Beste mensen,
Ik zit met een probleem ik kon dit niet vinden via de zoek optie zodoende een topic geopend.
Sinds kort heb ik mijn koppeling vervangen alles netjes gedaan smeert enzo. Nieuwe koppeling set (sachs) met nieuwe druklager, prise as lager etc. Bij het vervangen viel me op dat de plaat echt aan de einde was en dus hoog nodig aan vervanging toe was tevens gelijk ook een andere dubbele massa vliegwiel erin gestopt. Bij de eerste test rit viel mij 2 dingen op 1: bij acceleratie vooral bij koud motor komt er een fluitende toon in de auto terecht (was hiervoor niet zo). en het trek kracht vermogen was minimaal bijna geen verschil tussen oud en nieuw. Hoe kan dit? heeft het te maken met een slechte koppeling exemplaar of is het iets anders?. Als ik op trek maakt de auto veel toeren maar vind dat de auto niet echt vooruit gaat zoals het moet.
Ik hoop dat jullie hierop een oplossing hebben en eventueel tips kan geven wat ik hieraan kan doen.
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koppelings pen wel goed in de gaffel
zo niet kan ie net blijven slippen
Bedoel je mijn koppeling cilinder??.. ik heb mijn koppelings vork en het geraffel wel vervangen maar misschien kan het zo zijn dat me cilinder niet goed centeert, Tevens heb wel mijn cilinder ontlucht.
15 jaar
zit de plaat niet verkeerdom?
[url=http://bmwfans.info/original/E36/tou/318...][img]http://static.bmwfans.info/images/epc/MT...[/img][/url]
Nee want er zit een aanwijzing erop met in het duits (getriebe seit) ook wel als versnellingsbak zijde. Maar wat kan de fluit toon veroorzaken?
15 jaar
heb je de boel wel goed ont vet voor montage
de gaffel op zn scharnier schoon en licht ingevet
geleide bus niet versleten en goed schoon en vuil vrij en met speciaal vet ingesmeerd
drukgroep juist gemonteerd
als ie scheefzit krijg je ergens een luchtspleet/fluittoon
Ja alles is goed ontvet.. met brake cleaner zowel het vliegwiel als het drukgroep. Alles ingevet met Esso Unirex 2 van BMW via TIS dat dit het juist smeermiddel is. De oude vet is netjes verwijderd en de geleide bus is niet ingesleten. Drukgroep kan maar 1 manier op namelijk via het centeerpennen op het vliegwiel en ik heb het vastgehouden daarna snel de bouten erin laten draaien. Het aangrijps punt is goed niet te hoog en niet te laag. Drukgroep is ook na specificaties vast gemaakt en gecontroleerd met een momentsleutel.
15 jaar
dan zou ik toch nog een keer goed ontluchten
oké.. het is wel zo dat tijdens het ontluchten was de druk naar de cilinder weg omdat er te weinig olie erin zat. Normaal gesproken moet je tot max vullen en dan telkens bij het ontluchten bijvullen. Alleen we waren echter vergeten omdat te doen waardoor er lucht in het systeem kwam en plotseling geen druk meer was op het pedaal. In tot hoevere de (master cilinder) leeg was weet ik niet precies maar, ik doe nog op de oude methode namelijk: 10 a 12 keer drukken en dan ingedrukt houden vervolgens nippel open maken. Waarschijnlijk moeten de remmen ook ontlucht worden? gezien het feit dat het uit één cilinder komt en dus ook lucht in dat systeem bevindt. Weten jullie een betere methode om zowel koppeling als rem te ontluchten?. Ik heb wel via conrad kunnen zien dat ze een soort nippel verkopen waarmee je kan ontluchten weten jullie hoe dat ding werkt?.
Trouwens plaat is ook goed gecenteerd en het beveilingsysteem van het drukgroep is na installatie eraf gehaald en niet daarvoor. Daar ligt het ook niet aan, ik denk dat ik hem even laat uitlezen op eventuele andere componenten die misschien het boosdoener kan zijn bijv. LMM, Lambda of iets dergelijks.
Alvast bedankt voor jullie input!!.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar