close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport: Accu problemen blijven

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat

Beste forumgenoten,

We rijden inmiddels onze tweede transport. Geweldige auto met 1 grote ergenis. Accu problemen. Al veel gelezen hierover op dit forum en kom regelmatig de opmerking tegen “koop een originele acdelco”. Alleen Ik kan deze nergens vinden.

Toch maar gegaan voor een VMF greensystem met zijpolen type 57010.41 70Ah koudstart 720 12V calciumaccu. En ja hoor krap twee maanden verder en ding van de ene op de andere dag volledig leeg (dit is elke keer onze frustratie met beide auto’s)

Feiten en metingen op een rij:
* Dynamo geeft faselading naar de accu!
* Laadspanning tijden draaiende motor 14,4V en constant.
* Lekstroom gemeten met een multimeter tussen de - accupool en de losgekoppelde -

Accu uit de auto gehaald, opgeladen en er weer in. Ben benieuwd of ik morgen weg kom.

Concrete vraag waar koop ik een acdelco 85Ah met startspanning van 800.

Hoop dat iemand verlossende antwoord heeft. Familie Smart

Geplaatst door

Smarts (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een accu van de ene op het andere moment helemaal leeg , duid op een plotselinge grote lekstroom , kan diverse oorzaken hebben , dynamo velddiode defect maar dan doet hij het constant , er blijft een module actief , gaat niet in rust na een half uur , er blijft iets branden , kofferbak verlichting , cv motortje defect , aftermarket radio of telefooninstallatie , alarm installatie enz.

Vanmorgen dus weer helemaal leeg. Had nog 8,8V.

Twee vragen
1 Kan het zijn dat ik er een verkeerde accu in heb zitten. Deze na 1,5 maand helemaal ontladen is en nu kapot.
2 Of moet ik echt gaan zoeken naar lekstroom.

Worden hier een beetje radeloos en weten niet meer waar we het moeten zoeken.

Smarts 0

5 jaar

Ben ik weer. Heb nog even nagedacht over de lekstroom. Ik geloof niet dat dat mijn probleem is. Met het er inzetten meet ik namelijk geen lekstroom.

Door de week rijd ik er alleen korte stukjes mee naar het werk = 8km.

Eerste maand met nieuwe VMF accu nergens problemen mee. Advies was vanwege korte stukjes druppellader er regelmatig aan te hangen. Zo 1 keer per twee maanden. Kan het zijn dat we “te laat” zijn geweest en de accu naar gort hebben gereden.

De accu laad wel op. Duurt wel heel lang. Meer dan 24 uur. Met het terugzetten dus geen lekstroom verlies gemeten. Dat als er teweinig spanning is de computer niet goed werkt en dus aftief blijft proberen zaken te regelen. daarom is hij bij een lage spanning ineens helemaal leeg.

Wie herkent dit. Is mijn accu toch kapot en welke moet ik er dan inzetten.

Smarts 0

5 jaar

Kan natuurlijk zijn dat je accu stuk is, maar dat kan je laten testen bij een goede accu boer. En dan bedoel ik een tester die belast de accu test, geen multimetertje.

Verder is het verschil van 15Ah tussen de acdelco en degene die er nu in zit, niet zo groot dat je auto de volgende dag met 15ah meer wel gaat starten.
Ofwel je accu is inderdaad stuk, of er is een zware stroomverbruik er die na een bepaalde tijd pas actief word.

Hoeveel lekstroom meet je met je Multimeter? Er is namelijk altijd wel een kleine lekstroom aanwezig.
Als je niks meet, dan meet je niet goed of is je Multimeter stuk/zekering stuk.

Wat ik meestal probeer is om de plus van de Multimeter op chassis te zetten, en de min van de Multimeter op de minpool te zetten, en dan de pool losmaken, zonder contact te verbreken. Wel Multimeter op 10A berijken zetten.
En dan met enige regelmaat kijken of de stroom laag blijft.
Beter zou zijn om continu te loggen gedurende de nacht, naar daar moet je wel de apparatuur voor hebben.

ofstone 0

5 jaar

Verwijder eens de ELC zekering, als U probleem dan is opgelost hebt U een probleem met de automatische hoogte regeling, ik had dit ook gehad en na een tijdje zoeken het probleem gevonden, Succes

willy11 0

5 jaar

Update

Accu inderdaad kapot. Gaan nu voor een loodaccu. Acdelco wordt niet meer verkocht onder die naam maar is nu exide. Lekstroom vooralsnog niet. Bedankt allemaal voor het meedenken. Gr fan Smart

Smarts 0

5 jaar

Meld mijn probleem bij deze af.

Smarts 0

5 jaar

Zou dan toch ook eens uitzoeken waarom hij kapot gaat , laadspanning te hoog bv.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.