BMW 3-Serie: Vermogen verlies

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 318d

Geen vermogen boven 2000trpm,turbo ziet er ok uit,egr uitgeschakeld,roetfilter verwijdert,als probleem zich voortdoet blijft de naald van diesel verbruik hangen op 10 waar normaal deze op 20 bevind(bij het optrekken) probleem deed zich al voor de egr klep vacuüm werd afgeplugd en roetfilter werd verwijdert

BMW450KTM250

Geplaatst door BMW450KTM250 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Je zou haast denken dat de DME verwoede pogingen doet om het roetfilter te regenereren gezien het verdubbelde verbruik.
En vervolgens denk ik dat er ergens een fout wordt geconstateerd waarna de DME de noodloop inschakeld en niet meer boven de 2000 rpm wil.

Zijn de foutcodes al uitgelezen? Staan er foutcodes in? Zo ja, welke?
Is het roetfilter uitgeprogrammeerd? En de EGR ook?

sgm (0), 8 jaar geleden

De aanduiding van het momentane verbruik is berekend op basis van aansturing en niet gemeten op daadwerkelijk verbruik. Dus de aansturing limiteert opzettelijk de ingespoten hoeveelheid. Meest logische reden is een noodloop. Dus uitlezen. Is er een storingslamp aan?
Is de EGR uitgeschakeld voor of na het optreden van dit probleem? Idem voor roetfilter? De auto kan dit soort zaken detecteren en daar ook op reageren.

sgm (0), 8 jaar geleden

Oldford, is dit niet verbruik in L/100km? Dus 10 in plaats van 20 is juist het halve verbruik.

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Geen idee, zou best kunnen. Maar dan is 20 liter per honderd kilometer (of te wel 1 op 5) wel absurd veel.
Dat zou door regenereren kunnen komen en dan wordt het beperkt na het inschakelen van de noodloop.
En dan nog zou het dan 10 liter per honderd kilomter zijn of te wel 1 op 10, ook niet echt zuinig.

sgm (0), 8 jaar geleden

Bij het accelereren is 10 of 20L / 100km geen gekke waarde. Als ik het zo begrijp, komt de naald gedurende het rijden niet hoger dan dat.
Ben nog vergeten te vragen wat de omstandigheden zijn waarbij dit probleem zich voordoet. Is dat altijd of alleen bij bepaalde of onbekende omstandigheden?
Mag hopen dat EGR en roetfilter netjes uitgeprogrammeerd zijn. Want anders heb je zeker fouten (geen EGR flow en geen verschildruk over roetfilter).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.