Hallo,even een snel vraagje;past de Alero motor ook in de Trans Sport?
Kan namelijk geschikt een TS kopen met natuurlijk defecte koppen en een motor voor een Alero weet ik wel te liggen.Vandaar mijn vraagje,ik rij nu nog een Chrysler Grand Voyager maar wil eigenlijk wel een TS gaan rijden.De berichten die ik over de rijeigenschappen en ruimte lees, over de TS ten opzichte van de Voyager,zijn positief en sleutelen vind ik (MEESTAL) wel leuk!
Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
in duitsland vindt je rijdende transsports voor een prijs waar je niet eens voor wilt sleutelen......... en nee, volgens mij gaat het niet werken, ivm andere computer, kabels en leidingen anders... de 3.4 van de alero is gelijk aan die in een firebird , en niet aan die in de ts dacht ik mij te herinnerren...
gr
Peco Power
Klopt Peco maar de meeste TS hier in Duitsland hebben dus ook een lekke koppakking,dus vandaar mijn gedachte.
En goed rijdende TS met lpg vind je hier ook niet op elke hoek.En Duitsland is erg groot hoor!
Maar bedankt voor de info!
13 jaar
de meeste ts en in nederland hebben hetzelfde probleem. En ja Duitsland is groot, en lpg nog niet een gemeengoed, maar lpg overzetten is ook nog niet zomaar gebeurd. IK zit mij af te vragen wie een goede TS motor heeft liggen, want dan heb je de grootste ellende al gehad. Ik heb er in elk geval geen meer. Toch is een koprevisie goed te doen als je een beetje kunt en durft sleutelen. EEn lpg auto zou ik sowieso de koppen nieuwe zetels in laten zetten en nieuwe kleppen. Zou je er aan willen beginnen, mail mij maar even, ik heb wel een aantal adresjes die redelijke prijzen hanteren en heb nog wel wat filmpjes en foto's over hoe de zaak uit en in elkaar moet.
gr
Peco Power
Ik kan nu een goede 98er motor kopen voor 400,wel zelf demonteren.Is het eenvoudigste om het subframe te laten zakken of kan hij er ook boven uit?
Ik ben al met een 98er bezig die dus koppen kapot heeft wel met lpg.Deze staat nog op NL kenteken,maar ik ga maar weer proberen of ze hem hier willen goedkeuren op gas.Dat is nog niet zo eenvoudig,vorige keer met een Voyager wouden ze er niet aan en heb ik die maar weer in NL verkocht.Ze zouden hem officieel zo moeten keuren in D want hij heeft de lpg al op papier in NL maar ze doen er hier heel moeilijk over.Gas ombouwen is niet zo'n probleem ik heb zelf in het verleden wel vaker een gasinstallatie ingebouwd(in NL) en dan rdw laten keuren.
als ik hulp nodig heb lat ik je het wel weten in ieder geval alvast bedankt.
Jeroen
13 jaar
Onderuit, is de enigste goede manier.....
gr
Peco Power
Hallo Peter,
nog even een vraagje;zijn de TS'en allemaal even groot,of is er net zoals bij de Voyager ook een Grand?Ik heb vanmiddag even gekeken naar een 98er en die lijkt mij toch niet zo heel ruim??
Kan zijn dat ik me er op verkeken heb maar hij lijkt kleiner als mijn Grand Voyager??
Vanaf wanneer zijn de bakken veranderd?Ik dacht zelf zo rond 99/2000 klopt dat?
Jeroen
13 jaar
ER zijn inderdaad kleinere transporten, deze zijn net zo groot als een opel sintra, en missen dus een metertje achter de schuifdeur, meestal heten ze dan pontiac montana... de 99 er heeft een aanpassing aan de bak gehad, maar de echte verschillen zitten van na 2000, die hebben andere stekkers en computers. een 99 er bak moet passen, vanaf 2000 heb je een probleem. bovendien, die korte tsén zijn ook in sommige werelddelen geleverd met : een 3.0 v6 erin, juist , die van opel...... en in duitsland vindt je veel ts en van (ex) militairen, en als die via de philipijnen is gekomen, zit er 99% een 3.0 opel in in plaats van een 3.4 chevy. (daar zit ook nog weer eens weer een andere bak achter.....)
succes
Peco
Eerlijk gezegt ,waarom al die moeite?
Koppen vervangen van een TS is makkelijker dan het lijkt
je hoeft nog niet eens een brug te hebben.(alleen misschien om de voorpijp los te maken van het spruitstuk)
Ik heb heb al zo vaak koppen gedaan van een transsport ik doe het in 1 dag (dus de/mont)
FF niet om lelijk te doen hoor, maar koppen hoeven niet gevlakt, afgeperst en gerepareerd te worden? een TS op gas heeft altijd ingesleten klepzetels en kleppen. Dus zul je de koppen ook moeten reviceren. en een dag van 8 uur? of 1 van 16?
Kijk, koppen zijn nou ook weer niet zo makkelijk te vervangen als jij zegt, zeker niet als je het voor het eerst moet doen. Toen deed jij het ook niet in 1 dag (ook niet van 16 uur). Ik doe ze geregeld, maar alleen al het reinigen van koppen en motor (vol met caramelvla) kost een aantal uren. je moet de stoters schoonmaken, je vervangt ook vaak de waterpomp, de bougies moeten ff, Ik vindt het knap, in 16 uur tijd, want in 8 uur, dat geloof ik niet...dat staat al voor een v-pakking bij GM zelf bijna (7 uurtjes)
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/828/01112010333.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/828...][img]http://img828.imageshack.us/img828/7286/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
gr
Peco Power
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/11/01112010340.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/11/...][img]http://img11.imageshack.us/img11/3586/01...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/850/01112010316.jpg/][img]http://img850.imageshack.us/img850/3628/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/824/10112010349.jpg/][img]http://img824.imageshack.us/img824/8793/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
nog ff wat foto's
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/6/11112010358.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/6/1...][img]http://img6.imageshack.us/img6/1026/1111...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/535/10112010352.jpg/][img]http://img535.imageshack.us/img535/2049/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/218/15022011458.jpg/][img]http://img218.imageshack.us/img218/3103/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
gr
Peco Power
[quote=Mercury]FF niet om lelijk te doen hoor, maar koppen hoeven niet gevlakt, afgeperst en gerepareerd te worden? een TS op gas heeft altijd ingesleten klepzetels en kleppen. Dus zul je de koppen ook moeten reviceren. en een dag van 8 uur? of 1 van 16?
Kijk, koppen zijn nou ook weer niet zo makkelijk te vervangen als jij zegt, zeker niet als je het voor het eerst moet doen. Toen deed jij het ook niet in 1 dag (ook niet van 16 uur). Ik doe ze geregeld, maar alleen al het reinigen van koppen en motor (vol met caramelvla) kost een aantal uren. je moet de stoters schoonmaken, je vervangt ook vaak de waterpomp, de bougies moeten ff, Ik vindt het knap, in 16 uur tijd, want in 8 uur, dat geloof ik niet...dat staat al voor een v-pakking bij GM zelf bijna (7 uurtjes)
gr
Peco Power[/quote]
In ons bedrijf hebben wij (ruil)cilinderkoppen op voorraad voor een transsport (ook voor 5,3 6,0 6,2 vortecmotoren)
dus ik kan achter elkaar door (en doe meestal tussen de 8 en 10 uur over)
jammer dat je mij niet gelooft,want het is echt zo
nou wil ik ook niet lelijk doen, maar als ik er 8 uur over doe voor een lower intake pakking te vervangen voor een transsport gaat mijn baas toch vragen of ik nog wel zin heb om te werken.(dat doe ik in 4/5 uurtjes)
echter om op de topic terug te komen,het gaat er niet om hoe lang ik of jij er over doet.
het gaat erom dat het ingewikkelder lijkt dan het is .Je heb geen bovenliggende nokkenassen of zo.
Voor een beetje monteur is een koppaking voor een TS geen probleem ook al doet hij er 3 dagen over.
dan blijft het toch nog minder werk dan de hele motor te vervangen.(alleen even goed opletten op de verschillende lengtes van de stoterstangen :D )
voor mij een koppakking voor een TS is een eitje ,want doe ook wel eens koppen van een Ford F350 diesel, en dat is inderdaad wat meer werk (4dagen, en daarna pijn in je rug van de loodzware cilinderkoppen :( )
Oke mannen,het is mij duidelijk;ik kan het zelf, alleen moet ik dan wel even de tijd nemen?Of ik vraag Metalux of hij tijd heeft en zin om dat nog even in de vrije tijd te doen! :-)
Jeroen
ps ik heb die 98er niet gekocht,zoek even door naar een vanaf 2001.De prijs word er met kapotte koppakking niet veel anders van.
13 jaar
nee, het werk wel, want zit iets meer zooi aan. (emissie shit). @ metalux, ik begrijp wel dat jij er harder aan moet trekken, en dat er dus ruildelen ingaan. Maar blok spoelen en dergelijke gaat nog al wat tijd in zitten. Ik heb wel ergens officiele werkplaatsbon van een GM dealer (us daler) waar gewoon 7 uur standaard staat voor de v-pakking. Kijk, jullie uurtarief zal anders liggen, ik heb geen baas staan te zeuren, en ik heb waarschijnlijk andere prijzen voor de onderdelen. En idd, je kunt er wat lastig bij, maar het is geen onaagenaam werk (uitlaat vindt ik wel altijd shit, en terugzetten van de bobinebrug op het kleppendeksel is ook soms lastig) maar verder, goed te doen, als je maar rustig blijft (kan ik gelukkig). Ford met die diesels, ja , zware krengen en Ford us is nou niet mijn favoriet.....
gr
Peco Power
Hallo,ik vond deze;[url=http://img33.imageshack.us/i/unledow.png...][img]http://img33.imageshack.us/img33/4537/un...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
is een Pontiac op papier maar ik zie geen verschil met een Chevrolet,en volgens mij is hij ook geen meter korter??
jeroen
13 jaar
Ohja,wat voor lpg word er meestal in gebouwd?Venturi of sequentieel?Met een venturi zal hij iets meer gebruiken maar ik denk ook minder storing en eenvoudiger in te bouwen?
jeroen
13 jaar
("E-code") was a bored-out version of the 3100. It retained the OHV layout of the previous engine, and was first utilized on the 1996 U platform minivans and appeared in a car for the first time in the 1999 Pontiac Grand Am and Oldsmobile Alero. A 92 mm (3.6 in) bore with the same 84 mm (3.3 in) stroke brought the displacement to 3.4 L (3,350 cc/204 cu in). Like the LG8, the LA1 featured numerous common parts with the similar GM High Value engine family. Power was up to 170 hp-185 hp (127 kW to 138 kW) and torque was 210 ft·lbf (280 N·m). The 3.4 L engine is known to have intake manifold gasket problems causing engine damage if the owner of the car neglects to check or change the gaskets (if necessary). Many aftermarket companies have released gaskets that correct this problem for good. It is used in the following:
* 1996 Chevrolet Lumina APV/Pontiac Trans Sport/Oldsmobile Silhouette
* 1997-2004 Chevrolet Venture/Pontiac Montana/Pontiac Trans Sport/Oldsmobile Silhouette
* 1999-2004 Oldsmobile Alero GL/GLS
* 1999-2005 Pontiac Grand Am SE/GT
* 2001-2005 Pontiac Aztek/Buick Rendezvous
* 2000-2005 Chevrolet Impala
* 2000-2005 Chevrolet Monte Carlo
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar