Chevrolet US Trans Sport: Automaat heeft tijd nodig!

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4 v6

Heb het volgende probleem met onze nieuwe aanwinst, als de auto warm is is er geen vuiltje aan de lucht schakelen gaat zijde zacht en geen stoten of wat dan ook.
Nou wil het zo als wij hem een nacht hebben laten staan moet de motor eerst een tijdje stationair draaien waarna de versnellingen pas werken, nou heb ik me laten wijs maken dat dit door te langzame druk opbouw in de bak kan komen.
Het probleem zou verholpen moeten zijn met nieuwe olie en een nieuw filter, nou is mijn vraag of dit klopt?

Wij kunnen dus als we hem smorgens starten schakelen wat we willen maar er gebeurd niets, pas als we een paar keer gas hebben gegeven en we zetten hem in de d of een andere versnelling gebeurd er iets.

Heb al diverse fora af gezocht naar een identiek probleem maar niets gevonden, wel dat de bak olie en filter tussen de 45000 en 60000 vervangen dienen te worden.

Mocht iemand een tip hebben dan heel graag omdat wij volgende week op vakantie gaan en toch heel graag met onze chevy willen :-).

Zaterdag wil ik toch al vrij houden om de bak leeg te laten lopen en nieuwe olie te plaatsen, mocht dit niet de oplossing zijn dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Harald

Harald

Geplaatst door Harald (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Harald,
ik zou toch even de bak uit laten lezen, misschien dat een software update iets helpt. Bakolie en filter is nooit een verkeerde aktie, maar ik vindt het heel vreemd dat er koud helemaal niks is, dit duidt op te weinig druk, en kan inderdaad door een verstopt filter komen, maar ook door bijv een dichtgeknepen leiding naar de radiateur of de koeler, of door een slechte remband (het wordt iets te technisch om dat allemaal te gaan uitleggen)
wat is je km stand? en wat is de kleur en geur van de olie? olie mooi rood, stinkt niet branderig, niet erg veel metaaldeeltjes er in? olie is goed op peil en schuimt niet enorm (warm peilen)

http://answers.yahoo.com/question/index?...

hier een zelfde probleem met de zelfde bak. een toevoeging aan de bakolie met een zgn rubber conditioner, wil nog wel eens o ringen en dergelijke iets soepeler maken en hierdoor de zaak weer beter laten werken (dan dicht een ring weer beter af).
ik heb je een mail gestuurd met adressen

gr

Peco Power

GMC C1500 (0), 14 jaar geleden

misschien een stomme vraag, maar zit er wel genoeg olie in??

groetjes Bas

Harald (0), 14 jaar geleden

Beste Bas, stomme vragen bestaan niet alleen maar stomme antwoorden ;-)

Maar heb vandaag nog heerlijk in me Chevy gereden zonder enig probleem, het schakkeld lekker en geen stoot of wat dan ook de enige maar die ik erbij moet zeggen is dat ik eerst de auto 10 minuten heb moeten laten stationair draaine voordat er leven in de bak kwam, als hij warm is dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Starten met warme motor en gelijk schakelen maar na een nacht staan dan is het weer eerst warm draaien en daarna niets aan de hand.

Olie peil gecontrolleerd en ook dit is goed, heb gepeild met draaiende motor en alle versnellingen eenmaal aangedaan en peil is goed dan netjes op hot.
Mocht je tips hebben alles is welkom, heb zelfs zitten denken dat het een temp sensor kan zijn maar dat lijkt me stug of ik vergis me.
Heb net nog de stroom voor 5 minuten van de accu gehad misschien dat het een storing is in het stroom circuit maar dit heeft ook niets gebaat, jawel probeer natuurlijk vanalles wat ik lees op fora.

Bedankt voor je bijdrage in ieder geval.

M.v.g Harald

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Je niet schakelen probleem zit hem echt in het niet goed afdichten (dus lekken langs de rubberafdichtingen) in de bak, warm zet alles wat uit en kan er genoeg druk worden gezet, koud niet

gr

Peco Power

Harald (0), 14 jaar geleden

Beste Peco wat zou jij dan aanraden om te doen? heb ook al wat gelezen van rubber conditioner is dat de oplossing dan misschien heb daar ook over gelezen maar zou niet weten waar ik het zou moetn bestellen.
Mercedes garage zouden het misschien kunnen hebben las ik in een ander stuk hier op het forum?

mocht je info hebben hoor ik het graag.

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

ik heb je gisteren een adres gemaild in Assen, dat is de leverancier van de producten die ik gebruik
beste wat er is!!

gr

Peco

Harald (0), 14 jaar geleden

Sorry Peter dat mailtje heb ik over het hoofd gezien maar heb hem nu gevonden, heb al een email gestuurd naar hen.
Nu nog hopen dat ik het voor zaterdag heb en kan testen, als dat het probleem verhelpt heb ik weer rust en een setje voor het verversen van de versnellings bak want die worden morgen al geleverd lol.

Maar niet geschoten is altijd mis dus heb liever iets achter de hand voor stel dat het filter toch verstopt is.

En mocht het echt werken dan hebben we weer een problem solved :-)

Nogmaals mijn dank..

[quote=Mercury]ik heb je gisteren een adres gemaild in Assen, dat is de leverancier van de producten die ik gebruik
beste wat er is!!

gr

Peco[/quote]

Harald (0), 14 jaar geleden

Beste allemaal, het product wat Peco heeft geadviseerd werkt echt.
Vanmorgen erin gegooid en toen was alles nog gewoon, vanmiddag om 6 uur thuis auto starten en echt na 3 keer gas geven ging hij in de versnelling.
Morgen vroeg nogmaals proberen want blijf natuurlijk sceptisch maar het ziet er nu al 900% beter uit dan 5 tot 10 minuten warm lopen.
Ik zou zeggen sluit het topic nog niet want wil het eerst zeker weten, als hij het woensdag ongeveer echt helemaal goed doet dan kan deze als opgelost beschouwd worden.

Alvast bedankt allemaal voor de bijdrage.

ps het spul dat ik erin heb gedaan is van Justice Bros als je het bedrijf in Assen bel heet het ATC-55 volgens mij.

Harald (0), 14 jaar geleden

Het probleem is nu weg na nogmaals de olie te vervangen en nieuw filter, dit heeft al met al een 230 euro gekost aan olie, filters en pakkingen maar nog steeds goedkoper dan een revisie van 1500 euro bij een topbedrijf in Gaanderen.
Erg vriendelijk daar en willen je ook echt helpen, hebben alles wel op voorraad en voor zover ik rond heb gebeld de goedkoopste.

Een echte aanrader qua olie is de Valvoline Dexron III long life, deze is in rode fles en speciaal voor auto`s met meer dan 100.000 op de teller.
Had hiervoor op aanraden van Autrans ATF-Z1 (honda olie) erin gedaan maar dit was echt ruk, ze zullen daar ongetwijfeld verstand van revisie hebben maar van olie hebben ze echt geen ruk verstand.
Met ATF-Z1 was ik terug bij af en moest de auto wel 15 tot 17 minuten draaien voor de versnelling werkte, nu door veel zoeken op fora en van mensen die er wel verstand van hebben deze olie erin en jawel probleem weg.
Mensen neem de olie die in het boekje staat en niets anders, scheelt je een hoop geld en problemen.

Heb me al voorgenomen om in het voorjaar nogmaals alles te vervangen zodat de bak weer echt helemaal schoon is, met Justice Brothers komt echt een hoop troep uit je bak en lijkt mij niet verstandig om dit erin te laten zitten want met de 2e olie verversing kwam er nog steeds zwarte troep uit.
Heb nu alleen olie erin en bij volgende vervanging gaat er een maand voor die tijd weer netjes Justice Brothers in voor schoonmaken van binnen en dan weer nieuw filter en de olie die een stukje terug staat.
Het is met zijn 2e een 1,5 uur werk en alles zit er weer onder en op, heb het nu al 3 keer gedaan en alle 3 zijn de auto`s er beter op geworden.

Al met al hebben we nu een top auto zonder problemen, het kost wat tijd maar dat was het wachten meer dan waard.

Met vriendelijke groet,

Harald

Ps bedankt allemaal voor de reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.