BMW 3-Serie: Trillingen vanaf 60 tot 110 km/h

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo allemaal,

Ik heb een bmw 316I E36 van "95 en heb het volgende probleem:
Als ik aan het rijden ben en ik rij tussen de 60 en 110 km/h dan trilt de auto vrij veel (vooral het stuur en de rechter voorwiel)
Had dit probeelm voorheen niet. Is pas sinds een week.
Heeft iemand enig idee waar ik het probleem moet gaan zoeken?

Alvast bedank voor de hulp.

Mvg Sanjay

BMW 3-serie

Geplaatst door BMW 3-serie (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

Je geeft hetzelf al aan , rechtervoorwiel zou volgens jou de oorzaak zijn .
Je bent toevallig geen balanceerlood verloren?
Laat je wielen eens balanceren en de boel op speling controleren.
Karkasbreuk in de band .

Freude_am_Fahren (0), 11 jaar geleden

Trottoirband geraakt ?
Verwissel het wiel eens met het reserve-wiel. Als de trilling dan niet meer optreedt is het een kwestie van opnieuw balanceren.
Een niet goed lossende remklauw (t.g.v. roest op de remcilinder) kan ook dit soort verschijnselen veroorzaken.

BMW 3-serie (0), 11 jaar geleden

Ik heb gister enige tijd met een reserveband gereden.
In eerste instantie hield het probleem ermee op.
Maar bij de 2e rit kwam het probleem weer terug.
Bij een 3de rit werd het zelfs erger. Kreeg toen trillingen vanaf 50 tot 140 km/h.
Nadat ik de originele band opnieuw heb laten balanceren is het probleem afgenomen. Nu heb ik alleen trillingen van 80 tot 100 km/h.
De remcilinder heb ik nog niet naar keken.
Wel hoor ik tijdens het trillen een stuiterend geluid bij de rechter voorwiel.

Weet iemand misschien of het de fuseekogel kan zijn?

Mvg

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je het wiel zelf hebt gewisseld maar je kunt niet zeggen of een fuseekogel misschien ruim is dan lijkt het mij beter dat je een keer bij een garage langs rijd en de wielophanging laat controleren.

gr Martin

BMW 3-serie (0), 11 jaar geleden

hallo iedereen.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp.
Het probleem is inmiddels verholpen.
Het bleek inderdaad de fuseekogel te zijn die speling had.

Fuseekogel aan beide kanten vervangen, stuurkogel ook meteen maar meegenomen (die zagen er ook niet meer best uit), uit laten lijnen en weg probleem:D

dus nogmaals bedankt:D

Gr.
Sanjay

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.