Beste forum leden.
Ik zit sinds vanmorgen met een probleem.
Mijn auto een BMW X5 E70 3.0 diesel slaat af tijdens het rijden.
Dit gebeurde mij vanmorgen op de snelweg, behoorlijk klote want ik had me kids ook in de auto en die schrokken er behoorlijk van.
Eerst ging de auto inhouden en stotteren en toen sloeg hij uit. Kreeg de melding ``Motor storing```op het scherm te zien. Daarna wou hij niet meer starten. Na een 2e keer starten lukte het me wel om de auto aan het rijden te krijgen om in ieder geval op een wat veiligere plek te staan. Langzaam aan rijden gaat nog wel maar bij hoge toeren slaat hij dus weer af.
Bij het uitlezen komen de volgende codes naar boven:
4212 Gloeibougie cilinder 1 activatie
4242 Gloeibougie cilinder 4 activatie
4252 Gloeibougie cilinder 5 activatie
4262 Gloeibougie cilinder 6 activatie
4232 Gloeibougie cilinder 3 activatie
4590 Rail druk geloofwaardig hendeling aangestuurd
4560 Rail druk geloofwaardig hendeling aangestuurd
Weet iemand waar ik moet zoeken of wat het probleem kan zijn?
Alvast bedankt het meedenken.
Groeten
Mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maar je geeft aan dat je em achter de computer hebt gehad doe je dit dan zelf of dat niet. Wand daar heb je ook kasjes voor wat zeiden de monteurs van die fout codes dan
Denk zelf dat Brand stof pomp niet genoeg geeft net genoeg om voor uit te komen
Beste David
Bedankt voor je reactie..
Ik lees hem zelf uit met een diagnose apparaat.
Vandaag is de garage natuurlijk dicht en dat zal morgen en overmorgen natuurlijk ook zo zijn.
Dus kan pas woensdag terecht bij de garage. Dan even afwachten wat het zou kunnen zijn.
6 jaar
Oké ja dat is zo ja haha ben zelf met de dagen in de knoop. Maar dan is het even afwachten hoop voor je dat het mee valt in iedergeval succes.
6 jaar
De code:
4BDA Brandstof opvoerdruk regeling
komt ook naar voren bij het uitlezen.
Iemand hier bekend mee?
6 jaar
4BDA geeft aan dat er een probleem is met de druk waaronder diesel wordt aangevoerd naar de inspuitpomp.
Als die druk niet goed is (te laag), dan haalt de inspuitpomp ook de hoge waardes niet meer (4560 & 4590).
Bedankt voor je reactie.
Betekend dit dan dat het automatisch de brandstofpomp onder de achterbank is of kunnen het tal van oorzaken zijn?
6 jaar
chek/vervang brandstoffilter, meet opbrengst brandstofpomp( in de tank).Dan weet je wat er aan scheelt.
Ook controleren op lekkages van de leidingen.
6 jaar
Bedankt voor je reactie.
Ik zal donderdag beginnen met een nieuwe brandstoffilter en het nakijken van de pompdruk. Wordt dus vervolgd.
6 jaar
Vanmiddag brandstoffilter en pomp in de tank vervangen. Pomp zag er vreemd uit (zie foto). Lijkt net of er iets verbrandt is aan de bekabeling waar de stekker op gaat. Ben daarna een stuk gaan rijden op de snelweg en hij deed het weer prima. Morgen moet ik weer een stuk van Den Haag naar Utrecht en dat is dan de ultieme test. Laat het morgen even weten.
6 jaar
Dat is een duidelijk geval van een slecht contact , overgangsweerstand is warmteontwikkeling , hoe is de andere kant van de stekker , deze zal niet veel beter zijn , zou ik toch even goed naar kijken , vooral er voor zorgen dat de busjes goed schoon zijn en dat de klemkracht goed is , anders heb je zo weer het zelfde.
@kaleido 1 bedankt voor de info zal er inderdaad even naar laten kijken.
Vandaag een stuk wezen rijden van Den Haag naar Houten en de auto reed weer als vanouds. Wat mij betreft kan deze klacht nu afgesloten worden. Fijne jaarwisseling allen!
6 jaar
Bedankt voor de feedback , prettige jaarwisseling.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar