Cadillac Sedan-De-Ville: neiging afslaan Cadillac 1959

Bouwjaar: 1959, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6400 cc 8 cilinder

als ik de auto koud start, pakt hij gelijk aan. de auto is in een concoursstaat,
de auto accelereerd goed en houd niet in ook niet bij een tussenacceleratie en reagerd goed op gaspedaal
Nu heb ik het idee als ik een eind gereden heb en de auto stil zet en een korte tijd later (10) min. of soms gelijk daarna start, dan slaat hij wel aan maar als ik hem dan in de DRIVE zet dan lijkt net of de motor geneigd is om af te slaan. Als ik langer dan 10 minuten wacht dan is de motor zodanig afgekoeld dat de choke er voor een gedelte op gaat als je voor het starten het gaspedaal iets intrapt en direct weer loslaat en doorstart tot dat de motor aan slaat en dan is er niets aan de hand want dan loopt hij iets hoger in de toeren. de motor pakt goed aan tijdens een warme start maar dan moet je wel iets langer (4 seconden) doorstarten. tijdens het starten trap ik het pedaal niet in want de choke zit er dan op en er is genoeg brandstofdruk.
Ik heb het zwevende benzinefilter in het glaasje 3 jaar terug vervangen zo,n 12000 mijl terug en ik heb voor 2 jaar terug een extra brandstoffilter geplaatst tussen de rubberen leiding dat is zo,n filter die je bij een Brezan kunt kopen voor een eurootje of 2,3
de auto heeft nu 102000 mijl gereden mijn brandstofverbruik is op kleine afstande 1 op 5.5 en op lange 1op7 hij is vrij constant.
wat kan het wezen, wat kan het zijn

Ricardo Huinink

maz3

Geplaatst door maz3 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Cadillac Sedan-De-Ville? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

thei11316 (0), 14 jaar geleden

Condesatoren verouderen en bestaan even snel gezegd uit 2 platen gescheiden door een isolatiemateriaal,dat isolatiemateriaal slaat dan door(vooral als de condensator warm is.)
De condensator in de ontstekings unit is hier meestal schuld aan en dan ga ik er even vanuit dat de orginel ontsteking er nog in zit en niet is vervangen voor een elctronische uitgave.

maz3 (0), 14 jaar geleden

ik heb nog de oude ontsteking met vacuumvervroeging die goed is. er zit een verdelerkap en rotor op van 2 jaar oud.
het contacpuntje heb ik 3 jaar geleden vervangen bij 86000 mijl
kan het ook zo zijn dat de condensator op de bobine niet meer zuiver is, want die heb ik nooit vervangen
en waar zit de condensator in de ontsteking? moet ik weer contachoek en ontsteking afstellen?
want dit is pas nog gedaan ontsteking op 4 graden encontachoek op 31 graden
groeten Ricardo

80B4ever (0), 14 jaar geleden

De condensator zit onder de rotor, naast de puntjes:

[url=http://img10.imageshack.us/i/group202202...][img]http://img10.imageshack.us/img10/4126/gr...[/img][/url]

maz3 (0), 14 jaar geleden

de condensator is vervangen en de ontsteking was verlopen naar het nul-punt zodat de motor als die warm is op zijn kantje-boord liep dit heb ik nagekeken en optijd gezet en het is goed hij is weer perfect.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Sedan-De-Ville of stel zelf een nieuwe vraag.