Chevrolet US 0: Aanjager

Bouwjaar: 1993, Brandstof: LPG, Motorcode: 454

Tijdens het rijden viel mijn aanjager (blower) uit van mijn Chevrolet Monterey (by Cobra) Motorhome.
Heb de zekeringen gecontroleerd, maar waren goed. Waar moet ik het nu zoeken?

kjvdlinde

Geplaatst door kjvdlinde (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ford'65 (0), 13 jaar geleden

Kachelweerstand? Die zit vaak in het kachelhuis tegen het schutbord in de motorruimte...
Als je die overbrugt slaat ie vaak aan en is dus die weerstand stuk..

succes

kjvdlinde (0), 13 jaar geleden

Is dit een dunne (gedraaide) veer in een open kastje?
Heb alleen spanning op de kachel, als ik de blower op stand 4 zet, maar ook dan draait hij niet.

erik007 (0), 13 jaar geleden

draaid hij ook niet als je em een zetje geeft
of draaid de moter te zwaar?

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

Stand 4 is 12V. rechtstreeks, dan zou hij moeten draaien, dus kachelweerstand en je kachelmotor zijn overleden.

Gr. Harry

kjvdlinde (0), 13 jaar geleden

Gemakkelijk antwoord Harry;
De kachel weerstand is goed! De kachel draait superlicht!
Een kenner vertelde mij: Vul eerst de airco eens, want als er te weinig in zit, heb je het zelfde probleem.
Dat is een ingebouwde veiligheid.
Moet eens per twee jaar gecontroleerd worden. Bij navraag is het 5 jaar geleden, dus het zou kunnen.
Dus eerst op naar de Airco boer.

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Klaas, geef de kachelmotor eens 12 volt rechtstreeks, draait ie dan wel? ik denk het niet, want net zoals Harry al aangeeft, je kachelmotor is overleden, niet horen ratelen op de laagste stand? Airco verhaal is leuk, maar in mij ogen bullshit, dus bij een te lage druk in het aircosysteem zou de drukregelaar de kachelmotor niet meer aansturen? Leuk als je een regenbui krijgt en je condensor is net lek gereden , door een opspattend steentje bijv. en dat ergens in de states op een "lonely highway" . Bij de airco specialist langs is geen overbodige luxe (Boer is niet een gepaste term op dit forum) maar ook die zullen de weerstanden en de motor testen. met een beetje mazzel is het een standaard chevrolet/GM motor incl weerstanden, die heeft die man in Roden vast wel liggen.

gr

Peco Power

kjvdlinde (0), 13 jaar geleden

Sorry voor de uitdrukking aircoboer, ik bedoelde hiermee: een airco specialist. (garage)
Peco doelde denk ik op Robby de Boer uit Roden (?) Dat is dus niet zo. Nogmaals sorry hiervoor!
De kachel draaide ook niet op 12 volt rechtstreeks, dus: kachel uitgebouwd.
Wat bleek? De 12volt aansluiting zit binnen op de koolborstel, en gaat dan via een diode naar de 2e koolborstel, en vandaar naar het huis als aarde. Deze aansluiting zat los. Dus klikje uitgeboord, en voorzien van M3 boutje.
Werkt nu weer naar behoren. Tevens de stekker op de kachelweerstand gereinigd/geschuurd en ingespoten met contakt spray. Werkt nu weer op alle 4 standen. Dus het was een aarde kwestie, en niets overleden.
Zal nu kijken of tijdens het rijden de airco ook koud word, anders alsnog (bij) vullen.
Bij navraag airco specialist: airco werkt niet (goed) bij te weinig vloeistof, dus dan werkt de fan ook de niet.
Allen bedankt voor de suggestie's. Het is dus meestal zoek en meet werk. En vaak een aarde kwestie.
Klaas.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US 0 of stel zelf een nieuwe vraag.