close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport: automatische transmissie

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.4

sinds gisteren en eigenlijk nooit problemen mee gehad gaat de 4 de versnelling er niet meer in
ondertussen rijd ik wel op 3 en kan toch nog 120 km per uur rijden,wat zo,n 3100 toeren per minuut maakt
wanneer hij naar 4 de moet tegen een 110 gaat hij er niet in ,als ik dan de gas los laat komt hij op stationaire toerental
heb de olie nagezien al draaiend en heb er nog bijgedaan want het stond half gevuld
nu de olie aan de oliepeil is niet echt van de rode kleur en kan het misschien zijn dat de olie en de filter moet vervangen worden
wanneer hij ook naar de 4de vitesse moet schakelen hoor ik ook een zoemend geluid alsof er ergens een riem slipt,maar dat is niet !!

Geplaatst door

mouradboom (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met zeer grote waarschijnlijkheid is de as van de 4e versleten , verklaart ook het zoemende geluid. ga er mee naar een transmissie specialist

Harry

berendonck 0
badge

15 jaar

de as van de 4de zou versleten zijn,dus zijn daar dure kosten aan verbonden of valt dat een beetje mee ?
ik dacht even te denken dat de sensoren of kleppen die de 4de besturen zouden stuk zijn,maar door het zoemende geluid meen ik wel te denken dat er meer aan de hand is dan een sensor te steken
prijsje ongeveer om dit te herstellen;iemand een idee ???

mouradboom 0

15 jaar

EEn transmissie specialist kan je dit vertellen, en zoals Harry al zegt, dit komt nogal eens voor bij een 4t60e/4t65e bak. DE bak moet dan toch uit elkaar.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

bedankt jongens,dus het heeft waarschijnlijk geen zin om eens de olie te verversen of de sensor die de overdrive regelt te vervangen
ok dan weten we genoeg en zullen we een specialist moeten raadplegen

mouradboom 0

15 jaar

heb een telefonisch kontakt gehad meet een transmissie specialist die mij verteld dat wanneer de as van de 4de zou stuk zijn deze ook geen
1ste 2e en 3de vitesse niet meer neemt
het zoemende geluid wijst op een noodstop,dat is ook de reden dat wanneer je de gas los laat hij op statonair draaien komt wanneer je 110 rijd
de jongens die dit al hebben meegemaakt graag een toelichting aub
ik blijf erbij dat het waarschijnlijk een elektronisch probleem is
meest waarschijnlijk een mogelijke sensor die de overdrive commandeert

mouradboom 0

15 jaar

Veel succes met het wisselen van je sensoren, ik ben er van overtuigd dat het de as van de 4e is, maar wie ben ik, en wie zijn deze mensen

No 4th Gear:
Again a common problem with this transmission until GM made an upgrade in later models. There is a clutch hub inside this trans for 4th gear and has a long hollow shaft with splines on one end, and lugs on the other end for 4th clutches to key into. The splines on the small end will turn razor sharp over time and eventually wear off. This is more common in the 3400 powered cars but does happen in all of them. Constant in and out of 4th gear and lockup in 4th gear puts stress on the splines with constant hammering back and forth from driveline load change puts a lot of stress on the splines. Later GM parts as well as the aftermarket both offer a 4th clutch hub with heat treated splines which eliminates the problem. Fortunately the transmission has to be taken half way apart to to get to this and is quite a chore to do in the vehicle though it can be done.

over deze as heb ik het dus, en dan heb je echt nog wel 1 2 en 3,
hier de hele site over deze bak, de solenoid die jij bedoelt, is voor de overdrive, en die overdrive werkt op zowel de 3 en de 4.
Bovendien, welke transmissiespecialist heeft er op zondag "spreekuur"??

Voor mij is het duidelijk, en ik heb dit probleem al bij diverse trans sports gezien

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

ja het zal zowel zijn neem ik aan
ken er zelf ook niet veel van en dan is de verleiding natuurlijk groot om u alles te laten wijsmaken hé
ondertussen zoemt hij nu ook al in de 3de vitesse dus zo blijven verder rijden denk ik dat er alleen maar meer stukken door komen
is het mogelijk om die as zelf te steken of vraagt dat specialisten werk
ben wel handig als ik weet wat ik moet doen,maar analyses maken ben ik zelf minder sterk in toch wat automatische transmissie betreft
is dit te doen of niet ?
En nogmaals mijn excuses hoor ,het was zeker niet mijn bedoeling om ongeloofwaardig te zijn

dus de boodschap is een nieuwe as steken

mouradboom 0

15 jaar

Dit is door een leek niet te doen, en hoewel alles valt te leren is het raadzaam om dit door een automaat specialist te laten doen, de bak moet ook gespoeld worden omdat de tanden van de holle as van de 4e helemaal vermalen door de bak zitten, het meeste zal in het filter zitten. Tip, rijdt met deze auto's in stadsverkeer en op binnenwegen gewoon in de 3 in plaats van in de D, dan schakelt de bak niet steeds in uit de 4 en is er ook minder slijtage.

gr

Peco Power

berendonck 0
badge

15 jaar

bedankt peco power
ik weet wat mij te doen staat
heb wel al een occasie automaatbak gevonden maar dan denk ik bij mezelf als deze het binnen de kortste keren opgeeft is ook geen oplossing
het laten reviseren is wel duurder maar dan weet je dat de bak naar behoren zal werken en krijg je garantie erbij

mercikes

mouradboom 0

15 jaar

Ondanks dat je de beslissing waarschijnlijk al hebt genomen (revisie) nog een waarschuwing, vanaf 2000 is er een ander type bak ondergekomen!
deze heeft allerlei aansturingen compleet anders, en past niet onder de oudere types (en omgekeerd). Indien je toch zou besluiten om de andere transmissie te kopen, overtuig je dan dat je de goede bak koopt! zeker omdat jouw auto 1 is uit het overgangsjaar....

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

Hallo Peter
Zitten deze nieuwe bakken alleen onder de transsporten met nieuw front.
Hoe kan je ze herkennen
Heb verder geen problemen met de bak (nog niet)
Groet Jan

janpy 0

15 jaar

Jan, jij hebt vergelijkingsmateriaal, de nieuwere bak heeft een heel ander besturingshuis

http://en.wikipedia.org/wiki/GM_4T60-E_t...

vanaf midden 2000, neus zegt niks omdat de chevy's hier geleverd werden met zowel de montana (pontiac) als de Venture neus, en ook de oude pontiac neuzen eerst zijn opgemaakt voor de europese/ canadese uitvoeringen

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

voor de liefhebbers/hobbyisten nog even wat exploded views


veel plezier

gr

Peco power
(als je het uit mekaar draait mij niet vragen om het weer in mekaar te draaien)

Mercury 0
badge

15 jaar

Hallo Peter

Bedankt voor de info
zal eens neuzen onder de motorkap of ik mij zorgen moet maken

Groeten uit de USa
Jan

janpy 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.