m'n auto heeft er maar weinig zin in als ie nog koud is.. slecht starten, onregelmatig lopen, afslaan.. heel vervelend. laat ik maar eens een lijstje maken.
Starten:
koude motor start vaak slecht. soms dan slaat ie meteen aan, soms moet je het een paar keer proberen maar standaard is eigenlijk dat je het 2 keer probeert en er gebeurt niks, alleen startmotor hoor je draaien.. de 3e keer begint er wat te pruttelen, en de 4e keer slaat ie dan aan.
Stationair:
onregelmatig.. varieert tussen de 600 en 900 toeren. met voetje op gaspedaal op 1000 toeren, loopt ie wel regelmatig.
Rijden:
tja, hij rijdt lekker, trekt goed op, niks haperen.. totdat je een stoplicht tegenkomt want dan slaat ie weer af en begint het verhaal weer opnieuw. Dus dat lossen we tegenwoordig maar op door EN te remmen EN gas te geven *grinnik* of door heeeeeel ruim van te voren al terug te schakelen en min of meer rollend er naar toe.
Motor warm:
Geen enkel probleem.. ook starten is dan geen probleem, loopt nog wel wat onregelmatig stationair (rond 700).
Vervangen:
accu, olie, boegies, boegiekabels, bobine, ruitenwissers en linker achterlicht.
Ook is ie weer helemaal afgesteld door een garage, en dat merk ik wel als ie warm is maar koud is nog steeds knudde.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk maar eens naar de koelvloeistof temperatuurzender.
Deze geeft aan de "computer" door wat de temperatuur van de motor is en steld aan de hand daarvan het brandstofmengsel samen.
Bij koude motor (+/- 20 graden) moet de weerstand ongeveer 2,95 Kohm zijn en bij warme motor (+/- 100 graden) 0,315 Kohm.
mvg,
Hans.
staat dit los dan van de temperatuur meter in het dashboard? of wordt die meting ergens anders gedaan soms..
deze staat gewoon op "0" bij het starten.. en als die eenmaal een kwart voorbij is en bijna in het midden staat, oftwel motor warm, dan is ie goed.
17 jaar
De meter in het dashbord krijgt z`n informatie van een andere zender en staat dus los van het motormanagement.
hoi,
heb zelf ook een soortgelijk probleem gehad met een 320i, de lambdasonde was toen de schuldige maat tot dat ik die vond heeft het mij meer als 800 euro gekost. Laat dat is na kijken
17 jaar
De lambdasonde gaat pas werken als de zaak op temperatuur is , dus dat is niet de oorzaak van een slechte koude start.
en zonder lambda aangesloten te hebben moet hij nog normaal blijven lopen,zou ook eens kijken naar je temp.sensor kvs ( blauw ) deze zit in de kop.
nieuw kost deze zo'n 23,50 als ik me niet vergis.
Stefan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar