Tot mijn schrik kom ik een (klein) plasje helderrode vloeistof tegen onder de voorkant van de auto. Nou is mijn auto niet probleemvrij maar met een aantal van die problemen zal ik het moeten doen zolang het nog kan. Maar wie (anders dan de garage want daar is hij de afgelopen 2 weken iets te vaak geweest en hoewel ik ze nu nog vertrouw is er iedere keer is het weer wat anders) kan me vertellen wat het meest logische is:
Er ligt dus helderrode, licht olieachtige, vloeistof wat lijkt te komen van de metalen buis die in een lus vlak achter het voorspatbord aan het chasis vastzit. Of van iets daar rechtboven. De lus zit aan de bestuurderskant. En het gehele metalen gedeelte zit onder diezelfde vloeistof.
-Vorig jaar is de remleiding van voor naar achteren vervangen. Onlangs het idee gehad dat rempedaal verder moet worden ingetrapt voordat remkracht optimaal is (kan ook waanidee zijn).
-Transmissie heeft geen 'D' meer sinds 20.000 km. Vloeistof 7.000 km geleden laten vervangen en zag er goed uit. Filter ook vervangen.
-Vorige week is LPG / brandstoftoevoer grondig onder handen genomen.
Ik heb "Haynes Repair Manual" doorgeplozen op zoek naar een plaatje/naam van het onderdeel maar tevergeefs.
Iemand een idee want ik denk aan een second opinion bij een zeer goede garage over 's-lands grenzen.
Als iemand het leuk vind om voor me te proberen: Wat voor toerental moet ik denken bij +- 120 km/u op LPG in '3' (niet 'D')? Is nu 3500 toeren. Voorheen lag dat volgens mij tikkie lager. Door een voelbaar lager vermogen twijfel ik of het een brandstofprobleem is.
Vast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
remvloeistofpeil gecontroleerd ???? bak olie gecontroleerd lijkt me dat je dat eerst moet doen dan weet je waar te zoeken
en helrood zou je zeggen het rem systeem bak olie is meestal rood tot donkerrood
Komt het aan de rechterkant weg Didou?
Dan is het waarschijnlijk van de stuurbekrachtiging, is het echt olieachtig?
Kan ook nog van de airco zijn, en aangezien je bakolie fris is, kan het ook bakolie zijn. auto is niet nat/vet van onderen van voor tot achter?
Nou zou het ook nog kunnen dat er iets te veel olie in de bak zit, dat loopt er bij warmworden (expansie) dan miss uit op de overloop van de bak.
Ik zou het toch echt moeten zien, voelen en ruiken om het te verklaren, je koelvloeistof (dexcool) is ook helderrood (als er nog ori inzit)
verder weet ik het ook zo niet
gr
Peco Power
Alles schoongespoten, afgeveegd, drooggespoten. Op de brug motor laten lopen en draaien maar aan die wielen.
Het blijkt een lekke leiding te zijn van de stuurbekrachtiging. Nu nog een klein gaatje, lekt niet hard als hij stil staat. De hoeveelheid vloeistof is nog voldoende. Moet er dinsdag mee naar de garage rijden. Iemand enig idee hoeveel kosten ik tegemoet moet zien/hoeveel uren werk? Kan ik vast statiegeld gaan wegbrengen.... :(
Kan er ook een flexibelere leiding in want volgens mij is deze leiding een geheel en op maat gebogen?
15 jaar
Ik heb dit nog nooit bij de hand gehad, dus ik heb geen idee, indien het een beetje te bevestigen is kan het met een flexibele leiding, maar ik heb geen idee wat die kost.
Zal toch wel weer een uurtje of 2 werk in zitten, wat vloeistof en de leiding? geen idee wat die kost.
gr
Peco Power
De remleiding was lek. Mijn (top-)garage in België heeft zelf een koperen leiding voorzien van koppelingen en er tussen gezet.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar