Bij stationair draaiende motor als bijvoorbeeld de verlichting wordt aangezet verspringt het toerental even dit is zeer irritant, maar ook bij bijvoorbeeld achterruit verwarming aanzetten, dan schommelt ie even en gaat daarna weer gewoon terug...
Zelfs bij de gevaren lichten aan hoor je de motor met de knipperlichten mee in toerental gaan,,,
heeft dit met de brandstofpomp te maken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Pablo dat vermogen wat er gebruikt wordt moet ook opgewekt worden en de dynamo gaat zwaardder draaien. De motor reageert daar direkt op. Met de stuurbekrachtiging het zelfde. Groeten.
Hoi Punt, bedankt voor de reactie,
Ik heb namelijk een poos geleden in een 525 tds gezeten en deze had dat helemaal niet, en idd ook met stuurbekrachtiging en van de p naar de r schakelen dan springt natuurlijk de achteruitrijverlichting aan en doet hij dat ook,
Dus het kan geen kwaad en zal dan dus waarschijnlijk ook niet erger gaan worden,,, heeft wel al 400.000 gelopen ;-) loopt nog als een zonnetje, heeft alleen erg rook ontwikkeling als je gas geeft in de avond en iemand met verlichting rijd achter je rookt hij best erg maar zo overdag zie je er weinig van,,
14 jaar
[quote=onnut]Hoi Punt, bedankt voor de reactie,
Ik heb namelijk een poos geleden in een 525 tds gezeten en deze had dat helemaal niet, en idd ook met stuurbekrachtiging en van de p naar de r schakelen dan springt natuurlijk de achteruitrijverlichting aan en doet hij dat ook,
Dus het kan geen kwaad en zal dan dus waarschijnlijk ook niet erger gaan worden,,, heeft wel al 400.000 gelopen ;-) loopt nog als een zonnetje, heeft alleen erg rook ontwikkeling als je gas geeft in de avond en iemand met verlichting rijd achter je rookt hij best erg maar zo overdag zie je er weinig van,,[/quote]
inderdaad als je stationair een (zware ) verbruiker inschakeld kan dit wel IETS invloed hebben op je toeren, maar je motor moet daar wel 'direct' op reageren door te 'corrigeren' maar wanneer je je achterruit verwarming (of aanjager volluit, grootlicht aan, remlichten, etc.) aanschakeld en de toeren zakt enorm weg (motor gaat wat onrustiger lopen en zakt tot 500RPM of lager) dan zou je voor de gein je dynamo/accu moeten laten doormeten
14 jaar
De brandstofpomp was het probleem, de motor draaide stationair eigenlijk iets te laag, afgesteld en optijd gezet probleem verholpen.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar