BMW 320i: thermostaat

Bouwjaar: 1994

Mijn 320i ordt niet meer goed warm. Hijkomt snel uit het blauwe vlak, maar blijft dan hangen op het eerste streepje. Met als gevolg verwarming werkt niet goed. Duidelijk is voor mij dat de thermostaat hier de oorzaak van is. Waar zit deze en is dit makkelijk te doen??
Ook stottert de wagen als deze wel goed warm is (lange rit). Bijv. als ik in2e versenlling vanaf 1100rpm bijna volgas geef. Dan hapert ie omstreeks 1800 rpm. Steeds op dit punt. Als ik door een bocht ga of heb afgeremd en trek dan op deze manier weer op doet ie het ook. Wie o wie?

roykejanssen

Geplaatst door roykejanssen (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

stefan84 (0), 18 jaar geleden

royke

met behulp van deze site moet het lukken,is trouwens niet veel aan.

http://www.bimmerdiy.com/diy/e36coolings...

en dat stotteren kan vanallerlei oorzaken hebben,bougie(s) bobine(s)Benzine druk te hoog/laag.

heb je hem al eens laten uitlezen ?

ik had dat laatst met een 325i,op de snelweg volgas gereden,bij 200km/h wou hij niet echt verder meer en vond hem een beetje inhouden,hij reed met 3/4 gas beter dan volgas..ik dat zo'n 5 km gereden en kwam aan de afrit,ik schakel terug zonder problemen en toen ik weer wou optrekken bleek dat hij nog maar op 4 cilinders liep!nader onderzoek wees uit op 2 weggebrande electrode's van de bougie,net of ze aanelkaar waren gesmolten!
raar maar waar,er zit alleen een andere open filter op!

Succes

roykejanssen (0), 18 jaar geleden

is uitgelezen zitten geen storingen in. Heb hier 6 bougies liggen. Ga deze eens vernieuwen. Thanks voor de link!

stefan84 (0), 18 jaar geleden

ben je inmiddels al verde gekomen of is het probleem nu verholpen ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.