hallo iedereen
ik heb pas een alero gekocht met 133000 kilometers ,deze heeft een vsi installatie van prince.
Toen ik de auto aan het bezien was om hem te kopen wist ik dat hij slecht draaide op benzine(3.5 cilinders lopen)maar op lpg niet.(loopt hij zeer rustig)
Mijn vermoedens gingen al naar een vervuilde benzineinjector en daarom heb ik deze wagen gekocht met het gedacht dat dit verholpen zou zijn na een aantal kilometers rijden met injector reiniger bij +-20 l benzine 98.
Ik heb nu ongeveer in totaal 150 kilometers gedaan op benzine(stukje rustig rijden en het warm rijden voor hij op gas overschakelt ) maar hij loopt precies nog steeds op 3.5 cilinders.
Als hij koud op benzine start draait hij op 3 a3.5 cilinders als hij eenmaal warm is en je rijdt of stationair is het op 3.5 a 3.75 cilinders(dus draait beter als hij warm is)
als hij warm staat en ik rijdt op benzine en geef volgas trekt hij nog goed maar ik merkl dat er nog een hapering is.
op gas heeft hij helemaal geen problemen bij stationair,volgas,starten,gewoon rijden.
Wat kan ik nu het beste doen?
--nog een busje injector reiniger gaan halen of 2?
--bougies vervangen?kan het zijn als de bougies slecht zijn dat hij op gas wel goed draait maar op benzine niet?
(gas ontbrand beter?)welke bougies en moet je de elektrode 1 mm verder open zetten?
--injectors laten reinigen?
--benzinefilter en luchtfilter vervangen?
--temperatuursensor nazien of vervangen?
Ik ga hem in ieder geval al uitlezen als ik bij een kennis zijn uitleestoestel kan gebruiken.
Al op voorhand bedankt aan alle meedenkers
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo
Laten uitlezen is een goed idee
kunnen ze kijken welke cilinder een misfire heeft gehad.
de injector signalen lopen via een stekker, deze zit als ik het goed heb
in de buurt van de dynamo en de bobine rail
tenminste, bij een transsport is dat zo en dit is de de zelfde motor.
Benzine druk moet ook goed zijn, word volgens mij niet electronisch gemeten onder de motor.
Bij het blok zit wel een druk regelaar
Temp sensor geloof ik niet zo in als de gemeten temp wel goed is op dashboard
KAn je trouwens gelijk bekijken bij uitlezen.
Sterkte, gelukkig heb je een grotere motor kap als een transsport, kan je er beter bij te hobbyén
Jan, dit is een 2.4 liter 4cilinder, er zijn wel met een 3.4 maar in Belgie is die oninteressant ivm de tax..... 1 voordeel, nog meer ruimte om te sleutelen
gr
Peco Power
Goed lezen Jan dat zeiden ze vroeger bij examens ook al.......
heb natuurlijk alleen V6 gelezen, dit moet dan 16v zijn??
zeg maar een nieuwe versie van het corisca/baretta blok?
Ik beloof beterschap.
Groet Jan
15 jaar
Als je geen foutmelding hebt, zal uitlezen niet helpen.
Probeer te vinden of het 1 cilinder is die slecht loopt. Indien ja, verplaats dan de injektor van die cilinder naar een andere. Als het probleem meegaat, is de injektor de schuldige.
Bij auto's die op LPG rijden, vervuilen de injektors na een tijdje.
15 jaar
goeie avond allemaal
nog 1 ding dat ik deze morgend ontdekt heb is dat als de motor koud staat en hij start dus op benzine draait hij de eerste 10seconden goed zelfs bij gasgeven klinkt hij goed.
Maar als dan de automatische choke denk uitspringt begint het terug of dit kan toeval zijn
vandaag gaan uitlezen heb ik zelf mogen doen
DTC foutcode 4de cilinder misfire
Nog wat gegevens overgeschreven maar deze ga ik een andere keer hier opschrijven
dtc codes gewist
stationair op benzine gaf hij geen foutcode ookn iet bij stilstaan gasgeven
met de computer een ritje gaan doen en is goed doorgetrokken
toen ik terug aankwam stond er weer de foutcode 4de cilinder misfire
(dus de injectors zijn al uitgesloten)
nu ga ik de bougie van de 4de cilinder in de 1ste cilinder monteren en hem dan nog is uitlezen om zeker te zijn dat het de bougies zijn en niet een bobine
al bedankt voor het nadenken allemaal ik laat nog iets weten
groeten
15 jaar
hallo iedereen
ik heb vandaag nieuwe bougies gemonteerd van ngk de oude die erin zaten waren ook van dit type.
Wagen gestart en nog altijd draaid hij niet goed (uit de uitlaat hoor je kleine plofjes precies iets van puf puf puf en dan ineens 2seconden dat hij goed draait en dan weer puf puf uit de uitlaat).
Ik heb de darmpjes die van de gasinjectoren naar inlaatspruitstuk gedemonteerd en afgedopt zodat er geen valse lucht getrokken word maar dit helpt ook niet.
Als er een injector niet goed meedoet ga je dan ook een foutcode misfire cil 4 kunnen krijgen?????????????
Als ik de injector van de 4de cil loskoppel loopt hij het minst slechtst dan als ik de de andere injectoren loskoppel(dus cil4 is de boosdoener)
de motor heeft geen bougiekabels maar een soort 1enkele grote bobine kan dit?ook hier zag ik niks verkeerd aan tenzij het binnenin zit.
Is er iemand die mij nog iets meer kan vertellen zodat ik nog wat andere testen kan doen?
vriendelijke groeten Christof
15 jaar
compressie meten, mischien is er iets aan de hand met de kleppen. ingebrand, versleten.
bij lpg krijgen de kleppen meer te verduren dus daar kan een probleem mee zijn.
15 jaar
Hallo
denk dat het met de compressie wel meevalt omdat hij wel goed op lpg draait
Over de misfire melding
als ik goed opgelet heb meet men bij deze melding de krukas acceleratie dmv van pulsen van een krukas sensor
bij elke zuiger slag hoort een krukas acceleratie.
Als dus een injector stuk is kan je inderdaad een misfire melding krijgen.
je kan de injector eens wisselen met een andere cilinder en kijken of het verschuift.
Succes
Jan
15 jaar
Ik was al aan het overwegen om deze is te wisselen en nadien uit te lezen zodat ik kan zien of het probleem dan mee met de injector van cilinder veranderd.
Maar wou eerst zeker weten of dit dan wel deze foutcode kon geven.
bedankt voor het meedenken janpy
ik ga dit normaal in het weekend proberen .
groeten
15 jaar
hallo christof je injectors kan je checken met behulp van een ohmmeter tussen de pootjes moet je n weerstand meten 1,95 ohm tot 2,3 ohm met egr en zonder egr 11,4 tot 12,6 ohm
succes peetje
15 jaar
ps een egr is een exhaust gas recirculation
15 jaar
merci peetje
Ik zeg niet dat ik alles ken maar een egr klep ken ik , ik heb namelijk paar jaar bij Buga in Geel als mechanieker voor Opel gewerkt.
bedankt voor het voorstel .ga ik in het weekend wel eens proberen.
groeten Christof
15 jaar
hallo iedereen
ik heb de injector van de 4de cilinder(deze met foutcode)verwisseld met de 3de cilinder .
Ik heb van de 2 gedemonteerde injectoren de rubbers gekuist en met perslucht in de filtertjes van de injectoren geblazen(niet zo slim dat weet ik :-) )maar ik was het gestotter van de wagen moe.
Alles proper terug gemonteerd en de wagen gestart.
eerste 5a10 seconden nog een hapering maar nu draait de motor warm en koud normaal op 4 cilinders zonder haperingen.
Of toch geen hapering die je kan voelen,de injector kan nu ook nog iets te weinig inspuiten(zodat je het niet voeld)maar ik ga nog eens een injector cleaner kopen samen met een benzinefilter .
UItlezen ga ik ook nog doen als de persoon de computer terug heeft .
Dus ik denk dat dit probleem opgelost is.
iedereen al bedankt voor het meedenken aan het probleem
vriendelijke groeten Christof
14 jaar
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, bij koude start weinig problemen maar bij warme start startte de auto moeilijk en roken we benzinelucht.
Als we pittig op benzine weg wilden rijden, begon de motor soms te haperen ( soms zelfs afslaan).
Op LPG hadden wij geen enkel probleem.
Ik kwam er bij toeval achter dat uit het tuitje van de benzinedrukregelaar benzine stroomde ( dit MAG NIET).
Heb toen een nieuwe benzinedrukregelaar besteld bij http://www.netautoparts.net/ in de USA en het bestelde onderdeel was snel binnen.
Denk er wel om dat deze auto in de USA een Oldsmobile Alero is.
Na montage liep de auto weer prima op benzine en LPG.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Alero of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar