BMW 3-Serie: Temperatuur word heet, koelsysteem ontluchten, water toevoeging,

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320I

Beste Mensen,

Ik heb het volgende:

Temperatuur word iedere keer te warm/heet,

Op dit moment moet ik het koelsysteem ontluchten, na het ontluchten draai ik de dop van resevoir open,
op dit moment daalt het niveau enorm, vat ik vaak bijna leeg,
Ik heb nu altijd een 10l jerrycan bij me...maargoed..na enkele dagen weer precies hetzelfde.

ik heb reeds eerder dit soort bericht geplaats, en dacht het verholpen te hebben, ( http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... )

Tevens is mijn thermostaat verwijderd...sinds kort(zie bericht op " http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... "

nadat het systeem na 5 keer warmlopen, ontluchten, water toegevoegd is....kan ik er weer een aantal dagen tegenaan....maargoed het is niet de oplossing.

Ik zie het systeem trouwens wel circuleren....zodra ik een beetje gas geef en de dop van het reservoir open heb, zie ik het water uit een klein gaatje van boven weer binnen druppel/stromen het resevoir in....

Hebben jullie enig idee, ervaringen hiermee?

Er komt dus keer op keer lucht in het koelwatercircuit..na ontluchten weer zeker alve liter water toevoegen.
Ik zie overigens geen lekkage...

Ook heb ik een cilinder lekkage tester gekocht vandaag...een buis met bal pompje en test vloeistof-->groen, wanneer blauw word is goed, geel worden lekker koppaking..
Deze werd weer blauw..dus is goed...


Graag hoor ik van jullie.

alvast vriendelijke bedankt!

Dreamer

Geplaatst door Dreamer (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

De student (0), 13 jaar geleden

Weet niet juist maar bij deze was er een probleem met de waterpomp.Het pompgedeelte draait zot op de pompas.Er is dan weinig of geen circulatie.Bij stilstaand water op warme punten wordt er dan stoom gecreeerd(belletjes).Een bmw kenner zal het wel kennen.

rickgilze (0), 13 jaar geleden

als het een orrigineel waterpomp is. dan zijn de 'schoepen' van kunstof, dit word bros en breek af, je pomp werkt niet of niet op voledige kracht! met direct gevaar voor je motor, inderdaad is een E36 kwaal die waterpompen.

bij mij laatst ook vervangen op advies van kennis die bij bmw werkt, bij mij was ze al eens vervanegn want er kwam al een allumium exemplaar uit! jammer, maar toch alsnog preventief vervangen ;)

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Heb je ook nergens een kleine lekkage ? Zet het systeem ook nog eens onder druk..

Als voor de rest alles goed is, zou je haast zeggen dat het de waterpomp moet zijn..

Je moet steeds bijvullen zeg je, waar blijft de koelvloeistof ? Lekt deze uitwendig, word het 'verbrand' in de motor of drukt hij het tussen de dop en reservoir uit door een te hoge druk in het koelsysteem ?

Gr Stefan

Dreamer (0), 13 jaar geleden

Geen idee waar het koelvloeistof blijft...

ik zal hem van de week maar eens wegbrengen om deze onder druk te zetten.
Dan weten we iets meer....

Zodra de motor te warm word perst het water vanuit de bovenkant van het resevoir eruit...

rickgilze (0), 13 jaar geleden

radiateur lek? de 'opvangbak' onder de radiateur, is deze vol (overloop gaatje verstopt?) ?? interieur radiateur lek?? (nat interieur, vloer bekleding?) lekage bij de 'warmwater kraan' richting t interieur?

Dreamer (0), 12 jaar geleden

Probleem is opgelost

Waterpomp vervangen,
Deze was gescheurd.

Ik rij alweer een tijdje zonder problemen!

Topic kan gesloten worden! :-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.