hallo,
mijn 318i e36 heeft constand last van backfire's en vermogen verlies
motor warm of koud maakt niet uit...
luchtmassameter schoon gemaakt..
verdelerkap/rotor schoongemaakt...
nieuwe bougiekabels erop..
en nieuwe bougie's erin..
tempsensor losgehaals maakte niks uit..
stappenmotor ookal los gehaald en schoongemaakt//
wat kan het dan nog zijn????
de motor houd dan ook erg in.... bij volgas nergens problemen mee..
ma ga niet overal volgas rijden,
bij normaal gas stotteren en haperen en backfire's en vermogenverlies niet op gang te brengen
bij statsionair drijgt hij zo af en toe uit te vallen loopt dan onregelmatig..
heb hem uitgelezen en kreeg de volgende fout codes:
(18)
(1a)
(19)
(10)
(od)
weet iemand wat deze codes betekenen en een oplossing voor de backfire's?
mvg
sipke houtstra
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
staat je distributie wel op tijd??
volgens mijn weten heb ik ketting toch?
mvg
13 jaar
zou kunnen.... maar die kunnen ook van tijd raken door bv slechte kettingspanners o.i.d.
het is van een na andere dag gekomen..
vooral toen het begon te vriezen..
zou het ook het benzinefilter kunnen zijn???
het is trouwens een m40 blok van bmw
13 jaar
Als je een M40 hebt dan heb je een riem en alle motoren kunnen van tijd af raken. Als je ze hebt moet je de beschrijving van de fout codes er even bij zetten, hier kun je niet veel mee.
gr Martin
beschrijving kon deze uitlees computer niet geven.
vandaag weer opnieuw uitgelzen staan nog maar 2 in de nummers (1a)&(18) het heeft met het dashboard te maken meer informatie geeft hij niet...
vandaag ook verder gekeken...
als ik de olie vuldop eraf haal gaat hij ineens nog slechter lopen doe ik deze er weer op schiet hij even omhoog in de toeren en zakt dan weer terug:(
morgen kijken of ik compressie kan testen...
heb vandaag voor de rest gekeken in het stotteren van de motor of remmenreining in het luchtfilter verschil maakte... dit maakte idd verschil auto liep als een zonnetje... zodra ik stopte met de remmenreininger liep hij weer stotterend....
kleppendeksel los gehaald gekeken na de kleppen niks bijzonders te zien...
distributieriem zit achter een metalen kap...
dat heb ik nog nooit meegemaakt met een riem ma wel met een ketting dat deze echt dichtgebouwd is...
hier een beetje nieuwe info over het verloop nog niks vooruitgegaan dus:(
13 jaar
Ik kan een deel van deze foutcodes niet terug vinden bij de normale ecu van een M40.
Is jouw ecu wel standaard? Plaats de nummers eens. Bosch nummer en BMW part number.
het is normaal dat als je je oliedop verwijderd hij bijna afslaat en als je hem weer erop zet hij weer goed gaat lopen ,zit je uitlaat niet dicht dan komen de uitlaatgassen terug via openstaande klep,alhoewel bij volgas gaat ie wel goed.
13 jaar
weer vedere update..
vandaag gedaan:
carter onluchting schoongemaakt,
brandstof filter vernieuwd,
klein lekje bij lamdazonde dicht gemaakt,
vergeten om erbij te zetten,
de auto gaat stotteren en backfire nadat de choke is gestopt..
als de choke erop staat dus bij het net starten loopt hij goed..
tijdens het stotteren remmenreiniger in het luchtfilter spuiten dan loopt hij wel goed!!!!!!!
mvg
sipke
13 jaar
brandstof probleem lijkt me ... waarden van luchtmassa meter, temperatuursensor en dergelijke controleren en verstuiverbeeld controleren en brandstofdruk
hoe kan ik dit allen controleren??
13 jaar
De temp sensor is blauw van kleur, als hij zo slecht loopt, zet de motor eens af, haal de stekker los en meet eens hoeveel ohm je op de sensor meet.
Bij een bedrijfswarme motor moet je tussen de 275 en 375 Ohm meten, alles lager is te arm, alles hoger te rijk.
Brandstofdruk kun je ook eens meten, zet een meter tussen de retour van de injector rails..
Een andere optie wat betreft het uitlezen, laat het eens bij een andere garage doen, dan heb je gelijk een betekenis ervan en weet je hoe en wat..
Gr Stefan
13 jaar
heb op autodata gegevens opgezocht kwa uitleg van de foutcodes,
(18) heeft te maken met lamba.. mogelijke oorzaak is:
lek in de uitlaat,
en nog andere redenen die ik zo ff niet meer uit mijn hooft weet,
lamba is paar maanden terug pas vernieuwd...
heb ookal spul in de tank gegooit (bij half volle tank) om de injectoren van binnen te reinigen,
morgen ga ik eens ohm meten...
heb geen idee wat voor benzinedruk meter ik zou moeten gebruiken en waar ik hem precies van het rail systeem moet nemen..
nog iets anders na een paar tussen de 3 en 6 backfire's achter elkaar pak hij voor denk ik 1 a 2 sec weer ff vermogen....
mvg sipke
13 jaar
je verteld in je 1e bericht dat je de luchtmassameter schoongemaakt hebt, maar dat helpt niet als die defect is.
de foutcvode op de lamda wordt veroorzaakt door een verkeerde lucht/brandstof verhouding omdat jou luchtmassameter waarschijnlijk verkeerde waardes doorgeeft.
als je deze nog niet hebt vervangen weet ik bijna zeker dat dit de oorzaak is.
sommige auto's lopen beter als je bij zo'n probleem de stekker van de luchtmassameter er af haalt (probeer dit eens en kijk even hoe hij dan loopt!)
verder kun je nog het gasklephuis grondig reinigen, maar ga eerst even met die LMM aan de gang, ik denk dat dat het is.
Laat even weten!
Sipke, weet je zeker dat de code 18 die je uitleest hetzelfde is als de code 18 uit Autodata?
Met uitlezen krijg je een code in hexadecimaal (16-tallig stelsel, computertaal) wat 24 decimaal is.
Benzinedruk meet je tussen de benzinepomp en de drukregelaar op het eind van de brandstofrail.
Elke plek waar je makkelijk een slangetje + t-stuk er tussen kunt zetten is goed.
Een goede garage meet dat met een analoge benzinedrukmeter, maar met een mechanische of zelfs elektrische oliedrukmeter kan het ook.
Voor de elektrische oliedrukmeter heb je een passende set nodig, gever + oliedrukmeter. Wel extra massa aanbrengen op de gever!
nieuwe update.
vandaag de tempsensor een nagemeten..
gaf mooi tussen de waardes aan die hiervoor werden gegeven op bedrijfs temp...
morgen eens na de sloop voor een luchtmassameter,
als ik de stekker van de luchtmassameter los haal loopt hij tijdelijk goed na een paar minuten is het weer bagger:( als ik hem er dan weer opzet schiet hij even in de toeren en zak daarna weer terug:(
als het dan nog niet goed is weet ik het ook niet meer....
van welke types passen de luchtmassa meters op mijn bmw?
mvg
sipke
13 jaar
update voor vandaag
luchtmassa meter gehaald met zelfde bosch nummer,
eropgezet en nog geen verschil:(
wat kan het nu nog zijn ??
mvg
sipke
13 jaar
Je kunt eens proberen hoe hij loopt met losgetrokken lambdasonde. Is het dan beter, dan is de lamdbdasonde de verdachte.
Zeker omdat hij na koude start eerst wel goed loopt. Dan doet de lambda-regeling nog niks.
13 jaar
laat hem nu morgen eerst even uitlezen door de BMW dealer, die zien altijd meer als wij met z'n allen bij elkaar en de chef werkplaats weet waarschijnlijk binnen een paar minuten wat er aan scheelt, uitlezen kost maar een paar tientjes, en je weet het. dit kost uitijndelijk veeeel meer..... zelf uitlezen is vaak ook niet alles en je wordt dikwels op een verkeerd been gezet.
nieuwe update....
distributieriem nagekeken, deze staat optijd.. op de merk tekens op nokkenas en krukas,
zodra de riem draait lijkt het wel of deze tog weer verkeert (te laat) staat haal je alles weer los staat alles gewoon optijd...
compressie verliest hij nergens...
13 jaar
Heeft de dealer hem nu ook uitgelezen ?
13 jaar
ja de dealer heeft hem ook uitgelezen en er zijn geen Motorstoringen gevonden:O
dus moet ergens aan vacuum of onsteking of brandstofpomp liggen
mvg sipke
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar