auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Chevy Van: blauwgrijze rook bij chevy van g30 van 93

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 6.2

we hebben een chevy van g30 van 93, het is een exambulance en wij gebruiken het als een volwaardige dierenambulance, sinds een week blaast ie blauwgrijze rook eruit en gisteren was het zo erg dat de politie met toeters en bellen eraan kwam rijden.

van de weke hebben we een onderhoudje aan de auto gedaan in afwachting dat het probleme opgelost zou zijn, we hebben de olie vervangen en de oliefilter, eennieuwe luchtfilter erop, maar het lijkt erop dat het probleem erger wordt

heeft iemand hier advies in wat te doen?

Geplaatst door

petertt (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo als hij zo erg rookt denk ik dat je olie schraapveren kapot zijn of misschien zelfs wel een rotte zuiger,ik heb regelmatig de kleprubbers vervangen bij die motoren maar dan rookt hij eigenlijk alleen bij het starten ,of lang stationair draaien,en bij stilstaande auto een paar keer gas geven en loslaten,dan trek je vacuum in je cilinders en komt de olie langs de kleprubbers naar binnen,als eerste zou ik altijd even de kleprubbers vernieuwen (valt best mee)en dan kijken of je succes hebt gehad,en nu het erger is geworden bij het vervangen van de olie vraag ik mezelf af of je wel een beetje kwaliteit olie hebt gebruikt,ik heb eens een keer olie gekocht een hele partij goedkoop,als ik hier dan olie had ververst was bij het wegrijden de hele straat blauw.

Bedankt robby10030 voor je informatie, daar heb ik al iets meer aan. want het probleem is er nog steeds
om op de olie terug te komen, gebruiken wij voor al onze chevrolets olie van het merk ac delco SAE 10w40 gehaald bij US Carcenter Pietersen (www.ucp.nl) .

oke, de kleprubbers gaan we maandag dan even bekijken als het werk het toelaat, zijn deze makkelijk te vervangen, of moet dit door een erkend bedrijf gebeuren.

kan ik ergens iets vinden over hoe je kleprubbers moet vernieuwen, en waar je deze kan vinden, ik ben echt een digibeet zeg maar op dit gebied.

alvast bedankt peter

petertt 0

17 jaar

Hoi wat vervelend is bij een bus dat je er moeilijk bij kan,je verwijderd de kleppendeksels haal de bougies eruit plaats een adaptor in plaats van de bougie zodat je druk op je cilinder kunt zetten,eigenlijk moet dan de desbetreffende zuiger in de bovenste stand staan maar omdat deze hydraulische klepbediening hebben staat je kleppen toch dicht,verwijder de moer die de tuimelaar vasthoud ik sla altijd een keer met een pijpsleutel op de klep schotel zodat die loskomt,druk de veerschotel naar beneden(ik heb hier een hulpstuk voor gemaakt maar een ronde buis waaruit je een stuk slijpt voldoet ook anders kun je de spieen niet verwijderen)verwijder de spieen ik pak hier gewoon een magneetje voor en alles komt los,zorg er wel voor dat je klep niet naar beneden laat vallen zorg ervoor dat er druk op de dilinder blijft als je zuiger namenlijk onderaan staat valt hij zo in je cilinder en dan moet je kop eraf pppffffffals je zuiger bovenaan staat valt hij op de zuiger en heb je geluk,dan pak je alles weg de veer enzo wel even goed kijken hoe alles gezeten heeft dan zie je een verotte kleprubber zitten die verwijder je met een schroevendraaier even schoonmaken en nieuwe kleprubber plaatsen zorg wel dat je fatsoenlijke kleprubbers koopt je hebt namenlijk 2 type's je moet ze kopen met een ijzeren ringetje erom die dichten goed af anders werk je voor niets kosten ongeveer voor een 8 cil. 30 of 40 euro totaal, deze druk je gewoon met een pijpsleutel op de klepgeleider niet te lomp een beetje met gevoel,dan plaats je weer de veer legt de spieen goed op zijn plaats en de druk kan ervan af ik sla altijd een keer met een hamer erop zodat alles goed op zijn plaats komt te zitten zo pak je ze allemaal daarna even kleppen stellen en klaar is ie,kleppen stellen gaat heel eenvoudig je draait die middelste moer ongeveer net zo ver als je hem eraf heb gehaal even de slagen tellen als je ze allemaal gehad hebt start je de motor zonder kleppendeksel draai de moer los totdat de klep begint te rammelen draai hem langzaam vast totdat deze muisstil is en zo pak je ze allemaal dan zet je de motor af en draai je alle moeren nog een slag vaster lijkt omslachtig maar in de praktijk een peace of kake 10w 40 is goed tenminste van een automaterialenzaak niet van de ALDI

Ik zie nu ineens dat het een diesel is (had ik niet gezien)het is dezelfde werkwijze alleen dat verhaal van die bougies klopt niet dan moet je een gloeibougie verwijderen en daar een adaptor inzetten. maar is het geen brandstofprobleem wat je hebt??gooi eens een keer brandstofreiniger in de tank wel voor dieselmotoren klein flesje koop je bij een automaterialen zaak dit is voor het reinigen van je verstuivers doet wel eens wonderen

hmm voor het brandstofprobleem...ik weet het niet, maar zal zeker zo'n flesje kopen, je hoort het nog wel, alavast bedankt

peter

petertt 0

17 jaar

het heeft even geduurd, maar we hebben de oplossing gevonden
een collega gaf ons de tip om de iets duurdere diesel TOTAL EXCELLIUM Diesel ZV te tanken
deze diesel brand je systeem schoon, en je hoort het meteen en het was na 30 minuten rijden meteen zichtbaar
dus een tip voor een ieder..


TOTAL EXCELLIUM Diesel ZV

Geschikt voor alle dieselmotoren, zowel in oudere als de meest moderne motoren
Een lager geluidsniveau ten gevolge van een hoger cetaangetal. Dit getal ligt gemiddeld 3 punten hoger dan het cetaangetal van standaarddiesel (51). Hierdoor reageert de auto sneller en beter, en produceert minder "dieselklop".
Toevoeging van een geurstof om de diesel aangenamer te maken
Antischuim toevoeging waardoor tanks sneller volledig kunnen worden gevuld
Speciale additivering zodat de koude-start eigenschappen verbeteren en de diesel beter tegen het uitkristalliseren bij vorst bestand is

de nieuwe diesel is ook in een bij shell te verkijgen maar dan onder de naam V-power

bedankt voor alle reacties

petertt 0

17 jaar

dus toch een brandstofprobleem

ja inderdaad....

het schijnt te zijn bij oudere chevies, dat als je de tank bijna leeg rijdt, dat er rotzooi onderin de tank zou liggen, en dat dat het probleem deels veroorzaakt.

want de wagen had ook een klein vacuumprobleem op de tank, dat als je tankdop eraf haalde dat je een klap hoorde, en dat is nu voorbij...

vraag me niet hoe dat kan, al ben ik er wel geinteresseerd naar, maar het probleem is nu geheel opgelost.

bedankt


peter

petertt 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.