Ik heb een probleem aan mijn BMW E60, het probleem is dat hij trilt, de trilling is zeer irritant en sterk voelbaar in de voorstoelen.
De trilling komt voor bij 70 en daarna rond de 110 enz en is niet meer merkbaar rond de 140 a 150.
Wat is er gecontroleerd cq vernieuwd;
vernieuwd, 4 banden
Lichtmetalen velgen en banden 18 inch (breed set), volgens de garage zat een hoogte slag in de banden alle 4 banden laten vervangen door Continental sportcontact 3 voor 235/40/ZR18 achter 255/35/ZR18 vervolgens de velgen op rechtheid gecontroleerd hierbij geen afwijkingen waargenomen.
Alle rubbers, kogels, lagers gecontroleerd op speling vervolgens laten uitlijnen, ook hier geen afwijkingen.
Aandrijflijn gecontroleerd, hier wat ruimte in de hardyschijf geconstateerd, deze laten vervangen.
Motor laten controleren, hierbij is de LMM gereinigd en zijn de verstuivers gecontroleerd en getest op de juiste werking, ook dit heeft geen resultaat gehad.
Wie kan mij verder helpen, ik kom zo geen stap verder en het kost een vermogen
Groet, Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je voor te testen nog een set originele velgen liggen ? Of maak ik uit je verhaal op, dat je met zowel de originele als de 18'ers er problemen mee hebt ?
Gr Stefan
Nee ik heb niet meer de orginele set velegen. Wel heb ik de 18 icnh velgen laten controleren op het recht en rond zijn.
De velgen zijn zo recht en rond als ze maar kunnen zijn.
Ik heb vandaag de velgen nog laten controleren op onbalance, er werd op één velg een onbalance gevonden dan 5 gram (dus eigenlijk niets) de overige drie waren 0 (nul).
Het is allemaal heel vreemd ook omdat het stuur geen trillingen voel ????? en als de velgen krom zijn moet ik dit toch constant voelen.
15 jaar
Hallo Rob, ik had tot vorige week hetzelfde. 19 inch met 285/30 en trillen boven de 50 km/h.
Draagarm linksvoor vervangen (300,- incl mont) en het is geheel over. Kijk eens op de brug of je iets kan zien.
Oja, van mij is een 530d (E60)
Gr Johan
15 jaar
Hey Johan, bedankt voor je reaktie!
Voelde jij de trilling ook hoofdzakelijk in de voorstoelen (zitvlak) en waar moet ik op letten bij de draagarm.
ik hoop dat dit het probleem is, ik ben al heel lang opzoek naar de oplossing.
Groet,
Rob
15 jaar
Vaak kun je helemaal niets zien aan die draagarmen. Vaak worden de rubbers gewoon slapper overtijd en gaan ze trillingen extra doorgeven.
Als ze heel slecht zijn voel je het ook in het stuur.
gr Martin
Hey martin,
tijdens het rijden voel ik geen trillingen in het stuur.
Als ik het stuur zo draai, tijdens het rijden, dat je eigenlijk niet stuurt maar er tegenaan zit, dan voel ik een trilling in het stuur.
Het is dan net of er een slag in mijn voorvelg zit, echter is dit niet het geval.
Komt dit je bekend voor????
Groet,
Rob
15 jaar
Heb vroeger eenzelfde probleem gehad met een 5 serie.
indd. kan een slecht draagarm trillingen geven (versleten rubbers)
Maar bij mij zat er onbalans in de kardan as ( lange as die van voor naar achter loopt)
Zet je auto op de brug met wielen van de grond en laat hem de snelheid "rijden"
Als die het dan niet heeft zit het ergens voor waarschijnlijk de draagarm wellicht...
succes
15 jaar
Nou wat mij bekend voorkomt is dat als je bv de slingering van een naaf of remschijf gaat meten ze binnen de toleranties zijn en toch doordat je een oud
slap rubber in je draagarmen hebt deze slingeren wel doorgegeven worden aan de rest van de auto. Wat Peter635i zegt kun je ook nog proberen. Kost niets
en komt ook wel eens voor.
gr Martin
Allen bedankt voor jullie reaktie's.
Het is raar maar waar, het probleem is de laatste drie dagen niet meer voorgekomen.
Ik snap er geen bal van!!!!!!
Met vriendelijke groeten,
Rob
15 jaar
Ik wil ook zo'n auto!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar