als de wagen draait , wordt er na een tijdje zijn water uitgeduwt via de radiator . zou er ergens een verstopping zijn ? (bv in de radiator ofzo) het is een 2.8 v6 motor en de wagen is gemaakt geweest in detroit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met of zonder dop op de radiateur?
lucht in het systeem?, waterpomp kapot? Koppakking lek? Wordt de kachel wel goed warm?
Gr
peco power
met dop erop .
de wagen heeft altijd gereden en geen probleem gehad maar staat nu een eindje stil en bij het rijden kwam er water uit via het dop . dus het beste is dan voor eens de wagen te laten draaien en de kachel op warm zetten dan? en als hij voldoende warmte heeft is de koppakking goed dan?
12 jaar
Het is ook mogelijk, dat de motorthermostaat defect is, als deze niet open wil bouwt hij misschien al teveel druk op, zonder dat de motor echt op temperatuur is?
Als je de dop van de radiateur of expansie bekijkt zit er dan smeurie op , en hoe ziet de motorolie eruit..?
groet,
Hans
12 jaar
het water ziet er goed uit , dus geen smeurie en de motoroli is nog mooi zwart .
12 jaar
Maar hoe zit het met je kachel, zoals Peco al opmerkte...?
Wordt hij echt goed warm, want dat doet hij namelijk niet als je thermostaat dicht blijft zitten..
Je zegt zelf al, dat ie een tijdje stil heeft gestaan en heb je er ooit een antilekmiddel in gegooid?
12 jaar
we hebben het nog niet kunnen testen ivm de kachel . we zullen eens binnenkort (als het weer beter is) eens kijken naar de thermostaat want de ventialtor van de radiator slaat ook niet aan . dus ik denk dat jullie gelijk hebben en dat de thermostaat niet meer open gaat . als we het eens bekeken hebben zal ik jullie zeker op de hoogte houden . mvg
12 jaar
Volgens mij is het zo, dat als de thermostaat niet open gaat, je temperatuur stijgt, want de koelvloeistof circuleert dan alleen in het motorblok en niet via de koeler. Pas als de motor een bepaalde temperatuur bereikt heeft, dan gaat de thermostaat open en circuleert de koelvloeistof ook door de radiateur, om meer te koelen.
De thermostaat is pas stuk als deze niet open gaat (temperatuur loopt véél te hoog op)
De thermostaat altijd open blijft (de auto warmt nauwelijks genoeg op in het begin)
Als je koelvloeistof vanuit je radiateur naar buitenkomt bij een dichte dop, lijkt dit eerder of op een verstopping, of je ventilator doet het niet meer, en zodoende bouwt zich en dermate hoge temperatuur op, zodat deze overkookt.
12 jaar
we zullen het eens bekijken als he tbeter weer is . en als we het probleem gevonden hebben , zal ik het zeker laten weten wat het probleem juist was dan . mvg
12 jaar
het probleem was , dat de thermostaat niet open ging waardoor hij zijn water terug duwde . probleem is ondertussen opgelost
12 jaar
het probleem was , dat de thermostaat niet open ging waardoor hij zijn water terug duwde . probleem is ondertussen opgelost
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Citation of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar