close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport: Injector Circuit, p0204

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3400

Beste mensen,

Bij koude start geen last (in ieder geval niet merkbaar), bij warmere motor begint deze te stotteren onder het rijden.
M'n eerste gevoel ging naar een ontstekingsprobleem, er waren geen foutcodes aanwezig en in de (beknopte) datalijst kon ik geen opmerkelijke dingen vinden, stationair deed hij het (nog) goed.
Aangezien een aantal duizend km geleden ik van deze auto de koppakkingen heb vervangen (en gelijk beide koppen 'n revisiebeurtje laten geven) en een grote beurt, heb ik het kader van baat 't niet dan schaadt het niet, de bougiekabels vervangen. Dat had geen effect. Aangezien het gestotter er alleen rijdend was, kon ik moeilijk het probleem ontdekken. Eén nieuwe bobine gehaald (ik bleef een beetje in m'n ontstekingsgevoel hangen), en op alle drie de plekken geprobeerd, geen resultaat. Ontstekingsmodule ook niet. Toen vond ik het genoeg, ik wilde niet meer gissen. Ik weer gaan rijden, uitlezen etc.. en wat denk je, de auto besloot op een gegeven moment, als ie goed warm is, stationair ook slecht te lopen, duidelijk op 5 cilinders gewoon. Echt te zoeken hoefde ik niet, MIL begon al te branden, p0204, injector (circuit) cil 4.
Prima, ik 2 en 4 omgewisseld (sneller gezegd dan gewisseld), gewist, en weer goed warm laten lopen.
En weer p0204, hiermee kan ik de injector dus uitsluiten.
Vervolgens weerstand gemeten tussen stuurdraad en ecu, 0 ohm. Logisch, hij doet ie koud gewoon prima.
Een P21W lamp op de injectorstekker aangesloten, + op stuurdraad bij de ecu (ecu los uiteraard) en een massaatje aan de andere draad (direct bij injectorstekker, injectoren krijgen hun + van 1 draad die vertakt bij de injectoren, dit is in prima staat) (+ op (massa)stuurdraad ipv de +aansluiting om andere eventuele componenten niet aan te sturen). Deze blijft goed branden, spanning belast bij lamp zakte van 12,08v naar 11,98v bleef hier op staan. Ik concludeer hier uit dat de bedrading goed is.

Ik kom alleen uit op de ECU. Komt dit vaker voor bij deze auto? USA autodemontagebedrijf zei 'ik heb er nog nooit een verkocht' (helaas ook niet aan mij, hij had 't exacte nummer niet).

Voordat ik half Nederland afzoek, wil ik hier eigenlijk wel zeker in zijn, al ben ik dat al redelijk. Zoek het laatste restje zekerheid nog. ;) Of is er iemand die andere ideeen hier over heeft?

Lang verhaal, sorry, maar wel duidelijk zo hoop ik.

Alvast bedankt!

Geplaatst door

Robie (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ook ecu's kunnen kapot, gebeurt misschien niet vaak maar toch.
actronics.nl kan je niet helpen met testen/repareren?

oldford 0
badge

15 jaar

Uiteraard kunnen ze kapot, het zal niet de eerste zijn. ;-)
Actronics had ik al gebeld voor reparatie, maar zij doen geen Amerikaanse merken, waarom, geen idee.
Andere suggesties waar te krijgen, gebruikt of reparatie?

Robie 0
badge

15 jaar

Hallo Robie,

Een ECU kan, maar ook ik heb het nog nooit meegemaakt, wel de bobines en de module, massaproblemen zijn er bij deze auto ook zat, een slechte massa op de ontsteking geeft ook rare dingen.
Omdat het probleem zich alleen warm voordoet, verdenk ik trouwens de katalysator.
Ook lekken de injectoren wel eens door, wil de retourleiding wel eens dichtzitten, en is de brandstofdrukregelaar wel eens stuk. Heb je ook ALLE vacuum gecontroleerd en de slangen vervangen?

geef even je woonregio aan, dan kan ik je wat adressen toemailen, het maken van reclame, danwel vragen/aanbieden van onderdelen is op de site niet toegestaan.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Peter, bedankt voor het meedenken, maar heb je überhaupt m'n verhaal gelezen? ;-)
We hebben 't over een cilinder 4 probleem.

Module reeds vervangen door een gebruikte, incl bobines, daarvoor een enkele nieuwe bobine op alle 3 de plekken geprobeerd, startkabel op plaat van ontstekingsmodule/bobine naar -pool gedaan, ...,...,...
Katalysator, vacuumleiding, retourleiding, brandstofdrukregelaar hebben geen invloed op één enkele cilinder. Lekkende injectoren: geen startproblemen, en code komt, ondanks injectoren van plaats verwisselen op cil 4 terug. Ook gecontroleerd dmv de bougiekabel er aftrekken, en daar reageert de motor dan niet of nauwelijks op. Trek je 'm van cilinder 6, reageert de motor wel door ff beetje in te kakken en nog iets minder te lopen. (rest overigens niet geprobeerd)

Regio Utrecht zit ik.

Robie 0
badge

15 jaar

Ik heb inderdaad je verhaal gelezen, en misschien dat je even de topics van mij over transsports wilt nalezen, dan zul je begrijpen dat ik je alleen maar de kosten (en alle inleerellende die erbij komt) probeer te besparen omdat ik niet echt geloof in een ecu die 1 cilinder niet aanstuurt.
Maar je krijgt van mij een mailtje met onderdelen/ adressen in jouw regio.
FF ter info, http://chevytranssport.hyves.net/ kun je ook de nodige info krijgen/delen

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Het was ook niet verkeerd bedoeld, vandaar ook de ;-), maar je schreef algemene dingen, en ik geloof dat ik hier met een specifiek probleempje zit.
p0204 komt voort uit een ''meting'' waaruit de ecu concludeert dat er wat mis is, dit kan logischerwijs niet te maken hebben met iets wat niet vanaf (het electrische deel van) de injector tot en met de ecu te maken heeft.
Eens of niet?

Ik ben blij met je reacties hoor, en twijfel niet aan je kundigheid, laat daar geen misverstand over zijn.

Ik ga nu eens even je lijstje afbellen of er een ecuutje ergens verstopt ligt!

Robie 0
badge

15 jaar

Andere computer geregeld, alles weer dichtgebouwd met nieuwe injectorrubbers, andere computer er aangehangen met exact dezelfde service-, hardwarenummer en alphacode.
Loopt goed, alleen 2 storingen.. MAP sensor en EGR.
Rijden tot ie goed warm was, en bleef op 6 cilinders lopen.
Nou, misschien deze coputer ook defect, of toch een herprogrammering nodig of iets dergelijks? Ik hang de oude computer er aan, en bleef ook goed lopen.
Tot de dag van vandaag nog steeds prima. Toch een wankelcontact geweest.
Ik had bij het dichtbouwen wel één stekkerpinnetje verbeterd, maar nog gekeken of deze voor injector 4 was, maar nee.

Hij doet 't in ieder geval weer prima.
Wilde ik nog even melden.

cali-turbo 0

15 jaar

cali-turbo :
gaat dit over de auto van Robie, of zit je in een verkeerd topic?

mvg,
moderator.

Hans4040 1320
badge vip badge

15 jaar

Cali-turbo zal ook wel Robie zijn, enhet probleem zat in de massa naar de ecu, oude er weer op en massa goed, loopt ie weer als bijna nieuw. Ik had al gezegd, zit niet in de ecu....

maar mooi dat het is opgelost

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.