auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: bmw 320 d loopt niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 dsl

ik heb de brandstofpomp vervangen de pomp heb ik van te voren met speciaal gereedschap op tijd gezet de montage is uitgevoerd met speciaal gereedschap
ik heb de krukas niet geblokkerrd met de speciale pen (speciaal gereedschap bmw) maar gewoon op bdp gezet bij dde poelie
De pomp komt wel van een sloopauto , heb ik gekocht bij een revisie bedrijf
volgens mij staat de pomp op tijd maar loopt de motor nog niet

Geplaatst door

jhon4444 (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heeft de pomp wel druk?

cjavham 0

16 jaar

Hallo, maak een inspuitleiding los van de injector en start de motor. De brandstof moet met hoge druk uit de leiding spuiten. Indien de brandstof eruit loopt (drukloos) dan is het hogedrukgedeelte van de pomp defekt. (= vervangen) Soms duurt het ontluchten zeer lang, dus wees ervan overtuigd dat er geen lucht meer aanwezig is in het systeem. Stond de pomp in de montagestand wanneer je deze ingebouwd hebt. (torxbout even losdraaien en puntvormig plaatje verwijderen. Daarna de torxbout terug volledig indraaien, wanneer de pompas op inspuiten staat voor cilinder1) NA montage van de pomp en VOOR het definitief vastzetten van de centrale moer, het plaatje terug monteren.
Indien nodig geef ik je bijkomende informatie.
Veel succes. Paul

5serie 0
badge

16 jaar

de motor heeft inmiddels gelopen na lang starten
Nadat de motor warm begon te worden liep hij goed
OP enig moment voelde je hem minder gaan lopen toen ik hem stationair wilde laten lopen viel hij uit.
Heel vreemd maar ik krijg hem niet meer aan de gang. kan dit welicht lucht zijn of defekte verstuivers

jhon4444 0
badge

16 jaar

als de pomp nu genoeg druk levert ...zal miss idd een paar verstuivers teveel inwendig lekken.
kan je meten via de retourslang en dan diesel opvangen en verschil checken

Driver21 0

16 jaar

Heb je hem wel ingelezen?

bewise 0
badge

16 jaar

hallo,

Ik weet dat het een klacht is cvan lang geleden maar hebben jullie dit probleem op kunnen lossen en zo ja wat was de oplossing,
Heb namelijk een auto met het zelfde probleem, alleen deze is echt niet meer aan de gang te krijgen.

bij voorbaat dank

pascal 1977 0
badge

14 jaar

Als het een normale VP44 pomp is kun je die niet op tijd zetten. Die moet op een testkast optijd worden gezet en worden geblokkeerd, dan kun je de pomp plaatsen en zou die het moeten doen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Een dergelijke pomp kun je wel op tijd zetten hoor.
Als het een gebruikte pomp is, waar ik geen fan van ben om zoiets te monteren, en hij is niet geblokkeerd bij de demontage zoals het hoort zul je hem echt eerst af moeten stellen, de waarde staat op de zijkant van de pomp.
Het is uiteraard wel van belang dat de krukas word geblokkeerd zoals BMW dat voorshrijft, het ongeveer "op tijd" zetten door het BDP op te zoeken op wele manier dan ook kan op de krukas
zomaar een aantal graden schelen.
Een nieuwe pomp hoef je niet statisch af te stellen, deze word geblokkeerd aangeleverd en kun je zo monteren, mits je de krukas blokkeerd.
Naderhand moet de wagen idd aan de testkast voor de fijnafstelling maar de motor zou wel moeten lopen zonder deze afstelling.

Arnold684 0
badge

14 jaar

Als hij aan een testkast komt om hem af te stellen krijg je aan ander inpuitmoment die ook weer opnieuw op de pomp word gezet, de oude waarde is van een nieuwe pomp en niet van een gebruikte. Afstelling komt heel precies en verschilt per pomp.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

ik zit nu te lezen dat jullie het allemaal hebben over afstellen van de pomp, krijg nu toevallig ook een 320 binnen met een pobleem in de lijnpomp, de andere auto waar ik over vroeg was een commonrail pomp, dus even een fout vanm mijn kant,

Maar ik heb nu dus ook een bmw uit 99 binnenstaan met het probleem van niet aanslaan,
De diesel komt met een klein beetje druk uit de leiding op de verstuiver gelopen, dus het hoge druk gedeelte van de pomp is defect, nu wil ik de pomp gaan vervangen maar lees allenmaal dat je deze op een test kast moet gaan afstellen en in de blokkerstand moet demonteren en monteren,

Ik heb geen speciaal gereedschap hiervoor, kan ik eventueel wel aankomen, maar inleren kan ik niet, is het dan wel mogelijk dat ik de pomp vervang of moet ik daar niet aan gaan beginnen,

Heb al redelijk veel pompen vervangen van diverse auto`s maar nog nooit van zon bmw, dus graag een advies hierin.

bij voorbaat dank....

pascal 1977 0
badge

14 jaar

voor de fijnafstelling heb je volgens mij wel testkast nodig...
als je een nieuwe pomp krijgt dan staat ie al op tijd geblokkeerd (de waarde is op de pomp genoteerd)..zonder testkast zou de motor al kunnen draaien als het goed is.

Driver21 0

14 jaar

Zoals eerder gezegd, als je een gebruikte monteerd en die is niet geblokkeerd is op het juiste moment bij demontage zul je hem ook statisch af moeten stellen.
Je hebt naast het gereedschap om de krukas te blokkeren ook een stuk gereedschap nodig om het pomp-tandwiel op zijn plek te houden.
Een pomp als deze kun je zelf best vervangen, de klant kan daarna eventueel zelf nog langs een dealer voor de fijnafstelling, de motor zal zonder de fijnafstelling nagenoeg normaal moeten draaien.

Arnold684 0
badge

14 jaar

dank jullie voor de hulp,
heb vandaag een nieuwe pomp gemonteerd en de auto loopt weer,

groeten

pascal 1977 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.