BMW 5-Serie: valt uit

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 535i

valt uit bij stationair en bij 1500- 2000 toeren stottert die zowel bij benzine en op gas.. bij het uitlezen geeft tie aan overslaan cilinder 3. Additieve adaption clinderij 2 . Foutieve ontsteking, onjuist signaal wat kan het zijn?? bougies of bobine?



M.v.g robert

robert1360

Geplaatst door robert1360 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ibo (0) PRO, 8 jaar geleden

Meeste gevallen is het de bobine , wissel de bobine eens van cilinder 3 naar een andere cilinder en kijk of het probleem verhuisd.

Hoeveel km geleden zijn je bougies vervangen ?

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Mengsel bij stationair op bank 2 (dat is cylinder 4-6) is niet goed. Mogelijk alleen bij LPG.
De vraag in 1e instantie is of het mengsel te arm of te rijk is. In 2e instantie of dat alleen bij LPG zo is, of ook op benzine.
Die vragen kunnen beantwoord worden m.b.v. uitlezen van de adaptiewaardes.
Laat dan ook de adaptiewaardes van bank 1 (cylinder 1-3) controleren.
N.B.: Niet alleen bij stationair controleren, maar ook even in het probleemgebied (1500-2000 rpm rijdend) kijken.

Heb je toevallig de nummers van de foutcodes?
Want de 3e fout die je noemt (Foutieve ontsteking, onjuist signaal) zou wel eens op een bobine kunnen slaan.

robert1360 (0), 8 jaar geleden

is nog niet opgelost probleem valt onder 2000 toeren op lpg en benzine wie kan mij dat vertelen wat het zou kunnen zijn vast bedankt

robert1360 (0), 8 jaar geleden

[quote=oldford]Mengsel bij stationair op bank 2 (dat is cylinder 4-6) is niet goed. Mogelijk alleen bij LPG.
De vraag in 1e instantie is of het mengsel te arm of te rijk is. In 2e instantie of dat alleen bij LPG zo is, of ook op benzine.
Die vragen kunnen beantwoord worden m.b.v. uitlezen van de adaptiewaardes.
Laat dan ook de adaptiewaardes van bank 1 (cylinder 1-3) controleren.
N.B.: Niet alleen bij stationair controleren, maar ook even in het probleemgebied (1500-2000 rpm rijdend) kijken.

Heb je toevallig de nummers van de foutcodes?
Want de 3e fout die je noemt (Foutieve ontsteking, onjuist signaal) zou wel eens op een bobine kunnen slaan.[/quote]
opgelost was bobine bedankt voor antwoord cilinder 3

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.