Chevrolet Motorhome:
Mijn rempedaal komt niet helemaal terug. Veer aan pedaal is niet stuk!
Als ik hem in z'n drive zet, blijft hij staan (ook remlichten branden)
Haal ik met mijn voet het pedaal omhoog (2-5cm) is het oke.
Wie o wie weet de oplossing?
Graag reactie wat te doen.
Klaas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
trekt je reservoir niet vacuum?
als het pedaal blijft hangen even het deksel los maken en kijken of het pedaal terug komt.
niet op het pedaal trappen zonder deksel want dan word het een puinhoop.
Hallo Maurice;
Bedankt voor je reactie. Daar ik er niet veel verstand van heb, zal ik het proberen.
Je bedoelt het deksel van het rem reservoir?
Dus deksel afhalen, en kijken of het pedaal terugkomt?
Zo niet, wat dan? Zou het een vacuum probleem kunnen zijn?
Zo ja, wat is dan de oorzaak?
13 jaar
Waarschijnlijk lekke bekrachtiging, of de stift in de bekrachtiger zit vast (die grote trommel achter de remvloeistof pot)
gr
Peco Power
ook als de motor niet loopt?
13 jaar
Geen verschil bij lopende of niet lopende motor.
Als bekrachtiger lek is, doen de remmen het niet, maar hij remt als de beste.
Geen gebroken veer.
Pedaal scharnier is oke, geen zwaar punt.
Geen lucht in systeem, ook voldoende remvloeistof.
Stift gaat licht in bekrachtiger.
Heb hem nu naar ESA te Delfzijl gebracht, zijn al 2 dagen aan het zoeken.
Nog niets gevonden. Alles werkt naar behoren volgens hun. Ra ra wat is dit?
Ik heb het idee dat het met vacuum te maken heeft?
13 jaar
als je motor niet loopt heb je ook geen vacuum,na 2 keer remmen is het vacuum uit je systeen dus daar ligt het dan niet aan,heb je de hoofdremcilinder als eens eraf gepakt?????als je die stift eruit pakt zit een drukveer achter die kan slecht zijn door roestvorming wat ontstaat door nooit je remvloeistof te verversen,of je hoofdremcilinder is versleten werk
13 jaar
Juist, ik ben het volledig met Robby eens..
Oke mijne Heren;
Camper remmen nagekeken bij ESA Delfzijl.
Wat bleek? Het remscharnier mechanisme is voorzien van bouten.
Door het gebruik van de remmen, zijn deze bouten steeds vaster komen te zitten.
Ze hebben ze opgelost, en ziedaar: klaar.
Moeren vervangen door zelfborgende moeren.
Mag volgens hun (ESA) niet weer voorkomen.
Dus voor 50 weer tiptop voor elkaar.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar