Hallo,
Ik heb hier een BMW E39 530d van 2001 staan.
Vorige week kwam de auto stil te staan bij de stoplichten waarna de ANWB werd gebeld. Die man zei dat het waarschijnlijk aan de brandstofpomp lag. De accu was ook helemaal dood, dus heb ook maar ff de accu vervangen. Daarna reed de auto een paar dagen goed op volle tank, maar nu de tank bijna leeg is valt hij steeds vanzelf uit en krijgt de motor geen voldoende brandstof. Hij draait goed, maar slaat niet aan. Soms slaat hij wel aan en soms niet.
Hij geeft geen storingen in de Check Control.
Ik heb hem uitgelezen met een Delphi DS150E en het gaf de volgende storingen:
1260 Aflevering pomp regelsysteem
09F6 Controle raildruk: raildruk te laag tijdens start
Zou dit de oplossing kunnen zijn: http://i45.tinypic.com/w9iiwi.jpg
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt.
MVG
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schitterende vertaling voor code 1260, duidelijk van iemand die niet geschoold is in Autotechnisch Engels.
1260 - Delivery Fuel pressure monitoring.
Dit is een foutcode op de lage druk, dus opvoerpomp, bedrading of filter verstopt.
Als er al geen druk is in de aanvoer, zal er ook wel een probleem gaan ontstaan bij de hoge druk. 09F6 is waarschijnlijk het gevolg, niet de oorzaak.
ik denk opvoerpomp zit de brandstof filter wel vol ? of verstuivers lek
14 jaar
[quote=oldford]Schitterende vertaling voor code 1260, duidelijk van iemand die niet geschoold is in Autotechnisch Engels.
1260 - Delivery Fuel pressure monitoring.
Dit is een foutcode op de lage druk, dus opvoerpomp, bedrading of filter verstopt.
Als er al geen druk is in de aanvoer, zal er ook wel een probleem gaan ontstaan bij de hoge druk. 09F6 is waarschijnlijk het gevolg, niet de oorzaak.[/quote]
Bedankt voor je hulp! Ik ga er meteen naar kijken.
En over dat in Engels vertalen, zo stond het letterlijk in het uitleessysteem :D
14 jaar
[quote=vonteck]ik denk opvoerpomp zit de brandstof filter wel vol ? of verstuivers lek[/quote]
Bedankt! Ik laat er meteen naar kijken!
14 jaar
Ik bedoelde ook dat de makers van dit uitleesapparaatje het verkeerde bureau had ingehuurd om een Nederlandse vertaling te krijgen.
Vervolgens is die vertaling ook niet door de Nederlandse vestiging gecontroleerd op fouten en dan krijg je dit soort gedrochten.
Let op : als de hoge druk pomp onvoldoende brandstof krijgt, of vervuilde brandstof, is er een grote kans dat die alsnog defekt gaat.
De toleranties in de hoge druk pomp zijn heel klein, anders kan je zo geen hoge druk opbouwen. Dus de minste verontreiniging veroorzaakt schade. Als er teveel schade is, haal je bij het starten niet meer de nodige druk, en start hij niet.
Dus zeker zo niet verderrijden, als het al niet te laat is.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar