volgens het hynes boek zou ik de motor moeten kunnen kantlen om wat makkelijker bij de achterkant van het blok te kunnen komen ( bouggies wisselen) is dit ook zo want er zit niet veel ruimte tussen blok en radialteur
en nog ffkes iets anders
ik vraag me af wat dit ding is en waar het voor dient . het zit aan bijde kanten van het blok ,in het hynes boek staat er niks overin
[url=http://img4.imageshack.us/my.php?image=w...][img]http://img4.imageshack.us/img4/4691/wati...[/img][/url]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/rondep...]rondepon[/url]
gr. ron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe je de motor laat kantelen kan ik je niet zeggen, maar het ding op de foto is de alom geprezen en gewraakte EGR.
Groeten Marcel
Ron, de motor kantelen is leuk, maar moet je een brug hebben,en je moet de motorsteunen aan de achterkant loshalen. de auto in de park zetten en dan heen en weer duwen tot de motor omhoog komt van achteren. dan de handrem erop en klaar...... maar denk om je radiateur!!!!!
er is ooit hier ook wel iets omschreven in een topic. ik doe de bougies gewoon zo, dat is even pielen met een verlengstuk en een knietje op de ratel, maar wil wel (op de brug!!) Ja, amerikaan rijden is heerlijk ontspannen, maar er aan sleutelen is afzien..... ;-)
gr Peco power
Als je een beetje handig bent kan je de v-pakking in een uur of 4 doen en de cillinderkoppen de- en monteren in 1 dag(indien ze vlak zijn) je hoeft ook niet zoals sommige zeggen de motor eruit te halen maar gewoon de p-stand en parkeerpendaal gebruiken om de motor te kantelen zodat je ook makkelijk bij de achterkant kan
in principe hoeft de wagen zelfs alleen omhoog om de voorpijp los te halen , de aircopomp bouten los te halen en na de reparatie de olie te verversen
dat moet er los om de motor te kantelen. (met dank aan "knuckles")
gr
Peco Power
volgens het hand boek zouden alleen de 2 voorste steunen los moeten en dan met een span band de motor naar voren trekken .ik denk dat ik maar ergens een brug ga opzoeken want zoals bij de pontiac de bougies wisselen gaat niet bij de chevy boven langs op de tast (had ik 15 minutjes gefikst trouwens)
die egr ga ik eens uitzoeken hoe het zit want ik snap er nog niet veel van . ik wil nogal graag alles weten
ik lees wel veel over het afdoppen van die dingen
gr ron
15 jaar
wat een egr is weet ik wel
maar hoe het systeem bij de ts zit word ik (nog) niet veel wijzer van .
er zitten aan bijde zijde van het blok zo'n ding en dan nog een electrische klep tussen de uitlaat en de luchtinlaat.
ik voel trouwens geen vacuum op het slangetje als de motor loopt en gas geef
bij de pontiac ts (mijn vorige ) zat alleen z'n electrische en die had ik afgedopt waardoor de motor veel beter liep
gr.ron
15 jaar
Heb je problemen met de EGR?
nee problemen heb ik (geloof ik dan) nog niet maar vind het een vreemde constructie zo ,vandaar
15 jaar
oh, oke.
Bougies vervangen gelukt?
zijn vandaag besteld bougies en kabels .komen begin volgende week binnen
we hebben hier in oosterhout een doe hetzelf garage dus ga ik daar maar naar toe ,voor 10 euries per uur kan je niet kl*ten op straat
gr. ron
15 jaar
De klep op de foto is geen EGR maar een klep vd secundaire lucht injectie voor sneller opwarmen vd cat. en lambdasonde.
De EGR zit vlak achter het gasklep huis.
bedankt bart tis me al iets duidelijker nu
ik had ook al een slang gevolgd (zover ik kon) die aan de dikke pijp vast zit en die ging richting luchtfilter
heb ook al iets meer gelezen nu via google
15 jaar
zo na een welverdiende vakantie ben ik aan de bougies en kabels begonnen .
ik heb het maar op een brug gedaan , het langste waar ik mee bezig was ,was het w8ten op het afkoelen van de motor .
alles bij elkaar een uurtje bezig geweest .
maar zo zagen de kabels eruit
[url=http://img2.imageshack.us/my.php?image=1...][img]http://img2.imageshack.us/img2/8894/1305...[/img][/url]
gr . ron
15 jaar
neem aan dat je de nieuwe kabels NU WEL voorzien hebt van de extra (kunststof) ommanteling )
scheelt weer een hele hoop werk als je volgende keer marter op bezoek hebt gehad
maar ook door schuren van kabels tegen elkaar/kabels niet juist vastmaken kan dit het uiteindelijke resultaat zijn
kost 2 euro en 3 minuten extra werk maar levert alleen maar voordeel op
kabelbandjes zijn dan ook geen probleem meer
de kunstof bescherm hoesjes zaten er omheen en ook nu zitten ze er weer op dit euvel aan de kabels is hoogstwaarschijnlijk gekomen door http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... ze zaten te dicht bij het pijpje van de uitlaat naar de egr-klep
gr ron
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar