Cadillac Sedan-De-Ville: automaat probleem Hydra-matic 1959

Brandstof: Benzine, Motorcode: 390 CI

Hallo ik heb een Cadillac uit 1959 hij heeft een ongereviseerde motor en bak ik heb het volgende probleem:
Sinds een maand heeft de bak problemen met overschakelen
Bij rustig wegrijden schakeld de bak feilloos, maar bij meer gas geven trek hij wel goed maar dan twijfeld de bak bij overschakelen
Hij heeft dan zoiets van moet ik nou overschakelen of niet maar op een gegeven moment moet hij dan toch overschakelen.
bij een tussenacceleratie volgas heeft de automaat ook moeite dan twijfeld hij ook.
Bij afremmen naar een kleine snelheid 40 Km/u dan blijft de bak ook lang in de hoogste versnelling zodat de auto bij gas geven weer op snelheid moet klimmen, je verwacht dan dat hij moet terugschakelen maar dat doet hij niet altijd maar dit heeft hij altijd nog gedaan. Maar ik noem het toch even.
de vloeistof heb ik 2 jaar geleden vervangen het filter was brandschoon en er lag toen geen gruis in het carterpannetje, de automaat was zelf ook brandschoon het leek wel nieuw. De carterpan heb ik laatst verwijderd om te kijken hoe het er van binnen uit zag maar alles is nog net zo schoon!!!!!!!!!!!!
De vloeistof is aan pijl. We hebben aan de automaat niks versteld. ik heb vloeistf gebruikt van ATF -Ford dus geen DEXTRON dit i.v.m aantasten koperen bussen.
wat zou het kunnen zijn?
Groetjes Ricardo Huinink, Groenlo
06-10023229

maz3

Geplaatst door maz3 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Cadillac Sedan-De-Ville? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Vacuumaansluiting op de bak gecontroleerd? rubberslangetjes willen wel eens poreus worden en dit lijkt een beetje op de problemen die jij omschrijft, vooral het twijfelen om terug te schakelen. Ook zouden natuurlijk de rubber ringen in de bak op kunnen zijn, vaak wil er dan geen druk meer gezet worden en schakelt de bak slecht of moeizaam, een oil leak stopper toevoegen wil wel eens helpen, maar geeft niet altijd resultaat. ook kan de governor (zit achterop de bak ) versleten zijn.
1959 heeft 2 type bakken (pontiac heeft dezelfde) zitten er 14 of 15 bouten in de carterpan? 15 is een "vroege 59" 14 een "late".
zal ff op zoek gaan naar een éxploded view"van de bak, kan je de governor vinden.
gr
Peco Power

maz3 (0), 14 jaar geleden

het was de bak helemaal niet, gelukkig maar, maar het was de contacthoek die verlopen was na zoveel keer de ontsteking optijd zetten omdat die verliep door een breuk in het voetje. dat heb ik gelast,

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Sedan-De-Ville of stel zelf een nieuwe vraag.