Hallo,
Ik heb een vraag omtrent het brandstofverbruik van mijn auto en hoe ik deze kan verhogen.
Het gaat om een Cadillac 1956 voorzien van:
390 V8, 4-barrel carburateur; 6,4 liter (1961)
Loopt uitsluitend op LPG
Compressie 11,5 op 1 (fabrieksopgave)
Verdamper Impco model E
Mixer Impco 300A series 50&70
Gereviseerde cilinderkoppen met LPG-klepzittingen
Flash Lube-loodvervanger
Aansluitingen carter-ontluchting, een ruitenwissers zijn afgesloten en lekdicht (geen lekvacuum).
Ik heb gehoord dat als een motor te schraal is afgesteld dat de kleppen en zuigersbodems kunnen verbranden. Nu heb ik bij de koprevisie al wel gezien dat de zuigerbodems miniscule putjes hadden.
Mijn motor heeft op LPG een gemiddeld verbruik van 1 op 6,5 (ook bij korte stukjes en af en toe steviger rijden)
Start altijd meteen
Nooit back fire meegemaakt
Houdt niet in
Loopt regelmatig
Vermogen/kracht wordt minder op toeren.
Ben benieuwd of ik de verdamper meer brandstof kan laten geven (waar te stellen), OF,
dat ik de mixer moet afstellen. (staat op 3/4 open van de schaalverdeling hoog toeren afstelling)
Graag uw advies,
Wouter
'56 Perzik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het beste is om hem af te stellen op een co-meter, het verbuik is wat aan de lage kant inderdaad voor deze wagens, je zou meer verwachten maar als de motor goed loopt zou ik hem niet verstellen. Bevestig eerst met een co-meter of hij inderdaad te arm staat!
Zo is het, Meten is WEten, een goed lopende motor, en een goed afgestelde installatie, dan kan dit verbruik (de meeste willen altijd zuiniger, maar jij bent de uitzondering op de regel...)
gr
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac 62 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar