close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie 1999: Ik heb en storing coden 165

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: M43

Ik heb een storing 165 ik weet niet wat de storing is misschien even jullie dat ervaring heb met die code en mijn toerental gaat de toerental van mijn auto schommelt hele avond toe en mijn auto staat veel strijk misschien even jullie mij kunnen helpen met de probleem ik hoob dat een van jullie mijn ken helpen ik heb en BMW e46 316i met 105 pk vervangen en de auto heb ik de Mac bramen de kat ontluchting's make bramen vervangen en landbouwzone voor de kat Lisa tor en op de rollen bank is die ook geweest maar kwam niet goed uit huis ton te rijk en hij schommelt een beetje nu in de toerental ik weet niet wat er aan de hand is misschien even jullie mij kunnen helpen

Geplaatst door

Anton groen (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk heb je een BMS43 DME en dan is code 165 Katalysator (waarschijnlijk werking te gering).
Dit is wel een handige site om codes op te zoeken: http://www.endtuning.com/bmwcodes.html want die Maxidiag bakt er niet veel van.
Om de katalysator te controleren moet je naar de signalen van de lambda sondes gaan kijken, liefst rijdend rond de 80 km/uur.
Voor een beschrijving zie: https://www.picoauto.com/library/case-st...

oldford 0
badge

9 jaar

Het is een mooie wapzeid alle codes

Anton groen 0

9 jaar

Ja die achterste heb ik niet vervangen na die katalysator de voorste heb ik wel vervangen is de voor de brandstof mengsel ik gaan we gaan eventjes kijken weekend uitgemeten de voor de landen zonder uitgemeten

Anton groen 0

9 jaar

Nou eerst maar eens (laten) uitzoeken waarom de motor zo rijk staat als je denkt.
Anders sneuvelt de volgende katalysator ook weer.

Hoe weet je dat de motor te rijk staat? 4-gas test gedaan?

oldford 0
badge

9 jaar

Ik ben naar de rollen bank geweest is bij je hebben de ringsleutel in Copy Noord-Holland daar die je anders worden aanvaard SEO twee uiteraard uitgemeten en ik kwam zitten rijkaards en het was een beetje golfend in de in je lijnen en dat was niet goed zegt die hij tuneIn bedrijf de ringsleutel

Anton groen 0

9 jaar

Het spijt me, maar ik kan er geen touw aan vast knopen.
Ik heb geen idee wat je me allemaal probeert te vertellen.

oldford 0
badge

9 jaar

Ik heb ook even zitten puzzelen... Hier mijn poging:

TS is dus bij http://www.artchiptuning.nl/index.html (autobedrijf De Ringsleutel) geweest in de kop van Noord-Holland en die hebben de auto op de bank gezet. Verder vermoed ik dat ze er de CO uitstoot gemeten (en niet CO2) hebben en die varieerde nogal op het toerental (zo te zien hebben ze een dyno met alleen een inerte massa en geen rem). Tenminste, dat lijkt me een goede lekenvertaling voor een wisselende A/F ratio zoals ze dat uitgelegd kunnen hebben.

Nou is een variërend mengsel voor de kat en achter niet werkende kats normaal. Dus daar kun je op zich ook al niks mee. Je moet weten hoeveel en wat de sensorwaardes zijn. Op zich zou het vervangen van beide katalysatoren en dan opnieuw meten en diagnose de beste oplossing zijn. Alleen er dan niet onnodig mee rijden totdat zeker is dat de auto niet veel te rijk of veel te arm staat (of nog andere problemen heeft).

Oldford, kun jij weer verder zo?

sgm 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.