Normaal als je back fire hebt wil dat zeggen dat het 90% met de onsteking te maken heeft en die overige 10% dat hij te arm zou lopen dus een verkeerde brandstof verhouding.
Mijn computer in de bmw laat niks op het scherm zien, check control is goed.

Als ik hem morgen laat uitlezen is dan te zien of de lucht massa meter kapot is?

Gr Willem

Wimmel (0), 16 jaar geleden

Even een update.

Heb net één voor één de bobine stekker los getrokken en bij alle gaat de moter slecht lopen.
Hier uit concludeer ik dat de bougies,bobine en kabels goed zijn.

Misschien is het dan toch die Lucht Massa Meter.
Maar hoe kan zoiets zomaar naar olie, olie filter en bougies wissel stuk gaan??

Gr Willem

BMW_Bennie (0), 16 jaar geleden

lmm kan echt van 1 op andere moment

had bij mijne net andersom: die ging knallen en stotteren bij constant toerental, lag aan de rotor + verdelerkap

had toen al lmm maar iemand hier uit de buurt had dipjes bij optrekken (zoals bij jou) en die had mijn extra lmm toen gekocht en toen was het goed

Wimmel (0), 16 jaar geleden

Hoeveel kost zo'n lmm? en is het snel te verwisselen?

Gr Willem

BMW_Bennie (0), 16 jaar geleden

nieuw?

voor een e30 kost ie via m'n werk 230 euro ex btw...

jij hebt e36 geloof ik? zou ik 2e hands zoeken, ik had mijne toen voor 25 euro, verwisselen is heel simpel:

-stekker los
-luchtfilter eraf
-slangklem eraf
-lmm eruit pakken

nieuwe erop is zelfde maar andersom

Wimmel (0), 16 jaar geleden

het is een e36, wat zijn de prijzen daarvan ongeveer nieuw?

Maar 2de hands weet je nog niet hoelang ze mee gaan, nieuwe kunnen ze er weer tijdje tegen toch?

Gr Willem

stefan84 (0), 16 jaar geleden

€ 25, ?? haha,zoek er maar eens ene,ik denk dat ze er gemiddeld € 100,- / € 150,- voor vragen..

jou check-control geeft niet aan als je een storing hebt of je lmm kapot zou zijn,deze geeft alleen aan als er een lamp kapot is,als je koelvloeistofpeil te laag staat,buitentemp..met de uitgebreidere kun je iets meer zien maar niet de storingen van de motor..

heb je trouwens niet een bougiekabels verwisseld,lijkt me eigenlijk sterk,maargoed.

en je electrode afstand van de bougies is goed ? niet dat er ene niet vonkt,of niet goed meer vonkt omdat hij bv op de grond gevallen is ?

ben benieuwd..

Stefan

Wimmel (0), 16 jaar geleden

Inderdaad 380 euro nieuw en gemiddeld tussen 100 en 150 2de hands.

Ik vond dit erg duur en vond het nog steeds vreemd dat het zomaar niet meer goed was.

Dus heb alle bougies nog maar keer eruit gehaald en eentje had een zeer licht afwijkende kleur dan de rest, je zag het bijna niet.
Even terug naar de automaterialenzaak en heb er een nieuwe ingedraaid, en hij loopt weer als een speer!!

Conclusie, een nieuwe bougies die niet helemaal 100% werkte op een of andere manier.

Gr Willem
==========

stefan84 (0), 16 jaar geleden

zo zie je maar weer willem!

succes verder..

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.