Ik heb geconstateerd dat ik een lek heb in de automatenbak koeling, onder in de koeling v.d. bak, net voor de bumper, tegen de radiateur, nu mijn vraag, waar moet ik de nieuwe, inmiddels verloren gagane olie weer bij vullen en welke type moet dit zijn??!
-
Graag dus een re. welke olie, waar moet bijgevuld worden, dit moet voor velen een inkoppertje zijn, please reageer a.u.b.!!!!!!!!!!!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vullen doe je via de oliepeilstok (van de automaat!!!) opening, hiervoor heb je automaatolie (Dexxtron) nodig. Kan je gewoon bij de pomp krijgen, zit vaak een handig vultuitje aan die je kan uitschuiven.
Succes.
sorry,maar wellicht dat ik mij compleet voor L. zet maar ik wist niet dat een e39 een automaten bak peilstok had, nu ben ik ook geen techneut maar meen toch stellig ook reeds door een bmw dealer geinformeerd te zijn dat het peilen etc. uitlezen geblazen is inzake stand etc.etc. en wanneer de bak gevuld zou zijn met een olie aangegeven met een bep. codering deze niet alleen niet vervangen moest maar zelfs niet mocht worden, heb ik het 100% fout, dan hoor ik het graag!!
17 jaar
onderzijde bak zit een vulplug en deze koud op peil "zetten"met een dextron III longlife olie (zie TIS) voor bak merk/type en codering verschillende olieën
Gert heeft gelijk, e39 heeft een vulplug, en geen oliepijlstok zoals de vroegere 4HP.
17 jaar
Dank u hartelijk, vergeef mij m´n onkunde, maar het koud op peil zetten betekent neem ik aan met een koude dus nog niet gestarte/gelopen motor c.q. versnellingsbak en op "peil" zetten is dat peil c.q. niveau wat je wel eens hoort totdat hij "overloopt" zeg maar er weer olie uit neigt te lopen??
-
Nogmaals dank aan die gene die mij hier toch even duidelijkheid over kan verschaffen, ik blijf daar toch niet ter zake kundig in en hoop toch met een beetje geluk en hulp van een kundig iemand helaas op een ietwat ander auto vlak snel weer mijn beamer te kunnen besturen.
Alvast dank voor de reeds gedane professionele uitspraken!!!!!
17 jaar
auto starten, bak vullen via de vulplug todat hij overloopt en dan alle versnellingen met de versn.keuze hendel even inschakelen
en kontroleren of er nog voldoende in zit en dit alles bij een koude motor.
suc6
Laatste keer (SORRY) die vulplug denk ik (we) al gezien te hebben, dat is toch die ietwat moeilijk bereikbare plek of beter gezegd plug met een soort inbus of tork vormig gat aan de rechter kant van de versnellingsbak op het hele spulletje richting de achter as?
17 jaar
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...
en dan nr. 7 dat is de vulplug
Zo opgelost, ik ben heel dankbaar voor de goede tip(s) die alles mogelijk heeft gemaakt, ik heb gelukkig geen bak schade of in/aan de koppelomvormer.
In mijn geval niet links of onderin een bep. uitsparing maar echt onder aan de carter v.d. bakolie zit een groene kunststof dop met de opdruk in zowel duits en engels dat er "long-life" olie in zit, en ja daar onder zit een grote inbus schroef om de bak op peil te brengen.
-
Helaas moet en wil ik toch zeggen dat het mij meer dan verbaasd heeft dat meerdere mensen waarvan in het verleden is gebleken dat zij over veel kennis beschikten toch tot uitspraken zijn gekomen waar in gesteld werd dat al een geruim aantal jaren alle duitse auto´s een peilstok hebben voor de automaten bak olie en dat daar bijgevuld kan en moet worden en uiteraard gepeild; echt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dat wist ik zelfs al toen het probleem nog in de dop zat, sorry, maar ik denk toch dat men niet moet strooien met meningen als men niet zeker is van het een en ander! dit is echt alles behalve lullig bedoeld alleen deze site zowel part. alswel prof. heeft een goed kundig aanzien, dat imago moet gewaarborgd worden, niet dan??!
17 jaar
rest my case
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar