hallo,
ik heb een vaag probleem met 318i touring
(m43-b18 motor)
deze had lekke koppakking,is vervangen zoals voorgeschreven.
na paar weken tikkende klepstoters,alle 8 klepstoters vernieuwd.
3 mnd zonder problemen gereden en nu tikt er weer wat maar komt niet uit de klepstoters vandaan,motor koud of warm maakt niet uit.klep in de inlaat gecontroleerd van de variabele inlaat systeem maar dat is het ook niet.
heeft iemand mischien een idee wat het zou kunnen zijn?????
mischien kettingspanner????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nokkenassen! controleren deze komen voor bij bmw
paul,
ja maar dan zou die toch al lawaai maken vanaf het begin??
en ik heb ook niet echt t idee dat het tikken onder het klepdeksel vandaan komt,hoe zou je die nokkenas evt. kunnen controleren op een eenvoudige manier??
b.v.d.
komt het tikken misschien tussen schutbord en motor vandaan??
19 jaar
niet echt volgens mij,maar zo ja wat zou het dan kunnen zijn???
luister eens met een stethoscoop of schroevendraaier tegen je oor aan waar de geluiden vandaan lijken te komen.
Tikt het altijd? of bij een bepaald toerental? gaat het mee met het motortoerental? Loopt de auto verder wel goed?
Oh, en na het vervangen van de stoters was het een tijdje weg. Zou het dan toch in de stoters kunnen zitten of in de olietoevoer naar de kop? Dit kan je met een flushproduct snel achterhalen.
in principe tikt ie altijd en met motortoerental mee,maar als je gas geeft wel iets luider dan stationair en bij decelereren idem. komt volgens mij niet bij stoters vandaan maar meer bij distributie deksel vandaan,komt het voor dat kettingspanner niet meer goed functioneert zodat ketting begint te klapperen????
en wat voor flushproduct bedoel je dan????
heb gehoord dat deze motoren wel gevoelig zijn voor vuiligheid in de olie en versleten nokkenassen en/of slepers is dat zo???
Forté heeft een aantal producten hiervoor (http://www.forte-nwe.com/) en Wynn's ook(http://www.wynns.nl/prof_prod_klepstoter... Allebei hebben specifieke reinigingsmiddelen voor zowel hydraulische klepstoters als voor de complete motor. Proberen kan geen kwaad lijkt me en weet je meteen of het probleem hierin zit.
Dat ze er gevoelig voor zijn geloof ik niet echt in, wel voor het type olie dat gebruikt is en de mate van onderhoud. Zelf heb ik met de M40 reeks eigenlijk nooit echte rarigheden gezien.
Misschien dat de anderen wel specifieke gekkigheden weten??
Loopt de smering voldoende naar boven, boven op de lagerschalen zit een fijn buisje voor de nokkenas-smering, eens nazien, oliepeil in orde!!!
JA ALLES IS OP PEIL,SMERING IS OP ELKE NOK GOED.
HEB PAS WEL ONDEKT DAT KETTING SLAP STAAT AAN DE TREKKENDE KANT,
(RECHTS VAN DE KETTING-SPANNER),NA HET UITZETTEN V/D MOTOR.
WIE WEET OF DAT NORMAAL IS????? MISCHIEN DAN TOCH HYDR.SPANNER??
Draai de motor in de draairichting, de ketting moet gespannen zijn, zowel links als rechts. Controleer ook de kettinggeleiders op groeven, controleer ook de schakels van de ketting op speling
HEB PROBLEEM AL GEVONDEN,
DRIJFSTANGLAGERS EN HOOFDLAGERS ZIJN HELEMAAL INGESLETEN,
HELAAS IS KRUKAS ZELF OOK BESCHADIGT.
ZIT OOK ALLEMAAL SLIJPSEL IN CARTER!!!
IK GA NU EEN ANDERE MOTOR OPSPOREN EN DIE MONTEREN,
DUS ALS IEMAND WAT HEEFT?????
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar