Chiptuning:Wordt de auto er zuiniger van?Auto verbruikt ongeveer 1 op 10.Vind dit wel veel of zit ik er naast.
Krijg je er veel pkaatjes bij?Kun je dit zelf en waar vind je dan een chip.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zoek eens bij Google naar auto tunen.
Hangt van de tuner af en wat ie aandurft, het enigste bewijs is een rolbank test voor, en na de tuning.....
Het extra vermogen wat je krijgt kun je op 2 manieren gebruiken, rustig met het rechtervoetje = zuiniger.
Gebruik maken van de xtra pk's = zelfde of meer verbruik...
actie = reactie, toch?
Cor
helemaal met Cor eens..
het verbruik zal eerder in stijgende lijn gaan dan in een dalende lijn..
met wat 'meer vermogen' druk je het pedaal al wat sneller in,en daarvoor doen de meeste het toch ??anders heeft de tuning ook niet veel nut lijkt me.
Stefan
17 jaar
Cor, zolang er niets aan het gewicht / stroomlijning van de auto veranderd zal het verbruik ook niet dalen. Tenzij de tuner iets aan de inspuittiming doet waardoor de verbranding efficienter verloopt. Daar zit nog wel wat ruimte in vanwege de milieueisen.
Een verbruik van 1 op 10 is wel bizar veel voor een personenauto op diesel. Dat lijkt mij niet in de haak. Daar zou ik eerst eens naar laten kijken.
17 jaar
dit betreft een 6 pitter, 1:10 is niet bizar veel, mag je enigsinds als normaal beschouwen.
paul,
Ik kan een heel uitgebreid verhaal gaan houden over wat tunen precies inhoud, maar dat is niet echt belangrijk voor het antwoord, daarvoor kan ie zelf beter ff gaan Googlen.
Maar er is een kleine besparing mogelijk door een aangepaste tabel in de ECU waardoor hij een besparing/vermogenstoename kan krijgen.
Maar de wijze hoe je daarmee omgaat bepaalt of hij dan zuiniger kan rijden of het vermogen gaat gebruiken en dus meer verbruik heeft.
Voor zuiniger rijden pas k andere wegen toe, rechtervoetje wat minder zwaar, uitgeschakelde EGR klep, carterventilatie omleggen, aceton bijmixen, zonnebloemolie mixen.
Dit alles op eigen risico, en uiteraard ook meerdere malen uitvoerig behandeld.
Scheelt in mijn geval met de H 200 bus 1:9 origineel, naar 1:10:5.
Niet dat ik me druk maak om dit soort besparingen, meer als sport.
Tunen heeft meestal als nadeel dat de marge in brandstofkwaliteit kleiner wordt, ga je veel naar het buitenland waar de kwaliteit van je brandstof minder kan zijn merk je dat meteen.
Verder zal de getunede auto ook zo bereden worden, wat uiteraard meer krachten op de aandrijflijn uitoefend, met meer slijtage als gevolg.
Niet blind staren op die paar pk's extra, had dan meteen een auto gekocht met een grotere motor ;)
Cor
zou lukas zijn lmm nog wel ok zijn heeft nl een aantal dagen geleden al een vraagstelling gehad ivm 3 probleempjes , en een slecht werkende lmm zorgt ook voor hoger brandstof gebruik en minder trekkracht
17 jaar
dan zou ik hem toch eerst eens laten uitlezen,ipv het eerste de motor te 'tunen'
als de motor al niet 100% loopt hoef je verder ook geen stappen te ondernemen,en is het eerst verstandig dit op te lossen,dat lijkt me zowat hetzelfde als het dak van een huis er al op bouwen terwijl de muren nog niet eens staan..
Stefan
17 jaar
Was wel eens benieuwt of het echt zin heeft.Trouwens motor loopt en trekt 100%.Afgezien van de eerder genoemde problemen dan.Trouwens,Alex207,was is de lmm?
17 jaar
[quote=lukas jansen]Het volgende:Ik heb 3 problemen met een 325 tds automaat.
1:Inhouden van de motor als je bv uit een bocht komt.
2:Slecht aanslaan als motor warm is.
3:Eigenlijk geen probleem maar waar peil je de olie van de automatische bak?Kan nl geen peilstok vinden.
Hoor graag jullie reacties.[/quote]
lmm is luchtmassameter. Maar zoals je nu schrijft trekt en loopt ie 100% (in theorie lmm ok ) terwijl die een aantal dagen geleden nog inhield als je uit de bocht kwam en slecht aansloeg als die warm was.
Een ieder hier in het forum tracht door kennis , kunde en ervaring een vraagsteller een oplossing cq aanbeveling/advies te geven .Natuurlijk is dit aleen mogelijk indien vraagstelling zo objectief mogelijk gesteld word.
Stefan,Heb wel eens gehoord dat een iets dikker olietype zou helpen voor de klepstoters?
Lukas
Aldus Lukas een hoog brandstofgebruik kan diverse oorzaken hebben , meer peekaatjes door middel van tuning in theorie mogelijk , soms komt het inderdaad dan wel voor dat na tuning het brandstof gebruik iets minder kan zijn. Maar dat is allemaal techniek het is en blijft de persoon en rijder in kwestie die bepaald hoe hoog zijn brandstofgebruik is door middel van zijn rechtervoet en mijn relatief bescheiden denkvermogen geeft me de indruk dat de rechtervoet van jou behoorlijk zwaar is .( niet te persoonlijk opvatten aub )
17 jaar
wat ben je er maar vroeg bij vandaag Alex :-)
17 jaar
Te vroeg als je het mij vraagt.Maar dat inhouden doet hij niet altijd hoor.en het slecht aanslaan als motor warm is:hij kan er toch wel mooi door lopen of niet soms?
17 jaar
Dat kan zeker Lukas,
hoe staat het er eigenlijk voor met de compressie van de auto ?
Stefan
17 jaar
Weet ik niet.Heb dit eigenlijk nog nooit gemeten.Olieverbruik is nihil.Zouden natuurlijk een paar kleppen kunnen lekken,waardoor hij ook minder snel aan zal slaan,maar koudstart is goed.Auto moet eigenlijk eens een keer naar de garage voor een beurt.We hebben hem nu bijna een jaar en er is geen onderhoudsboekje meer bij.
17 jaar
1 op tien doe jij zo godse roppen met die bak dan die van mij lust dat pas boven de 150 km per uur man
heb hem trouwens bij 370d km laten tunen en het maakt de beest wel in hem los
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar