BMW 328i: tikken in de motor,hoog benzine verbruiken en wil niet stati

Bouwjaar: 1988

wie owie weet mij te vertellen ,wat er aan de hand is en wat ik moet doen.

gilbert3749

Geplaatst door gilbert3749 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

Arnold684 (0) PRO, 19 jaar geleden

is er ook een verhaal vooraf? ik zit te denken aan kromme kleppen of een defecte nokkenas

gilbert3749 (0), 19 jaar geleden

ik heb een tyd geleden een kapotte waterpomp gehad die heb ik vervangen(koeling doet het goed).
sindsdien geeft de motor na snelweg hooge toeren(onregelmatig)
ik heb heel veel onderdelen vervangen.???????

Arnold684 (0) PRO, 19 jaar geleden

heb je de distributie ook losgehad dan?

Arnold684 (0) PRO, 19 jaar geleden

heb je misschien een tikfout gemaakt, een 328 van 1988 komt namelijk niet in mijn gegevens voor

gilbert3749 (0), 19 jaar geleden

ja klopt tikfout,nee distributie heb ik niet los gehad.

Arnold684 (0) PRO, 19 jaar geleden

over wat voor auto praten we dan?

Arnold684 (0) PRO, 19 jaar geleden

en wat voor onderdelen heb je vervangen?

gilbert3749 (0), 19 jaar geleden

we praten over een bmw 318i,onderdelen die vervangen zijn -olie filter -luchtfilter-benzinefilter-v-snaar-poelie-stroomverdeler-bougies.

Arnold684 (0) PRO, 19 jaar geleden

controleer eens of je de poelie wel hebt vastgezet, dit veroorzaakt ook een tikkend geluid, en weet je zeker dat je de bougiekabels goed hebt gemonteerd?

mark7275 (0), 19 jaar geleden

ik denk dat de distributie riem versprongen is
ik zou hem zoiezo ff nakijken omdat dit type motoren vaak kapot lopen door kapotte distr
nokkenas is ook mogelijk die slijten ook vaak
en dan de hydrolische klepstoters gaan ook wel eens kapot
coteroleer gelijk de slangen eens op vacuum lek

astra rijder (0), 19 jaar geleden

Sorry maar een BMW heeft een ketting en geen riem.
En als je ketting kapot is dan loopt je motor in de soep en loopt hij niet meer.

Groeten
Atra rijder

ericveekens (0), 19 jaar geleden

Nou nou astra rijder als er een m40 motor in ligt dan zit er wel degelijk een distibutie RIEM op en kijk inderdaad even de bougie kabels na en anders als de dealer niets kan vinden met uitlezen dan laat ze even naar de klepstoters luisteren want met een slechte nokkenas gaat hij ook slechter lopen en niet meteen aan het aan het tikken

TesT (0) PRO, 19 jaar geleden

Een distributieriem is natuurlijk mogelijk, maar wat is er nu precies aan de hand, gallopeerd de motor stationair (warm/koud), hoe start de auto, blijft het gas hangen het is mij niet helemaal duidelijk.
En waren er voor dat de waterpomp vervangen is helemaal geen klachte of storingen.
Waarom is er een poelie vervangen en welke??? Waarom is de waterpomp vervangen, lekkage of de boel aan de kook.

astra rijder (0), 19 jaar geleden

Soory maar een M40 motor is een 1.8i 4 cilinder motorblok, want deze motor lag in mijn bmw 518i en die had GEEN RIEM maar een KETTING! maar die riemen die dat blok heeft stuurd de dynamo en de stuurbekrachtingspomp aan.

Groetjes
Astra rijder

ericveekens (0), 19 jaar geleden

een BMW 318I van bj 1988 heeft echt een riem en een M40 motor en als jij een 518 had met een ketting dan was deze ook jonger en had hij een M43 motor SORRY HOOR ASTRA RIJDER??????? alle m40 motoren hebben een riem en een M10 motor heeft een ketting maar deze zijn ouder.

arnold690 (0) PRO, 19 jaar geleden

M40 tot medio 1992[riem],daarna M43[ketting]

astra rijder (0), 19 jaar geleden

Dat is dan vreemd?, want mijn 518i e34 had als bouwjaar 1990! en mijn motorblok had een KETTING en het was een M40 blok.En het motorblok was nog orgineel volgens de dealer was het ook een m40 blok. En de enige 2 riemen die er waren gingen naar mijn dynamo en stuurbekrachtingspomp. Het kan zijn dat ze ooit eens het blok hebben vervangen en er een M43 blok in is gezet.

Groetjes Astra rijder

ericveekens (0), 19 jaar geleden

Ja dat zou kunnen maar een M40 motor heeft echt een RIEM dan heb je er een M43 motor in gekregen

astra rijder (0), 19 jaar geleden

Jep Eric jij had gelijk.
Nog even op internet opgezocht en daar kwam het zelfde uit wat jij zei. Sorry dat ik zo eigenwijs was.

Groetjes
Astra rijder

Arnold684 (0) PRO, 19 jaar geleden

een 318 van 1988 heeft never nooit een ketting, zijn alle met M40 motor, pas vanaf 1990 zijn ze geleverd met een M42 motor en die zijn met ketting.
een 518 is zowel met een M40 (89-94) als M43 (90-96) geleverd.
Maar het is een beetje jammer dat jullie van het onderwerp afdwalen en dat Rod niks meer laat horen.

gilbert3749 (0), 19 jaar geleden

de motor is een keer warm geweest,kwam door een kapotte water pomp.De motor had toen der tyd inderdaad een onregelmatig toerental waardoor de motor dus galopeeerd.Voorheen bij het starten + wegrijden geen probleem ,maar na 20 kilom bij aankomst stoplichten komt de motor niet meer tot rust(blijft hooge of lage toeren geven)maar slaat raar genoeg nooit uit.Na de genoemde onderdelen te hebben vervangen,nog steeds geen verandering.????????????????????????????????????????????????ik ben dus van plan de distributieriem te vervangen(zou heel goed kunnen)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.