Vrienden; deze keer heb ik zelf iets!
Mijn 320TD Compact heeft wat rarigheden. Nadat redelijk spontaan een turboslang van de intercooler is afgeplopt had ik zware rookvorming bij optrekken.
2.5 week later heeft mijn eigen dealer een hoop verzonnen maar weinig bereikt. Na het wisselen van LMM (zonder resultaat), verwijderen tuning, controleren/ reinigen in/iutlaatsysteem, vervangen carterventilatieklep, UGR en turbodrukregelaar blijft de auto roken. Wel minder (logisch na verwijderen tuning) maar nog steeds aanwezig.
Specifiek; warm rookt de auto bij deel/vollast bij 2000-2500 tpm. Niet een lichte nevel zoals gebruikelijk maar echt zwarte wolkjes.
Op mijn suggesties wordt niet erg ingegaan, auto staat bij merkdealer, en heeft geen storingsmeldingen.
IEMAND een gericht idee? Zelf snap ik het ook niet zo goed en verdenk DDE, Turbo of een sensor.
Mijn dank is groot!!!
Alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
al eens aan de turbo druk regelklep gedacht had eenzelfde probleem heb deze vervangen en probleem opgelost
Zeker dat de turboslang correct werd hersteld? Want dit lijkt nog steeds op luchtverlies bij de inlaat.
16 jaar
Volgens dealer wel.. op zich een goeie tip.. geen foutmeldingen echter. THX!
VRIENDEN: HERNIEUWDE AANDACHT
probleem niet weg maar ik kreeg zelf even een brainwave . Kan het roken (bij lage toeren) komen door een vastzittende of niet werkende variabele geometrie? kan het dan zijn dat er inderdaad relatief te weinig lucht in de motor komt? Probleem lijkt echt op een mengselkwestie, want ook al laat je de motor een tijd hogere toeren draaien om het warm en schoon te krijgen, na een korte tijd met weinig toeren is het zó weer "feest".
Neen, want de lucht wordt gemeten door de luchtmassameter. Indien er minder lucht aangezogen wordt (door bijvoorbeeld een variabele geo die vast zit) wordt er door de roetbegrenzing van de ECU ook minder ingespoten. Dit komt normaal alleen voor indien er lucht langs de LMM gaat, en dan voor de eigenlijke inlaat weer ontsnapt. Een andere mogelijkheid is een slechte injector (lekkage).
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar