Ik heb een probleem met mijn BMW 318 uit 2000 (e46 voor facelift). Deze heeft namelijk last van waterlekkage aan de bestuurderskant. De vloermatten linksvoor en linksachter zijn erg nat (achter erger dan voor).
Ik weet niet waar het water precies vandaan komt, maar de optie die in http://81.26.209.49/~problemcar/viewtopi... wordt gegeven lijkt bij mij niet te werken. Bij het verwijderen van de genoemde drukkers loopt er namelijk geen water uit de gaatjes.
Linksachter aan de onderkant van de auto, zo'n 20cm van de dorpel, zit een dopje. Na deze verwijdert te hebben, blijkt er wat water uit te druppen en het schuim wat erboven zit (onder de vloermat dus) is erg nat is. Waar dient dit dopje voor? Ik heb trouwens niet het idee dat dit de oorzaak is. Maar wat is wel de oorzaak? Iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je ook airco in je auto? De airco kan verstopt raken en dan kan de airco het af te voeren vocht niet buiten de auto krijgen.
Mijn vader had bij een Ford Mondeo ook vocht achter en voorin aan de pasagierskant, maar dit had te maken met een gat in de voorspatborden. Hoe het precies zit weet ik niet, want hij staat nog bij de garage.
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad airco. Maar ik denk dat het water daar niet vandaan komt. Het lijkt meer van buiten te komen.
17 jaar
Toevallig geen BMW-monteur/kenner die dit probleem eerder heeft meegemaakt? De spatborden heb ik trouwens gecontrolleerd, maar deze zijn goed.
17 jaar
Controleer of de afvoeropeningen van je dorpels open zijn,ik heb er al eens eentje gehad die zaten dicht en het water bleef erin staan bij het optrekken en remmen kwam het door de openingen aan de binnenkant de auto in.
Heb je schuifdak ook even afvoer contr dat water loopt ook via de dorpels weg.
Groetjes John.
17 jaar
Na wat rondzoeken kwam ik deze link tegen: http://forum.e46fanatics.com/showthread....
Het probleem bleek dus inderdaad in de deur te zitten. De folie die daar inzet was losgelaten. Dit heb ik vastgemaakt met wat kit en tape. Nu is het probleem opgelost. Bedankt allemaal voor jullie hulp.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar