Een paar maanden geleden weigerde de startmotor af en toe, je hoorde alleen een klik bij het starten. Na tig keer proberen deed-ie het wel. Eén keer moest de ANWB eraan te pas komen, maakte een doorverbinding met een schroevendraaier en toen deed-ie het. Startmotor gelijk laten vervangen.
Kort daarop hetzelfde probleem. Alles laten nakijken, accu en startmotor zouden goed zijn, aansluitingen op de accu zijn vervangen (zaten nogal wat bloemkolen aan de binnenkant). Probleem was over voor een maand of 2.
Vorige week weer: niet starten, alleen geklik. Auto had een kwartier uit gestaan met caravan erachter en constante stroom aan. Constante stroom uitgezet (de 15 Ampere zekering die ertussen zat was loeiheet) dus we dachten dat het de koelkast was geweest. Constante stroom loopt overigens direct vanaf de accu naar de trekhaak, dus niet over de battery guard.
Vandaag weer: niet starten, alleen getik. Zonder caravan of wat dan ook erachter. Na een paar keer proberen deed-ie het weer.
Accu is van september 2003 en is in orde qua volten en Amperes.
Wat zou het kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zo te horen het contactslot.
als je met doorverbinden de startmotor wel aan de praat krijgt,is de voeding naar de startmotor niet goed.
Bij het omdraaien van de sleutel hoor je wel iedere keer het relais klikken. Dus dan is het contactslot toch goed? Of zie ik iets over het hoofd?
17 jaar
op het moment dat je start,zet je spanning op de "kleine" aansluiting van de startmotor met je contactslot.
dit heeft de man van de anwb eigenlijk ook gedaan,alleen heeft hij dit gedaan rechtstreeks op de startmotor.
die heeft daar met een schroevendraaier de + aansluiting op de startmotor met de aansluiting verbonden waar je normaal gesproken met je contactslot spanning op zet.
als-ie het dus met een schroevendraaier wel doed,en met het contactslot niet,zou ik in het contactslot gaan zoeken.
een startrelais heeft een goede spanning nodig om te kunnen functioneren.
wat je ook kunt doen,is met een spanningzoeker op het startrelais meten of het relais spanning doorgeeft naar de motor.
Jouw verhaal over de ANWB-man klopt, zo is het inderdaad gegaan.
Het startrelais geeft spanning door naar de motor en het contactslot laat het startrelais hard klikken. Maar misschien niet goed genoeg?
Morgen bellen we onze garage (een Amerikanenspecialist). We vermelden het probleem en jouw theorie er bij. Hij mag zich er verder over buigen.
Bedankt voor je snelle reacties en we laten weten hoe het verder gaat!
17 jaar
Gewoon even een draad rechtstreeks op het startrelais en die van het startslot afkomt laten vervallen,drukschakelaar er tussen en naar de accu zo kun je hem van binnenuit starten en kun je het een tijdje proberen wat hij op langere termijn doet,wel kontakt aanzetten anders start hij wel maar slaat hij niet aan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Pick Up of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar