close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Pick Up: Aircopomp

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.7L V8

Mijn aircopomp begon te roken heb toen een stekker afgetrokken en het was gedaan is deze pomp nu stuk? En indien het zo is waar kan ik goedkoop een andere krijgen of een okkazie . Als ik deze demonteer kan ik gewoon de leidingen eraf halen of spuit de koelvloeistof er dan uit en hoe doe je dit dan?

Geplaatst door

Maximilliaan (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja ,de aircopomp is nu stuk,en nee,je kunt er niet zomaar de slangen eraf schroeven,omdat je systeem onder druk staat met freon en deze mag niet in de buitenlucht mag komen,reparaties mogen alleen gebeuren door bedrijven met een STEK erkenning,en wat je pomp betreft al,liet ik een nieuwe monteren,dan ben je overal van af,ook dit kun je het beste laten gebeuren door een STEK erkend bedrijf want meestal moet er nog olie in de pomp gevuld worden,
succes

thebandit 0

17 jaar

De STEK ken ik niet? Ik woon in belgie . Wat betreft die olei die word toch automatich er op gedaan als ze de airco terug vullen?

Maximilliaan 0

17 jaar

Nee, dat gebeurt niet automatisch. Verder is het nog de vraag welk koudemiddel er in zit. R134A of R12. Meestal staat dit wel op 'n sticker onder de motorkap. Als het R12 is, kun je het in Nederland wel vergeten. Dat is hier inmiddels al lang verboden. Misschien is het nog wel verkrijgbaar in Belgie. Door elkaar gebruiken kan niet. En R12 systemen hebben er ook andere olie in dan R134A. Eerst even bekijken dus wat je nodig hebt.

moderator 0
badge

17 jaar

Beste het is waarschijnlijk R12

Maximilliaan 0

17 jaar

Nee, niet waarschijnlijk: zeker weten..........

moderator 0
badge

17 jaar

Waarom R12 moderator? Doe ik het dan al jaren fout? Retrofitten, zo is mij altijd verteld, is geen probleem bij een voormalig R12 systeem. Dus doe dat es uit de doeken als je wilt........

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Klopt Sytze, maar ik begrijp uit de reactie van de starter dat hij niet zeker weet welk systeem er aanwezig is. Vandar mijn reactie: zeker weten. Als je het door elkaar gaat gebruiken, zijn problemen niet ondenkbaar, lijkt me zo......(zeker weten).

moderator 0
badge

17 jaar

Beste het is zeker R12 en het is een harrisonpomp. Kan iemand mij helpen?

Maximilliaan 0

17 jaar

Ieder aircostation kan dit voor je oplossen, zij weten ook prima wat erin moet al zal het dan wel op een retrofit uitdraaien. Zelfs in Belgie!

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

[quote=sytze]Ieder aircostation kan dit voor je oplossen, zij weten ook prima wat erin moet al zal het dan wel op een retrofit uitdraaien. Zelfs in Belgie!

Sytze[/quote]
ja het zou 700 euro kosten om dit op te lossen

Maximilliaan 0

17 jaar

Als ik jou was zou ik me er es in verdiepen. Deze pomp is vast wel goedkoper te krijgen. De duurste die ik ooit gemonteerd heb was voor een Chrysler en kostte 300,-.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

weet je wat vaak kapot gaat is de magnetische koppeling van je airco die spoel brandt nogal graag door kun je zo vervangen zonder de airco uit elklaar te halen even met een digitaal metertje doormeten.en kijken of je de pomp handmatig kunt ronddraaien als dit zo is is je pomp niet kapot maar gewoon die spoel.

Hmmm, deze discussie hebben we al es exact eender gehad......pomp versus losse spoel.

Heb je nu trouwens al een pomp Max? Anders moet ik maar es voor je kijken, zo duur kan ie toch ook weer niet zijn.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Pick Up of stel zelf een nieuwe vraag.