close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: vocht probleempje?

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

hoi,
ik heb mn motorblok gisteren met motorreiniger van valvoline schoongemaakt,
ik heb er geen water onder druk opgespoten en ook niet met tuinslang ofzo..
heb er emmer water en sponsje bij gehad..

nu stottert ie heel erg... soms lijkt t even weg te zijn maar komt gewoon weer terug.
hij valt soms ook uit.
lijkt totaal geen vermogen meer te hebben als ie stottert.

met blote oog kan ik nergens vocht zien,bij zekeringen en ontsteking e.d.


vocht verdrijver miss een oplossing?
of meteen andere auto kopen? :S

groetjes wes

Geplaatst door

wezzlee83 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja een andere auto kopen is altijd een oplossing natuurlijk, maar haal het kunststof deksel een van je kleppendeksel en kijk of er eventueel water bij de bobines is gekomen, desnoods de bobines eruit halen en op vocht controleren, je kunt ook even kijken of je computer niet nat is geworden maar als je er niet met een slang overheen bent geweest denk ik niet dat die nat is.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Meteen een andere auto lijkt me overdreven.
Vernevel in het donker bij draaiende motor wat water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Pas op met dat stotteren, dat kan funest zijn voor je katalysator.

oldford 0
badge

14 jaar

oke thanks,
en stel er zit water bij de bougie's... hoe kan ik dat goed verwijderen?
zijn ook net 1 week oud,moet ik die dan vervangen?

fijn dat het regent hier,dus kan niet meteen kijken

wezzlee83 0

14 jaar

Nee hoef je niet te vervangen maar je zou het droog kunnen blazen, niet mee doorrijden want dan kunnen er meer dingen kapot gaan.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Water bij de bobine's kan zijn, maar als je amper water gebruikt hebt betwijfel of daar je probleem zit, bougiekabels heeft deze n.l. niet..

Controleer de stekker aansluitingen ook meteen even, met name die van de krukaspositie sensor, de stekker aansluiting ervan hangt achter het oliefilterhuis, gewoon even de stekker loshalen en zonodig droog blazen cq een beetje contactspray erop spuiten..

Met een beetje geluk verdwijnt het vanzelf weer als je hem eens een uur laat lopen, als de motor goed warm word en het water verdampt.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Ik snap die beredenatie niet helemaal van je Stefan, het deksel wat op het kleppendeksel zit is namelijk niet waterdicht en ik heb daar al vaker water vandaan gehaald, om water bij die stekkers van de krukassensor te krijgen moet onder het spruitstuk zijn en dat lijkt me veel onwaarschijnlijker. Als de motor stationair goed loopt is het inderdaad wel een idee om hem gewoon te laten lopen, als ie stationair niet goed loopt moet je proberen om het vocht wat je hebt gevonden zoveel mogelijk te verwijderen, een overslaande bougie/bobine kan je een computer kosten omdat die computers daar nogal gevoelig voor zijn.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Martin,

Ik bedoelde eigenlijk dat als hij er geen water overheen heeft gegoten, dat er dan ook niks bij de bobine's zit, het deksel is inderdaad niet waterdicht..Maar water komt natuurlijk overal en op de gekste plaatsen.

Wes,

Heb je echt overtollig met water gespeeld ?

Maar oke, hoe dan ook, haal het deksel even los en controleer de bobine's en stekker aansluitingen.

Het kan natuurlijk ook goed zijn dat als je veel water gebruikt hebt, de bougiegaten vol zijn gelopen en daardoor overslaat wat het slecht lopen verklaart.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

nee echt minimaal water...
en juist op die kappen waar bougie's onderzitten bewust goed opgelet met water..

maar krukas sensor zit achter olie filterhuisje?
daar heb ik wel water overheen gedondert namelijk.. niet veel maar een maatbeker met water

wilde net ergens heen rijden om bij bougie's te kijken,
meteen bij t starten liep ie heel erg netjes

en ook met het rijden nergens meer last van..
heb er klein uurtje mee gereden in de binnenstad & snelweg en niks meer aant handje..

wezzlee83 0

14 jaar

morgen toch maar wel ff vocht verdrijver halen voor de stekkertjes...

wezzlee83 0

14 jaar

Die stekker zit inderdaad achter het oliefilterhuis, onder de inlaat, als daar water in is gekomen, kan het dus ook ontstaan zijn, maar zo te horen is het over, zou het nog even aanzien, mocht hij weer gaan stotteren, even de stekkers los halen en droog maken.

De krukaspositie sensor zit vooraan bij het vliegwiel, onder de waterpomp zeg maar en zit met 1 boutje vast, die kabel loopt over het thermostaathuis heen, achter een klein plastic kapje, volg hem maar eens..

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.