Beste mensen,
Onlangs (eind 2008) heb ik een BMW 525i gekocht die nog net geen 20.000 km had gelopen. Prachtig exemplaar en vrijwel in nieuwstaat. Maar zo'n 4 maanden geleden begonnen de problemen...
De auto gaf vermogensverlies aan en hield duidelijk in. Hij is toen terug geweest naar de dealer en heeft een update gehad. Ruim 3 maanden ging het toen weer goed, tot 3 weken geleden. De auto is in die tijd 3 keer terug geweest naar de garage voor hetzelfde probleem, maar nog steeds doet zich het probleem voor. Vorige week stond ik zelfs met pech langs de A10 omdat de moter helemaal niet meer wilde starten. Van de week kreeg ik hem weer terug, maar gelijk de volgende dag was het probleem weer terug; Vermogensverlies...
Weet iemand hoe dit kan ontstaan bij zo'n redelijke nieuwe auto? Ik word er inmiddels wanhopig van en ben bang dat de dealer me voor de gek heeft gehouden met de aankoop van deze auto.
Groet, Bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met de aankoop hebben ze je denk ik niet voor de gek gehouden. Je hebt meer dan een jaar zonder problemen gereden.
De storing (of storingen) is een ander verhaal.
Je zegt dat vorige week de motor helemaal niet meer wilde starten. Bedoel je dat de startmotor dan niet draait of dat de motor niet aanslaat?
En waarom stond je stil? Wat ging daar aan vooraf?
Als de motor inhoudt: is dat alleen met warme motor of ook met koude motor?
Gaan er storingslampje(s) branden?
Betreft het hier een direct ingespoten benzine motor?
Wat is er inmiddels al vervangen?
Dank voor jullie reactie.
Sorry, ik zal iets specifieker zijn. De auto kocht ik in oktober 2009, hij was toen ongeveer een jaar oud. af gelopen april 2010 kwam de eerste melding van vermogensverlies bij een koude start.
De tweede melding kreeg ik met een bij een warme motor op de snelweg. En vorige week was de motor ook warm toen hij, na eerste een aantal schokkende bewegingen in de file (het gevoel alsof je je koppeling te snel laat opkomen in een schakel auto), sloeg hij toen direct af. De start motor functioneert prima, alleen direct erna (1 a 2 sec.) slaat hij af. Het gekke is dat na een half uur op de vluchtstrook te hebben gestaan de motor wel weer startte zonder de melding. Ook bij uitlezen (door de wegenwacht) gaf hij niks meer aan. Maar 5 minuten erna was het weer bingo...
Ik heb niet veel verstand van technische motor gegevens, maar de auto is vorige week bij een reguliere beurt (50.000 km) gecontroleerd en er zijn een aantal dingen vervangen, bougies, bobine en ee update. Tevens is er een klein mechanisme van de computer vervagen; dit was volgens de dealer het probleem van het vermogensverlies. Niet dus...
Het is inderdaad een direct ingespoten benzine motor gekoppeld aan een automaat.
Nogmaals hartelijk dank, Bart
14 jaar
Afslaan in de file, niet willen aanslaan, maar na een half uur wachten wel en geen foutcodes.
Allemaal symptomen van een defecte toerentalsensor (krukaspositiesensor of BDP-gever).
Wat is precies een "melding van vermogensverlies"? Bedoel je daarmee dat het storingslampje gaat branden?
Of dat er iets op het dashboard komt te staan?
Beweegt de toerentellernaald nog bij het starten als die motor is uitgevallen ??? Zie # 5
De melding luidt: 'Vermogensstoring vermogensverlies', waarna de auto naar mijn gevoel de helft van zijn vermogen gebruikt. Het storingslampje gaat er inderdaad bij branden en het middenscherm geeft ook een melding.
De toerentellernaald beweegt nog wel bij het starten...
Gr, Bart
14 jaar
Weet je toevallig welke storingen er de vorige keer opgeslagen waren?
Bekend probleem bij deze motoren zijn de aansturing van de pomp in de tank, hogedruk pomp en de injectoren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar