BMW 3-Serie: Verlagen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: E46 320D

Hallo iedereen,

Ik heb een bmw e46, 320D uit 2002 die wil ik graag gaan verlagen. De afstand tussen de bovenkant band en onderkant wielkast is voor 7,5 cm en achter 6,5 cm. Er zitten voor 225x45ZR17" en achter 245x40ZR17" M2 velgen met banden om.

Mijn vraag is met hoeveel moet ik nu een verlagen? Is dat voor met 7,5 cm en achter met 6,5 cm of zijn daar normen voor. Het lijkt me mooi dat de bovenkant van de band gelijk komt met de onderkant van de wielkast. En wat kost ongeveer een verlagingsset en gaat dat per set van 2 of per 4 veren.

Ik vindt verlagen mooi maar wil ook mijn comfort niet te veel verliezen en ook wil ik nog normaal een drempel over kunnen. Wie heeft hier ervaring mee en wil dit met mij delen? Alle advies is welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Eddy

Eddy69

Geplaatst door Eddy69 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

als je het comfort wil houden dan zou ik 'm niet meer verlagen dan ong. 3,5 cm. Dat lijkt weinig maar dat valt mee, hij staat dan heel netjes op zijn wielen

Eddy69 (0), 17 jaar geleden

Dank je wel voor je reactie,

Ik wil graag voor iets meer verlagen dan achter. Kun je ook voor, voor en achter aparte set's kopen? Dus bijvoorbeeld voor 3,5 cm en achter 2 of 3 cm verlagen. Weet je misschien ook wat dit zou kunnen kosten?

groetjes,

Eddy

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

ik zou echt niet weten wat het kost, je hebt nl. diverse merken. Het beste is een set van 4 veren die bij-elkaar horen want je moet wel zorgen dat het zwaartepunt van de auto gelijk blijft

nerio (0), 17 jaar geleden

als je je wagen verlaagd kan ik u maar goeie raad geven kijk nie op een euroke als je goed materiaal wilt hebben ben je best met h&r veren die kosten wel wa meer maar zullen langer meegaan plus dat het het enige merk is dat veren voorziet die tot 6cm zakken voor en 5cm achter andere merken voorzien meestal maar 4cm
als je nog dieper wilt moet je ne regelbare schroefkit nemen van bv: KW DAN KAN JE TOT 8 CM GAAN ;varierend van welk type je wilt met regelbare demping en hardheid.prijs zal voor 4 veren rond de 600euro en schroefophanging rond 1000 a1200 euro denk ik heb vroeger ook 6cm verlaging gehad van h&r met schocks van kw en da was nog goed te doen was nie gelijk ge une rug brak op de weg maar wat je wel hebt is dat verkeersdrempels wel net iets te hoog worden soms .dat heb je niet bij 4 cm .persoonlijk vind ik dat de wielen in de kas moeten das mooist maar das mijn goesting he . ieder zen meug.
zie eens anders op de website s van h&r en kw suspensions en je zal al wijzer worden alvast veel plezier !

stefan84 (0), 17 jaar geleden

eddy


ben verstandig en koop je een schroefset!deze zijn wel iets duurder maar veel beter dan alleen de veren te kopen,bovendien kun je hem in elke gewenste stemming draaien mochten er problemen zijn!ik heb er zelf ook ene op mijn E-36 en had ze mooi gebruikt kunnen kopen voor compl. € 200,- en waren nog als nieuw!

heb eerst ook met veren geexperimenteerd maar in de winkel kunnen ze je ook niet goed zeggen welke je nemen kunt,omdat het zo lastig te zeggen is en elke auto anders is natuurlijk..

leg je hem te laag,word hij natuurlijk een stuk stugger maar plakt wel lkkr op de weg,het comfort gaat natuurlijk wel wat achteruit als hij zo laag ligt maar vind het zelf heerlijk zo op 19'' wielen met voor 235/35/19 en achter 255/40/19

zie foto..

ieder zijn eigen keus natuurlijk..

succes

Stefan

stefan84 (0), 17 jaar geleden

[quote=stefan84]eddy


ben verstandig en koop je een schroefset!deze zijn wel iets duurder maar veel beter dan alleen de veren te kopen,bovendien kun je hem in elke gewenste stemming draaien mochten er problemen zijn!ik heb er zelf ook ene op mijn E-36 en had ze mooi gebruikt kunnen kopen voor compl. € 200,- en waren nog als nieuw!

heb eerst ook met veren geexperimenteerd maar in de winkel kunnen ze je ook niet goed zeggen welke je nemen kunt,omdat het zo lastig te zeggen is en elke auto anders is natuurlijk..

leg je hem te laag,word hij natuurlijk een stuk stugger maar plakt wel lkkr op de weg,het comfort gaat natuurlijk wel wat achteruit als hij zo laag ligt maar vind het zelf heerlijk zo op 19'' wielen met voor 235/35/19 en achter 255/40/19

zie foto..


succes

Stefan[/quote]

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

hey!! was dat dan?

een echte GTI, GORDIJNEN-TREKHAAK-IMPIRIAL? :D

paul,

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

Steef, wat is dat nou? Lijkt nu wel een tupperware bmw. Kijk nou eens naar al die naden, daar deugt toch niks meer van.
Zo laag is nou wat ik noem een stuiterbak, jij maakt mij niet wijs dat dit nog comfort heeft of wat jij noemt 'iets' stugger.
Sorry.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

willem

het gaan verlagen van een voertuig ''gaat'' altijd ten koste van een stukje comfort, wat overigens ook de eigelijk bedoeling is van het verlagen, je wilt immers strakker sturen... alleen wat jij noemt het zogenaamde stuiteren hoeft helemaal niet zo te zijn, ook het gewicht van de auto speelt zeker een grote rol hier in..

paul,

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

Paul,

Dat weet ik wel maar jij maakt mij niet wijs dat er geen verschil is tussen 3,5 a 4 cm verlagen of zo extreem die 3-serie op de foto. De banden en velgen maat maakt ook heel veel uit in het comfort, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

er is veel mogelijk willem, net als met dit paard, dit was een expirment om tot een halve pk te komen, viel niet mee maar tis gelukt.... :D

paul,

stefan84 (0), 17 jaar geleden

Haha paul toch..

stuiterbal ?? het is geen (SL)opel..nee echt,vind het zelf verschrikkelijk om in zo'n skippiebal te rijden,maar zoals hij is ligt hij lekker strak op de weg en stuiterd helemaal niet..en kan ermee harder door de bocht scheuren dan dat paard hierboven :D heheheh

zeg ook niet dat het niet merkbaar is,maar persoonlijk rijd het super!ieder zijn eigen keus natuurlijk..

Stefan

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Hee Stefan, heb je um verandert?

Lowbmwdriver (0), 17 jaar geleden

ik heb eibach pro onder de wagen liggen 4cm alleen de veren en ben daar heel tevreden mee

als je in belgië een schroefkit koopt raak je niet meer door de keuring tenzij je de bouten vastlast
als je dit doet kan je ze niet meer verdraaien en is het dus de moeite niet van daar dit bedrag aan te geven als je ze toch niet meer kan verstellen


grtz

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

:D Sytze LOL

Je bent wel echt aan de gang met knippen en plakken :D

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Ach Cor, ben er in thuis, we doen in de loze uurtjes ook nog reklame bedrukkingen, dus ben er gauw klaar mee!
Kun je nog leuke dingen mee uithalen........

Sytze

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

AJAJAJ, dat zijn DE grappen natuurlijk

stefan84 (0), 17 jaar geleden

Dat zeg ik,Gamma..

harold1980 (0), 17 jaar geleden

wat hebben jullie allemaal rare banden maten op die bmw 's liggen die van mij zocht al als de ziekte bij 225/40/r18
ben nu terug na 17" 215 bevalt een stuk beter even strak op de weg kan een halve km meer op een liter dsl
en heb iest comfort terug

stefan84 (0), 17 jaar geleden

harold

had hij dan problemen met aanlopen bij die 18'' ??

heb nergens last van,op een aantal drempels na dan..:D

Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.