Chevrolet US Trans Sport: motor lijkt een cilinder te missen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4

Trans Sport, B.j. 1997, 222.000 km, V6, 3.4 liter, automaat.
Het probleem is dat de motor lijkt een cilinder te missen bij laag toerental.
De voorgeschiedenis, lekkage van de pakking inlaat spruitstuk, laten vervangen. Na deze vervanging kwam het volgende probleem naar boven.... bij stationair lijkt het of de motor een cilinder mist. Met de transmissie in D en de rem langzaam los laten stoot de auto merkbaar. Ook bij de uitlaat hoor je dat de motor niet soepel draait. Als je gas geeft pikt de motor goed op. Ook is het stoten van de motor duidelijk voelbaar bij lage toerentallen (70km/h, bak in hoogste versnelling)
Het probleem is de ene keer erger dan de andere keer zowel bij warme als koude motor.
De onderdelen die al vervangen zijn: Bougies, Bougie kabels, bombine's, injectoren schoon gemaakt, egr valve vervangen, inlaat sensor vervangen ( maf of map sensor?), compressie test ok, voor de tweede keer de inlaat verwijderd omdat de garage houder zeker wilde zijn dat daar niets mis mee was. Weet iemand van dit forum hier een oplossing voor? Ik heb er nu al meer aan uitgegeven dan deze auto nog waard is.


Ik hoop dat iemand hier een idee over heeft

edwyn11

Geplaatst door edwyn11 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

rondepon (0), 14 jaar geleden

hoi

ik zie dat je al een hoop hebt vervangen ,maar ik zie er geen benzine filter bij staan .
heb je die al gedaan ???
kabels en bougies zijn dat ac-delco onderdelen ??

ik heb namelijk gedonder gehad om dat er geen orginele onderdelen in zaten

gr.ron

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

lees dit topic eens, met uitlezen moet je een misfire melding tegenkomen.

Heb je al ontdekt welke cilinder het is? En heeft die cilinder wel vonk? dan is het een injectorprobleem of... een lekkende koppakking kan ook nog.
bougies hebben allemaal de zelfde kleur? Alle vacuum gechecked, brandstoffilter zoals Rondepon zegt kan ook nog. De bobines zijn vervangen, de ontstekingsmodule ook al? en de grondplaat van de ontsteking is goed schoon, niet geoxideerd? Heeft je garagehouder de juiste kast/software voor deze auto?

gr

Peco Power

edwyn11 (0), 14 jaar geleden

Goede avond allemaal,

Ron, ik heb de rekeningen nog eens nagekeken en er staat geen brandstof filter bij dus dat kan ook nog eens geprobeerd worden.

Ik weet niet welke cilinder het is Peco, Ik mag aan nemen dat de garage houder de goede bougies heeft gebruikt en dat hij ook de juiste test kast heeft (de garage zit in Zaandam en de eigenaar rijd al jaren in de hoogste Dragster klasse en is gespecialiseerd in USA cars) Ik noem de naam niet uit privacy redenen. Zover ik weet is de ontstekingsmodule nog niet vervangen. De koppakking is wel al gecontroleerd. (compressie test, koelsysteem druk test)

Ik ga in ieder geval jullie voorstellen doorgeven aan de garage houder, het kan best zijn dat hij iets over het hoofd heeft gezien.

Het rare is dat deze klacht is ontstaan direct na de verwisseling van de pakking van het inlaat spruitstuk, maar ik wil me daar niet helemaal op blindstaren want het kan ook gewoon toeval zijn (maar vreemd is het wel)

De auto start echt prima, zowel koud als warm (tikkie en lopen) echter als de motor koud is, is de klacht duidelijk minder maar na een minder dan een minuut is de klacht duidelijk merkbaar.

Ik wil jullie alvast hartelijk danken voor al deze info en houd jullie op de hoogte van de vorderingen en eventuele oplossing(en)

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

Lex zal idd wel de juiste apparatuur hebben, en zal ook wel weten welke cilinder niet meedoet. Ik weet in elk geval zeker dat hij de juiste kabels en bougies heeft gebruikt. Koud is ie goed zeg je, tikt ie ook koud ? je hoort de stoters nogal bij deze motoren koud, maar eigenlijk zou ie dan warm beter moeten lopen. Ik neem aan dat er 5 w 30 of 40 olie in is gekomen, lijkt me sterk dat dat bij dit bedrijf verkeerd gegaan is. kan wel een stoter zijn natuurlijk of een geleider, die lopen schuin en hebben een roller waar ze overheen lopen. Ook zou de kat kunnen dichtzitten, ook al eens meegemaakt dat dit type auto daardoor beroerd liep. Ook verdacht is het zgn opwarmsysteem, de pijpjes aan beide kanten van de koppen op de uitlaatspruitstukken, ik zal er even een fotootje van opzoeken.

gr

Peco Power

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

hier in dit topic de foto van de luchtinjectoren, en waar ze voor dienen. lees het maar eens door, foto staat direct bovenaan, en vd lans antwoord wat het is.

gr

Peco power

edwyn11 (0), 14 jaar geleden

Hoi Peco,

Ja het is inderdaad de Lex. En nee hij tikt niet, de motor loopt juist zeer soepel en geruisloos. (op de airco pomp na(lager stuk)) De olie is idd 5 w 30 (ook van Lex) de rest geef ik ook door aan Lex. Wat ik zeg ook hij kan iets over het hoofd hebben gezien. Dinsdag as spreek ik hem weer en geef ik een print van deze aan hem. Hopelijk komt er een oplossing.

Alvast dank. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

Groet Edwyn

GMC C1500 (0), 14 jaar geleden

hej ik weet niet precies hoe het bij jou auto zit.. maar bij die van mij (gmc c1500 5.7 V8 uit 89) heb/had ik ongeveer hetzelfde probleem.. bij mij is dit de temp sensor (computer blijft denken dat de motor koud is) en de gaskleppositie sensor... Misschien iets om ff naar te kijken. vooral de gasklepsensor kan gekke dingen veroorzaken.

succes en groetjes

edwyn11 (0), 14 jaar geleden

Hoi allemaal,

Ik vind alle reacties helemaal top.
Ik zal alle opties ook aan de garage houder doorgeven en ik weet zeker dat hij het kan en zal oplossen.

zodra ik meer weet laat ik het weten. In ieder geval alvast dank voor alle reacties en suggesties.

CU. Edwyn

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

je hebt de egr vervangen lees ik en als je hem nu eens afdopt dat zijn gewoon trubbeldingen dat heb ik nu al zovaak meegemaakt probeer het eens is zo gebeurd of inlaatpakking niet goed gemonteerd of tijdens montage kapot gegaan ik wil geen monteur aanvallen maar gewoon dit kan gebeuren,heb je al eens met remmenreingiger rondom je inlaat gespoten tijdens het draaien

rondepon (0), 14 jaar geleden

hoi

remmenreingiger rondom je inlaat gespoten tijdens het draaien ????? ik ben heel nieuwschierg .......... wat is het nut hiervan robby???

greetz ron

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

vrij simpel als je een vacuum lek hebt en hij snuift remmenreiniger op reageert je motor hierop

rondepon (0), 14 jaar geleden

bedankt , weer wat geleerd

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

ja werkt echt goed bij een vacuum lek wat bijna niet op te sporen is en je spuit er remmenreiniger op en hij snuift dat op begint ie gelijk harder te lopen of in iedere geval hij reageert hierop en kun je die plek wat meer aandacht geven

edwyn11 (0), 14 jaar geleden

Goedendag,

i.v.m. drukte gaat de TS volgende week dinsdag (25-08-2009) weer naar de garage houder.
Nogmaals dank voor alle suggesties, de print-out hiervan gaat mee naar de garage houder.

Ik heb er wel vertrouwen in dat het probleem opgelost gaat worden, maar het heeft nu al een hoop tijd en geld gekost, en dat is balen (vooral in de schoolvakantie niet met de kids weg kunnen is waardeloos)

Zodra ik meer weet, horen jullie het van me.

Groet Edwyn

stoef (0), 14 jaar geleden

hoi

weet je al wat er aan de hand was met je ts ?
mijn ts loopt ook op 5 poten, blijkt een klep verbrand zoals het er nu naar uit ziet.

we horen het wel

stoef

edwyn11 (0), 14 jaar geleden

Hoi Stoef,

Helaas weet ik nog niet wat er aan de hand is. Hij staat nu al meer dan twee weken bij Lex. eergisteren zou hij mij terug bellen want het probleem zou opgelost zijn (voor de vijfde keer, ja ja) Wederom heeft Lex mij weer niet terug gebeld (zoals zo vaak) hij beloofd terug te bellen en doet het dan niet.
Ik heb Lex altijd hoog in het vaandel gehad maar dit is de laatste keer dat ik mijn auto bij hem breng. Kijk, dat hij niet de goedkoopste is dat weet ik maar als daar dan expertise en service tegenover staat vind ik dat OK. Helaas heb ik van de expertise en service de afgelopen maanden niets gemerkt ( je mag toch wel iets verwachten als je auto al 3 maanden in totaal bij de garage heeft gestaan en €1900,- verder) Ik ben klaar met Lex.
Helaas zal ik deze klacht nog bij hem in behandeling moeten laten( een andere garage begint weer van voor af aan), ik heb wel besloten dat ik hem niet bel, laat hij nu mij maar bellen.

Maar goed, tot zover mijn klaagzang.

Stoef, ik houd je op de hoogte van de evt. oplossing. Lex kennende verwacht dit niet te snel.

Tot zover, ik hoop snel iets goeds te kunnen berichten

stoef (0), 14 jaar geleden

he edwyn

nog steeds niets gehoord van je ts ?
duurt wel lang dan

stoef

edwyn11 (0), 14 jaar geleden

He Stoef,

Wat denk je, ja hoor vandaag de ts opgehaald. Ik heb dus uiteindelijk gisteren maar gebeld hoe het nu was, ik kreeg te horen dat hij klaar was.

Volgens Lex was het de koppakking. Het zal wel, ik vraag me alleen af wat er dan al die weken daarvoor is gebeurd. Want volgens de verhalen was er in het begin al een compressie test uitgevoerd. Als het dus een koppakking zou zijn was dat met deze test al naar voren gekomen.
Volgens Lex heeft de ts nog een klein probleem, en dat is:
De lock-up van de automatische transmissie. Rond de 70 a 80 km per uur zit er een licht bonkend gevoel in de auto (net of de banden niet helemaal rond zijn) het is het zelfde gevoel als dat de motor nog steeds die ene cilinder mist.
Stationair loopt de ts nu goed, het blok licht mooi rustig in de auto.
Al met al, ik ben blij dat ik de ts weer terug heb maar ik ben er wel een beetje klaar mee en weet nu al dat ik niet lang meer in deze auto zal rijden.
Het enige voordeel is dat ik niets hoefde te betalen bij Lex, dat is dan wel weer fideel van hem.
Maar goed, de auto is terug, nog steeds niet helemaal goed maar hij moet het er maar even mee doen. Voorlopig is er geen geld meer om er nog meer aan uit te geven + hij is het ook niet waard om er nog meer aan uit te geven.

Mocht iemand van dit forum nog een idee hebben voor wat betreft die lock-up van de automatische bak dan hoor ik dat graag.

Thanks voor alle reacties tot zo ver.

Edwyn

edwyn11 (0), 14 jaar geleden

Nog even een up-date.

Toch nog even contact gehad met Lex. Want het probleem is er weer/nog steeds. (hij lijkt een cilinder te missen bij stationiar en het kruipen(in D en voet van de rem)) ook schokt de auto licht bij 70 a 80 kmh.

Lex wil nu gaan kijken voor andere injectoren, hij vertelde mij dat dit het laatste is wat hij kan proberen. Hij blijft trouwens bij zijn bevindingen van de lock-up van de aut. transmissie.
Ik heb lex laten weten dat in mijn beleving de transmissie niet mee speelt als de auto stationiar draait in N, maar het zou best een gecombineerde klacht kunnen zijn en dat inderdaad het licht schokken bij 70 a 80 kmh van de lock-up afkomt

Ik neem volgende week even contact met Lex op of hij een setje injectoren heeft weten te vinden.

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groet Edwyn

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

En als je in 3 rijdt? in plaats van D, doet ie het dan ook? of bij 2500 toeren in z'n 2? daar zit geen lock-up op... Injectoren, zou kunnen, maar weet je wel wat zo'n setje kost?

ff een quote van iemand anders:

Injectoren via de dealer komen op 180 euro ex btw per stuk.. Via andere wegen kunnen ze voor rond de 100 euro per stuk ex btw leveren. Dit zijn wel de nieuwere platte kunstoffe injectoren. Ik heb geen idee wat de oudere bolle kosten. Er was ook niets uit te lezen wat te maken had met deze klacht. Houd rekening met 5 uur arbeidsloon. Het is ook de moeite om om gelijk de manifold pakking te laten vervangen voor zo ver het nodig is.

gr

Peco Power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.