Haai,
Ik heb een brandend lichtje van de abs. Nu heb ik ergens gelezen dat het zou kunnen zijn dat de sensoren schoongemaakt moeten worden maar nu heb ik laatst mijn voorremblokken vervangen maar misschien dat ik het gemist heb maar waar haalt het abs systeem zijn info vandaan bij de remmen. Is dat een aparte sensor en heb ik die gewoon niet gezien of gaat het over de remdruk ofzoiets?
Verder had ik een soort extra boost als ik ergens wegrij. Ik heb de vacuumslangetjes gecontroleerd en het luchtfilterhuis ook ven los gehad en opnieuw erop gezet en het lijkt beter. Maar uhh, waar zit het gasklephuis wat je schoon kunt maken want ik zal er wel weer overheen kijken maar ik heb echt geen idee. Bovendien is het chilton boek wat ik heb ook niet echt superduidelijk.
Hoop dat iemand een beetje licht in de duisternis kan laten schijnen voor me.
Alvast bedankt,
Archy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wss heb je 1 van de sensoren genekt bij het wisselen van de remblokjes.
Nu heb je een 1991 caprice en ik ga er van uit met injectie, dan volg je gewoon het inlaattraject. Is je luchtmassa meter wel goed??
Ik heb dus heel voorzichtig gekeken waar er op de klauw of zo iets iets van een sensor zou moeten zitten. Overigens brandde het abs lampje al voor datik de remblokje verwisselde. Voordat ik de chevy had heeft hij iets van een half jaar stil gestaan en hij was erg stoffig. Maar goed alles doet het behalve de abs. En ik heb hioer ergens gelezen dat het vaak wordt veroorzaakt door vuile sensoren maar ik weet niet waar ik naar zoek....
Yes, het is injectie. Kan ik een luchtmassameter doormeten of ie nog goed is? Ik ga alles vanaf het spruitstuk nog een keer nalopen vwb het vacuum. In ieder geval al heel erg bedankt voor de tips.
Grtz,
Archy
17 jaar
Goed, op elk van je abs gestuurde wielen zit een zgn wheelspeedsensor, deze sensor kijkt als het ware door een soort tandwiel dat op je wielnaaf zit, de sensor moet dus tijdens het remmen wel/niet iets zien. Ziet de sensor gedurende een langere bepaalde tijd wel of niet iets, gaat hij ervan uit dat dit wiel stilstaat en dus blokkeerd, nu wordt de abs module aangestuurd en wordt de remdruk van dit wiel er afgegooid via een ventiel. wat je nu doen moet is dus die sensoren opzoeken en even goed schoonmaken, de kabels aan deze sensoren ff goed checken en de stekker van de abs module ff goed checken op oxidatie. Helpt dit niet, dan kijken of het abs blok het nog wel goed doet, dus of er geen ventiel oid vastzit. Let wel, abs moet indien aanwezig werken en als het abs lampje blijft branden dan betekent dit APK afkeur!!!
Gewoon ff een tip, maar is er bij jou in de buurt niemand met een snap=on uitleeskast? dan kun je nl en de abs uitlezen (scheelt een hoop gezoek) en je motormanagement uitlezen, weet je ook direkt waar het probleem zit.
Veel handelaren in us bakken hebben zo'n tool dus er zit vast wel zo'n persoon bij jou in de buurt.
Meestal is het uitlezen zo gebeurd en ik vraag er dan ook nooit wat voor, wat ze dan zelf aanbieden is mooi meegenomen en die help ik graag ook verder. (2e voordeel, ze hebben vaak wel wat onderdelen liggen (gebruikt) en vragen daar ook niet de hoofdprijs voor!
suc6
Peter
Ok dank je wel peter. Ik ga er even lekker rustig voor zitten en zoeken. Mocht het schoonmaken van de sensoren niet helpen ga ik hem in de buurt laten uitlezen.
Thnx voor de tips
Grtz,
Archy
17 jaar
Nou, heb de sensoren gevonden. Het zijn er dus drie. Twee in de voorwielen en een in het achterdiff. Die in het achterdiff kreeg ik er redelijk gemakkelijk uit. Maar ik durfde niet echt iets te slopen bij de voorwielen maar ik ga ervanuit dat het hetzelfde vast zit als in het achterdiff. Een soort van staafje met de lezer erop. Die in de voorwielen zitten vast met een schroefje. Die h=gingen er redelijk makkelijk uit maar voor de rest geen beweging in te krijgen. Kan ik er gewoon een tang opzetten en voorzichtig heen en weer wrikken?
Grtz,
Archy
17 jaar
De laatste keer dat ik dat deed kwamen ze er in stukken uit, ik weet nu in elk geval zeker dat er een spoeltje binnen in zit (dat had ik ook al verwacht). Even goed inspuiten met wd40 oid en dan voorzichtig wrikken (echt even nauwkeurig wezen) en dan hopen dat ze er uit willen hoewel dat niet echt nodig is, ze moeten schoon zijn op de voorkant, waar ze zeg maar "lezen" de zijkanten zijn niet interessant. dus willen ze niet makkelijk los, zitten laten!
verder even alle connectoren loshalen en inspuiten met contactspray.
Gr
Peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Caprice of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar