hoi .
voor apk ,
was mijn co veels te hoog.(6,5)
mag 4. zijn
.
2 jaar geleden was niks aan de hand .
mijn vraag is zie foto welke stelschroef is voor co?
en zijn de 2 in bus wel voor af te stellen ?
phil is stationeer te hoog.
en hij ruik ook naar lpg als hij 2 min staat tedraaiien .eerst was het zo dat je hem rook als ik voor bij kwam.
verbruik is 1/8 gemiddeld .
is niks aan veranderd in 2 jaar.
ik rij er dagelijks mee.
wat ik wel heb bij gemaakt in vacuüm systeem is klep smeer oli systeem .
maar zuig geen valse lucht.
ook op benzine was stationeer te hoog 9 !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Te hoog CO betekent te weinig zuurstof: is het luchtfilter misschien verstopt?
Deze inbus heeft niets met de afstelling te maken , dat daar toevallig gas out met een pijl naar de rand staat , is om aan te geven dat dat de slangaansluiting is naar je verdeelstuk.
De verdamper zit niet vol sludge , zodat het membraan niet meer goed kan regelen?
Er zit aan de zijkant wel een grote veerbelaste stelschroef , meestal koperkleurig waar je wel wat mee af kan stellen .
Zit er in de slang ook nog een stelinrichting ?
Maak anders eens een foto van de hele verdamper.
Nog iets , de benzineafsluiter lekt niet stiekem iets door ?
Te hoog CO kan ook te veel brandstof zijn, inderdaad. In ieder geval is de verhouding brandstof / lucht te hoog.
Ik zou met het eenvoudigste beginnen te controleren.
10 jaar
Meet eerst Co op lpg, dan op benzine. Als er een verschil in zit ten nadele van lpg, zul op zijn minst de membranen in de verdamper moeten (laten)vervangen en verdamper opnieuw afstellen. Dat wil zeggen op naar een lpg boer. Die kan het voor jou doen.
10 jaar
1974...ik denk dat het na 40 jaar tijd is voor een verdamper revisie...er zijn setjes voor te krijgen, inclusief afstelgegevens.
De verdamper zou al eens vervangen kunnen zijn.
Google "verdamper ag2000" en ik zie dat de verdamper al te krijgen is voor 75. Vraag me af of reviseren met onderdelen voor 30 dan nog wel erg lonend is? ( ... kans dat het niet helemaal goed gaat. )
10 jaar
stel schroef in het midden van de verdamper .
en was zo naar beneden .
maar ik heb hem nu weer terug laten zetten beter te rijk !!
maar weet u wat eigelijk al genoeg was.
de klep deksel ,slang gaat op de lucht filter ! milieu gedoe.
toen ik die er af haalde ,zakte hij direct naar 2 .
komt ook rook uit ( oli verbruik )
bedankt voor mee denken .
10 jaar
ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt:
"de klep deksel ,slang gaat op de lucht filter ! milieu gedoe."
het luchtfilter is er niet voor het milieu, maar zorgt ervoor dat er met de aangezogen lucht geen vuil in de motor komt.
10 jaar
[quote=go-tje]ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt:
"de klep deksel ,slang gaat op de lucht filter ! milieu gedoe."[/quote]
TS bedoelt : Carterventilatieslang.
Gr. paul
Ok. Bedankt voor de uitleg. Ik was even bang dat hij het luchtfilter helemaal had afgekoppeld.
Wel vreemd overigens dat afkoppelen van carterventilatieslang al genoeg was.
10 jaar
Mag dicht. Oplossing zelf gevonden .
7 jaar
Zo vreemd is het niet go. Als je die los koppelt van de luchtfilter, krijg je veel meer schone lucht in de motor.Betreft slijtage motor en lichte druk in carter door halfverbrande olie en brandstofresten dat naar de carter geblazen worden ipv uitlaat.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar