ik heb een probleem met mijn 320i coupe van '93.
als hij koud is loopt hij wel wat aan de hoge kant stationair c.a. 1100 toeren.
maar zodra hij wat warmer begint de worden begint hij te zagen dit doet hij alleen onder de 2000 toeren daarboven heeft hij geen last.
het is zeer irirtant als je voor een stoplicht staat of in lage toeren rijd. ik laat nog wel eens de koppeling iets opkomen in de 1 met voet op de rem om de toeren weer naar 1000 te laten gaan en daar blijft hij dan wel hangen,maar zodra ik weer gas geef begint hij gelijk weer te zagen tussen c.a.1200 en 2000 toeren.
het probleem is begonnen nadat ik de gasklep heb gereingd.
ik heb toen hij met dit euvel begon de stationaire regelklep(stappenmotor) schoongemaakt zonder resultaat.
inmiddels een andere gemonteerd van de sloop maar wederom geen resultaat.
iemand een idee? of vaker meegemaakt?
ik zat zelf nog te denken aan temp.-sensor?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Trekt hij geen valse lucht achter de gasklep ? ( O-ring )
Beweegt het klepje nog goed van de stappenmotor en is de slang tussen LMM en gasklep huis niet gescheurt ? ( de geribbelde slang )
Kijk ook eens goed naar de kleine slangen daar onder, vaak scheuren ze en trekken valse lucht, aan de onderkant zitten er 2, ene gaat naar de stappenmotor en de ander loopt naar de carterventilatie op kleppendeksel.
Temp sensor kan ook, meet even de weerstand bij warme motor en plaats die even hier, dat is de blauwe in de kop, achter het oliefilterhuis..Even de stekker eraf halen en meten.
Dat toerental bij koude motor is wel normaal.
laat de auto maar eens uitlezen...dan weet je wat meer dan zomaar dingen vervangen..
bedankt voor je snelle reactie stefan!
de slangen van cartervent. en stappenmotor had ik al gecontroleerd/vervangen want die waren inderdaad slecht.rest heb ik ook gecontroleerd alleen die o-ring van de gasklep nog niet,ga ik zeker doen.
als het daar niet aan ligt ga ik de tempsensor doormeten.
ik ging van de stappenmotor uit omdat de slang daarvan precies achter de gasklep zit onder het inl.spruitstuk en aangezien ik flink met inl.reiniger aan het spuiten ben geweest om de gasklep te reinigen had ik een vermoeden dat de rommel de stappenmotor in was gegaan en daardoor stuk was gegaan omdat het euvel daarna is begonnen.
ik ga volgende week weer aan de slag met de auto en hou jullie op de hoogte.
14 jaar
hallo mensen!
probleem is opgelost..
allereerst sorry voor late reactie maar had even andere dingen aan m,n hoofd.
ik ben druk met de bmw bezig geweest,uit proberen te lezen met boschtester maar er was niet in te komen(ook niet rechtstreeks op computer van de auto).
temp-sensor doorgemeten maar was ok,nogmaals alle vacuumslangen gecontroleerd ook o-ring achter gasklep.
na een avond zoeken heb ik het probleem gevonden en verholpen.
ik zag toevallig dat er aan het borgmoertje van de gasklepaanslag gedraaid was deze was n.l. iets beschadigd. moertje iets los gedraaid en tapeindje iets terug gedraaid en hij liep direct als een zonnetje.dit verklaard ook waarom hij na het reinigen van de gasklep beroerd ging lopen(het vuil zorgde voor afdichting).
nou gelukkig is het weer opgelost jullie in ieder geval bedankt voor de info
groetjes david
13 jaar
Kijk aan david,
Mooi dat hij weer goed loopt!
Gr Stefan
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar